Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Det här är iPhone 4

Tråden skapades och har fått 334 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Jetwash:

Haha, Gizmodo är för underbara:

Citat:

It's like Apple's own version of Chat Roulette.

jag är ute efter processorn - en del apps - och os'et som sådant - segar i min 3g. kameran är löjligt långsam pga slö processor - motionx gps orkar knappt kicka igång. ja, designen är ju outstanding också - och hd-kamera (och hyfsat snabb stillbildare) är också köpmotiv...men chippen (snabbare cpu/grafik/större ram) är det jag mest är ute efter. och att jag lovat ge bort min 3g så klart :-D.

Fysiskt omöjligt. Optiken och sensorns storlek begränsar det hela. (att bli lika bra som en dslr)

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2010-07-02 11:28

Jag känner spontant att det ska mycket till för att man ska använda en mobilkamera vid viktigare tillfällen, då kör jag hellre med min 500D... Men det är klart bra bilder är ju aldrig fel även om man bara tar en bild på stan...

Ursprungligen av speer:

Jag känner spontant att det ska mycket till för att man ska använda en mobilkamera vid viktigare tillfällen, då kör jag hellre med min 500D... Men det är klart bra bilder är ju aldrig fel även om man bara tar en bild på stan...

Jag håller med. Men...

... det är rätt skönt att kunna ta hyfsade bilder med bara telefonen också. Den har man ju alltid med sig och det är rätt skönt att kunna fånga en speciell händelse. Men iPhone 4 känns det som om bilderna kan bli riktigt bra. Kanske så bra att man skulle kunna beskära lite och sedan framkalla utan att bilderna suger. Men iPhone 3G gick ju inte det.

Ursprungligen av speer:

Jag känner spontant att det ska mycket till för att man ska använda en mobilkamera vid viktigare tillfällen, då kör jag hellre med min 500D... Men det är klart bra bilder är ju aldrig fel även om man bara tar en bild på stan...

Visst, om man kan planera in det hela.

Men jag ser iPhonen och dess kamera som Den där kameran man alltid har med - även när man inte tänkt fotografera.
Om den då blir bättre - tackar!

Kameran i min mobil är ju också 1000ggr mer "social" av sig, då den tar en bild och publicerar den på nätet inom sekunder. Man kan dela med sig av bilder/film - det blir ju hhimla omständigt göra det med en D300.
Där får man ju fotografera ute först, sedan hem, tanka ur, köra LR3, exportera och ladda upp på nätet... med iPhonen tar jag en bild och laddar upp den medans jag sitter på kalaset/festen/krogen etc.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-08 12:19

Den vita är verkligen grymt snygg.

White iPhone 4 Box Unveiled M.I.C Gadget

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-08 12:28

Mums va fin den e.. Sanslöst...

Helt sjukt snygg. Vill ha nu!

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-08 17:57
Ursprungligen av Capeman:

Helt sjukt snygg. Vill ha nu!

Ja, man börjar ju undra lite när Apple hade tänkt börja sälja den.

Ursprungligen av zappee:

Ja, man börjar ju undra lite när Apple hade tänkt börja sälja den.

Exakt. Är så sjukt sugen nu att jag går i bitar om vi inte får den till Sverige snart. Alternativt får jag väl bita i det sura äpplet och beställa en från Storbritannien.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-08 19:17
Ursprungligen av Capeman:

Exakt. Är så sjukt sugen nu att jag går i bitar om vi inte får den till Sverige snart. Alternativt får jag väl bita i det sura äpplet och beställa en från Storbritannien.

Well, den vita går inte att beställa någonstans.

Ursprungligen av zappee:

Well, den vita går inte att beställa någonstans.

Nej det vet jag, jag menar ju när de börjar bli tillgängliga.

Nu börjar det komma rykten om 28/7 som releasedatum. Vi fár väl se

Och jag vet vad vi brukar säga om sådana rykten men...

http://www.iClarified.com/entry/index.php?enid=10500

Ursprungligen av BlackSmp:

Nu börjar det komma rykten om 28/7 som releasedatum. Vi fár väl se

Var kommer de ryktena ifrån?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-08 21:47

Har också hört detta datum. Jobbar hos en stor operatör.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-07-08 21:48

Varför segar de med den vita? Det känns oroväckande eftersom jag för allt i världen inte kan tänka mig en svart. :/ Ingen som vet nåt när man frågar heller, känns dumt att de presenterade den i vitt om den ändå inte är tillgänglig i den färgen.

Tillverkningsproblem - svårt att uppnå de toleranser som Apple kräver är det som har cirkulerat.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-07-08 23:17

Ja, några ögonlock efter jag skrivit här hittade jag in till en officell Apple-sida som bekräftar detta och att den ska bli tillgänglig senare delen av juli. Hoppas de hänger med till Sverige-premiären.

Ursprungligen av BlackSmp:

Tillverkningsproblem - svårt att uppnå de toleranser som Apple kräver är det som har cirkulerat.

Nu skriver MacRumors också om den 28 juli.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-07-09 12:03
Ursprungligen av Capeman:

Nu skriver MacRumors också om den 28 juli.

Ja, fast de har ju samma Movistar-källa. Så det säger inget nytt egentligen.

Ursprungligen av ibish:

Ja, fast de har ju samma Movistar-källa. Så det säger inget nytt egentligen.

Ja, men jag såg inte den inredigerade länken när jag lämnade MacRumorskällan. När jag bad om källa första gången fanns det ingen.

Ursprungligen av Capeman;:

Ja, men jag såg inte den inredigerade länken när jag lämnade MacRumorskällan. När jag bad om källa första gången fanns det ingen.

Jo, vi råkade posta samtidigt. Jag redigerade in källan samtidigt som du postade din fråga;)
Det är iofs ett trovärdigt datum men vi får se. Vi har väl alla trott på de sista dagarna i juli

Nu har dessutom idg.se snappat upp samma rykte.i

Ursprungligen av BlackSmp:

Jo, vi råkade posta samtidigt. Jag redigerade in källan samtidigt som du postade din fråga;)

Man kan väl helt enkelt aldrig få för många källor!

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2010-07-09 11:50

28: juli alltså...
Då borde ju telia med fler pressentera lite abbonemangs erbjudanden snart.. typ efter helge

Men käre barn, det är ju nästan tre veckor dit!! Varför kan inte allihopa bara få en Iphone i brevlådan, då skulle det nog bli världsfred

Jo, man kan ju alltid hoppas att antennhysterin får många att vänta med köp - kanske t.o.m. avstå helt - då kan man lugnt gå ner en vanlig dag - snippa in liksom - och köpa en Iphone4 från säljare med svårsålda lager :-).
Men...det kommer inte att hända. Hela denna cirkus har in te - och kommer inte - att påverka försäljningen en promille. Detta är Iphone. Det bara rullar på och och försäljningen kommer att slå alla rekord. Igen. Och igen. Och igen. Någon skada på något varumärke har inte skett. För extremt starka varumärken som detta så krävs betydligt mera än den här lilla fjärten.
Dom flesta har inte ens hört talas om antennskiten. Dom flesta Iphone-köparna har aldrig varit inne på ett Mac/Apple/Iphone-forum i hela sitt liv :-D. Paris Hilton och småbarnsmammorna på Långholmsbadet som jag såg idag med Iphone 3Gs vet inte vad vi snackar om.

  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2010-07-11 01:50
Ursprungligen av Zimmerman:

Paris Hilton och småbarnsmammorna på Långholmsbadet som jag såg idag med Iphone 3Gs vet inte vad vi snackar om.

Kul att du såg Paris Hilton vid Långsholmsbadet idag! Det var ju ganska otippat :cool:O:-)

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2010-07-12 20:56

Bor i stockholm och hade tänkt skaffa en så fort den släpps... Någon som har ett förslag på vart man ska gå för att lättast får tag i en(med telia i stockholm)? Känns som om telia butik på kungsgatan kommer få in flest men dit kommer ju också flest gå...

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-12 23:52
Ursprungligen av speer:

Bor i stockholm och hade tänkt skaffa en så fort den släpps... Någon som har ett förslag på vart man ska gå för att lättast får tag i en(med telia i stockholm)? Känns som om telia butik på kungsgatan kommer få in flest men dit kommer ju också flest gå...

Omöjligt att veta.

Bevaka tråden