Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad innebär skärmar med högre upplösning för framtiden?

Tråden skapades och har fått 31 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jo, jag flöt ut i tekniksnack snarare än vad det innebär.

Jag håller med om att skärmläsningen tar över. Jag vet själv att jag inte förmår mig att läsa böcker längre, vilket jag stör mig på men i praktiken så är det så. Kanske en fas eller så är det en del av en trend.

En intressant bit i sammanhanget är att den stora iPad-satsningen The Daily ser ut att bli ett misslyckande.

Jag läste en grej om det som jag inte hittar tillbaka till just nu, om hur det mera övergripande handlar om en skiftning i hur vi läser. Vi läser inte längre magasin i samma utsträckning. Det handlar inte så mycket om digital vs papper i detta fall, som The Daily visar (om de nu är representativa, det kan ju också vara så att The Daily bara var dåligt exekverad) utan mera om ett annat sätt att ta in information. En sådan stor övergång som brukar kallas disruption är på väg att ske när vi hellre läser enstaka artiklar och sätter ihop vår egen agenda med verktyg som Instapaper och Flipboard.

Kanske inte helt olikt hur det traditionella musikalbumet fått ge vika för enskilda låtar, både i hur vi lyssnar och hur vi köper musik.

Ja kanske det. Ett annat möjligt spår är kanske mer av "multimediala" böcker, interaktiva läroböcker (eller för den delen interaktiva böcker rent generellt), böcker med kopplingar till sociala media osv. osv. Såklart är det inte enbart beroende på högupplösta skärmar, men läsning av längre texter har tidigare bromsats av kassa skärmar.

Bevaka tråden