Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fel upplösning på 24 cinema display

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Efter att ha varit hemifrån i en vecka kom jag hem och skulle koppla in min 24 tums cinema display i min macbook (aluminium 13 tum, snow leopard). Istället för att få upp skrivbord och bakgrundsbild som vanligt får jag "defaultbakgrundsbilden" i riktigt låg upplösning (och en gigantisk muspekare :/ )
Om jag då väljer bildskärm i systeminställningar för att ändra upplösning säger den att det enda alternativet för den externa skärmen är 640 x 480.
Det är ju helt tokigt!

Har jag gjort nåt fel? Vad skall jag göra?

Tack på förhand för tips och hjälp!

Mvh
Ludde

Eftersom du inte berättar vilka åtgärder du redan har provat, så får vi väl börja på det allra enklaste...

Har du provat att starta om datorn, med skärmen inkopplad?

Du kan också prova att återställa datorns PRAM-minne.

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2010-06-29 23:03

I den här tråden: Apple - Support - Discussions - 24' cinema display stuck in 640 X 480 - ...

är det en snubbe (sista posten) som har löst problemet genom att byta eluttag.. låter orimligt, men kanske värt att testa?

Citat:

The problem is the Power Supply. I had the same issues and I had it plugged into a cheap power-strip. I unplugged it from the power strip and plugged it directly into the wall and viola, it worked like a charm...

Wow. Jag bytte förlängningssladd och vägguttag och vips, så var allt som vanligt igen!

Tack för hjälpen båda två! Och ja, jag testade att starta om både med och utan skärmen inkopplad. En av gångerna (med skärmen inkopplad) så hittade datorn inte skärmen öht, varken från början eller efter en sökning. Men, nu funkar det som sagt! Ska se om jag kan framkalla felet igen imorrn, för att eventuellt kunna hitta källan.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-06-30 00:50

Kan inte vara så att det bara hade räckt att dra ut nätsladden och in igen i samma uttag? Så den blir helt strömlös än bara det som sker med avstängningsknappen?

1
Bevaka tråden