Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple och AT&T spionerar och brickar jailbreakade iPhones?

Tråden skapades och har fått 44 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Avstängd
  • International user
  • 2010-06-27 18:16
Ursprungligen av akerstrom:

Jag tror definitivt du har fel, inte f-n håller folk på med jailbreak för att tjäna tolv spänn på gratis program (såvida det inte är småungar det handlar om).

Ursprungligen av Marcus K:

Tråkigt att höra att du inte har högre tankar om andra.

Håller med dig. Tråkigt att du inte har högre tankar om "småungar".

Wow, 500 spänn! Då jailbreakar, sliter, fixar, donar och krånglar jag gärna vid varenda uppdatering. Not!

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-27 18:40
Ursprungligen av akerstrom:

Wow, 500 spänn! Då jailbreakar, sliter, fixar, donar och krånglar jag gärna vid varenda uppdatering. Not!

Jag tror inte du är representativ för alla.

Sliter och krångla, det är inte supersvårt att JBa direkt.

Nej då, det tror inte jag heller. Men jag skulle aldrig krångla för en sådan sak, särskilt inte då jag tycker att det är helt hjärndött att inte ersätta producenten för det jag konsumerar.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-27 18:54
Ursprungligen av akerstrom:

Nej då, det tror inte jag heller. Men jag skulle aldrig krångla för en sådan sak, särskilt inte då jag tycker att det är helt hjärndött att inte ersätta producenten för det jag konsumerar.

Vi alla har nog förstått din ståndpunkt, jag menar dock att ALLA inte tänker så. Då hade vi inte haft piratkopiering.

Du har helt rätt!

Jag tror att de flesta hittills har jailbreakat för att kunna:
-Låsa upp
-multitaska
-byta tema, bakgrundsbild
-internetdela
-Få snabbare kontroller till 3G, wifi mm.
-mms:a
-osv...

Det har iaf varit mina anledningar...

Utan att lägga värderingar åt ena eller andra hållet så tror jag att det blivit vanligare att jailbreaka just för piratkopieringen. Förr var det nog som sagt för att komma åt funktioner o s v, men min egen uppfattning av de som nyligen börjat jailbreaka är att de gör det för att piratkopiera, tyvärr.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-27 20:15
Ursprungligen av Capeman:

Utan att lägga värderingar åt ena eller andra hållet så tror jag att det blivit vanligare att jailbreaka just för piratkopieringen. Förr var det nog som sagt för att komma åt funktioner o s v, men min egen uppfattning av de som nyligen börjat jailbreaka är att de gör det för att piratkopiera, tyvärr.

För min del är det tvärtom. I början tankade jag en del för att testa hur det fungerade. Numer JBar jag enbart för SIM unlock. De flesta jag känner som har en iPhone skippar dessutom JB helt och hållet.

  • Oregistrerad
  • 2010-06-27 20:33
Ursprungligen av fno:

För min del är det tvärtom. I början tankade jag en del för att testa hur det fungerade. Numer JBar jag enbart för SIM unlock. De flesta jag känner som har en iPhone skippar dessutom JB helt och hållet.

TPB är fortfarande världens största torrent-sajt och där finns det hela 21 personer som laddar hem tomtom

Det kan jämföras med 13.000 som laddar hem Sniper-Ghost ()

Wow.
Edit: Länkar till piratkopierat material är inte tillåtet.

Det tror jag också. Ser man på nätet så är ju floran av piratdelning av apps enorm. Varför?
Det finns ju många apps idag som är mycket intressanta och kostar en hel del pengar - för mycket pengar för många människor. Vill man ha ett större antal tunga apps och spel så rör det sig om tusentals kronor. Det är klart att mycket jailbreakande av Iphones handlar om att kunna köra piratapps. Jisses. Man måste nog vara rätt aningslös om man inte förstår det. Bara för att man själv jailbreakat för att man ville byta bakgrundsbild etc så måste man väl ändå kunna se utanför sin egen lilla bubbla.
Jag lägger inte heller några moraliska järnkedjor på detta. Idag har jag jobb med hyfsad inkomst och jag har varken tid eller lust att hålla på att jiddra med jailbreak - jag har ett liv att leva. Men...om jag var t.ex. fattig student eller annat person med mager inkomst - som kanske kommit över en Iphone på tur eller gåva eller pris eller beggad av farbror Gunnar - och mycket intresserad av IT och jättesugen på en nav-app - kanske t.o.m. i behov av ett nav-app - så kanske jag hade jailbreakat också. Om jag haft tid och ork alltså.

Ursprungligen av Capeman:

Utan att lägga värderingar åt ena eller andra hållet så tror jag att det blivit vanligare att jailbreaka just för piratkopieringen. Förr var det nog som sagt för att komma åt funktioner o s v, men min egen uppfattning av de som nyligen börjat jailbreaka är att de gör det för att piratkopiera, tyvärr.

Ursprungligen av Zimmerman:

Det tror jag också. Ser man på nätet så är ju floran av piratdelning av apps enorm. Varför?
Det finns ju många apps idag som är mycket intressanta och kostar en hel del pengar - för mycket pengar för många människor. Vill man ha ett större antal tunga apps och spel så rör det sig om tusentals kronor. Det är klart att mycket jailbreakande av Iphones handlar om att kunna köra piratapps. Jisses. Man måste nog vara rätt aningslös om man inte förstår det. Bara för att man själv jailbreakat för att man ville byta bakgrundsbild etc så måste man väl ändå kunna se utanför sin egen lilla bubbla.
Jag lägger inte heller några moraliska järnkedjor på detta. Idag har jag jobb med hyfsad inkomst och jag har varken tid eller lust att hålla på att jiddra med jailbreak - jag har ett liv att leva. Men...om jag var t.ex. fattig student eller annat person med mager inkomst - som kanske kommit över en Iphone på tur eller gåva eller pris eller beggad av farbror Gunnar - och mycket intresserad av IT och jättesugen på en nav-app - kanske t.o.m. i behov av ett nav-app - så kanske jag hade jailbreakat också. Om jag haft tid och ork alltså.

Tänk vad olika man kan vara, jag tycker att det är självklart att man ska ersätta producenten för det man väljer att konsumera.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-27 20:42

Jag känner några som jailbreakar för att kunna installera programmen gratis. Jag skulle helst av allt kunna slippa jailbreaken men det går inte för att jag har fortfarande iPhone 2G.

Men när jag väl får iPhone 4G så behöver jag ingen jailbreak mer. Det enda som jag installerade var SBSettings och ScummVM men det var faktiskt länge sen jag använde det och sen jag skaffade data flat så tog jag bort SBSettings.

//Rob

Själv har jag jailbreakat min iPad. BARA för att få tre funktioner; Backgrounder, MyWi samt 3G Unrestrictor.

Har lagt mellan tre och fyra tusen kronor på appar sedan juli 2008, så jag har inte dåligt samvete...

/Errka i Hultsfred

  • Medlem
  • Jakobsberg
  • 2010-07-03 10:50

JB för piratade program är nog vanligt, men jag undrar om inte det är minst lika vanligt med JB för unlock - åtminstone i Sverige. Det är anledningen till att jag har jailbreak på min 3gs, och jag vet fler som använder JB av just den anledningen. Däremot tror jag inte att jag personligen känner nån som jailbreakat för att kunna köra snodda program.

Bevaka tråden