Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Livebevakning av WWDC

Tråden skapades och har fått 201 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-06-09 18:48
Ursprungligen av Hoffie:

Kort o gott en jävligt sömnig keynote!

Men - tänk så olika man kan uppfatta samma situation. Jag tyckte att det var jättespännande hela tiden och är så nöjd över det som presenterades.

Tråkigt att det var så trist för dig

Kul för mig att jag blev så glad

  • Medlem
  • Örebro
  • 2010-06-09 19:43
Ursprungligen av Eva:

Men - tänk så olika man kan uppfatta samma situation. Jag tyckte att det var jättespännande hela tiden och är så nöjd över det som presenterades.

Tråkigt att det var så trist för dig

Kul för mig att jag blev så glad

Jag är också glad, sålt min 3Gs och ser fram emot iPhone 4, den vita såklart.

Ursprungligen av Hoffie:

Allt det här tramset visste vi ju redan om mer eller mindre?! Var fan har innovativa Apple tagit vägen?

Que?

Menar du allvar?

Ursprungligen av Hoffie:

Allt det här tramset visste vi ju redan om mer eller mindre?! Var fan har innovativa Apple tagit vägen?

Bara för att de inte introducerar ngt fullständigt revolutionerande idag igen?
De släppte iPad nyssens.
Det är mkt på G just nu; iPhone 4, Mobile.me, iPad, AppStore, Nya MacPros kommer väl snart, bärbara ur ett stycke aluminium, 10timmars batterier, iAds, iOS4, iPhone 3GS, 27# iMacar, Time Machine, en ipod som pratar (shuffle) - stor som ett minimalt usbminne, AppleTV, Mac Mini och mängder annat.

Apple är förmodligen det mest innovativa företaget i historien, någonsin, alla kategorier.

Så tramset står du nog för själv.

Ursprungligen av Goflorp:

Bara för att de inte introducerar ngt fullständigt revolutionerande idag igen?
De släppte iPad nyssens.
Det är mkt på G just nu; iPhone 4, Mobile.me, iPad, AppStore, Nya MacPros kommer väl snart, bärbara ur ett stycke aluminium, 10timmars batterier, iAds, iOS4, iPhone 3GS, 27# iMacar, Time Machine, en ipod som pratar (shuffle) - stor som ett minimalt usbminne, AppleTV, Mac Mini och mängder annat.

Apple är förmodligen det mest innovativa företaget i historien, någonsin, alla kategorier.

Så tramset står du nog för själv.

Sannolikt så tänkte han på vad som presenterades under keynoten, inte vad Apple har i sitt sortiment.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2010-06-07 21:12
Ursprungligen av Hoffie:

Är det bara jag som känner ett litet antiklimax?

När dom blåste upp videosamtal som nåt stort o revolutionerade, ja det blevett antiklimax. Förtjänade på sin höjd ett omnämnande i förbifarten.

Och telefonen i sig hade man ju sett innan

Ursprungligen av urkan:

När dom blåste upp videosamtal som nåt stort o revolutionerade, ja det blevett antiklimax. Förtjänade på sin höjd ett omnämnande i förbifarten.

Och telefonen i sig hade man ju sett innan

Lägg där till att videosamtal kräver att båda parter använder den nya iPhone-modellen samt har tillgång till WiFi... känns inte så hett.

Ursprungligen av Hoffie:

Är det bara jag som känner ett litet antiklimax?

Nej du är knappast ensam.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-06-07 21:10

Å, vad jag vill ha den! Supersnygg och perfekt med FaceTime. Jag har ett barnbarn som bor i Stockholm och då "måste" jag ha det. Har längtat efter videosamtal till iPhone länge nu. Och så kommer den hit redan i juli, det var en positiv överraskning!

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-07 21:12
Ursprungligen av Eva:

Å, vad jag vill ha den! Supersnygg och perfekt med FaceTime. Jag har ett barnbarn som bor i Stockholm och då "måste" jag ha det. Har längtat efter videosamtal till iPhone länge nu. Och så kommer den hit redan i juli, det var en positiv överraskning!

Redan och redan, 3GS lanserades faktiskt också i Juli.

Alla måste då köpa ny Iphone

Ursprungligen av Eva:

Å, vad jag vill ha den! Supersnygg och perfekt med FaceTime. Jag har ett barnbarn som bor i Stockholm och då "måste" jag ha det. Har längtat efter videosamtal till iPhone länge nu. Och så kommer den hit redan i juli, det var en positiv överraskning!

Skärmens glas ska visst vara 30ggr hårdare än plast. Detta betyder dock ingenting så länge man inte sett om den klarar ett fall i marken utan att skärmen krossas.

Häromdagen publicerades ett test i tidningen där just iPhone fanns med (3GS tror jag). Den fick högsta betyg på allt utom en sak - skärmen blev obrukbar efter ett fall i marken eftersom den krossades.

Med glas på både fram och baksida kanske man ska oroa sig över att en dag gå hem med enbart metallramen i handen utan något i den...

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Skärmens glas ska visst vara 30ggr hårdare än plast. Detta betyder dock ingenting så länge man inte sett om den klarar ett fall i marken utan att skärmen krossas.

Häromdagen publicerades ett test i tidningen där just iPhone fanns med (3GS tror jag). Den fick högsta betyg på allt utom en sak - skärmen blev obrukbar efter ett fall i marken eftersom den krossades.

Med glas på både fram och baksida kanske man ska oroa sig över att en dag gå hem med enbart metallramen i handen utan något i den...

Jo, det är akilleshälen

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-07 21:17

$199/299 men då måste man väl teckna ett abonnemang?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-07 21:17
Ursprungligen av joohn6:

$199/299 men då måste man väl teckna ett abonnemang?

Det är bara i USA dessutom.
Priser och datum i Sverige kommer dröja.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-07 21:18
Ursprungligen av zappee:

Det är bara i USA dessutom.
Priser och datum i Sverige kommer dröja.

Jo det är jag väl medveten om. Ska dit i i sommar så tänkte man kanske skulle förhandsboka en sån

Ni som har koll - verkar prissättningen vara samma som för tidigare Iphones?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-07 21:18

Sen undrar man hur det går med att köra videosamtal via Skype t:ex? Koppla upp sig till en iChat-användare som använder datorn?

Ursprungligen av joohn6:

Sen undrar man hur det går med att köra videosamtal via Skype t:ex? Koppla upp sig till en iChat-användare som använder datorn?

Jo, jag hoppas att de inte begränsar tillgången till kameran på framsidan för tredjepartsutvecklare.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-07 21:20

Vill ju ha nya iphone def men inget måste får se ifall det blir möjligt att uppradera den man har idag via mobiloperatören annars får man se vad som finns ute om 2år

Iphone OS4

Någon som vet när det är tillgängligt ?

(orkar inte läsa igenom allt)

Ursprungligen av Pellib:

Någon som vet när det är tillgängligt ?

(orkar inte läsa igenom allt)

iOS 4 släpps 21 juni.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-06-07 21:23

Finns nog inte på världskartan att mobiloperatörerna skulle göra ett undantag för just en mobilmodell, att kunna binda om i förtid.

Ursprungligen av Mindmeld:

Vill ju ha nya iphone def men inget måste får se ifall det blir möjligt att uppradera den man har idag via mobiloperatören annars får man se vad som finns ute om 2år

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-07 21:20

Fick inte Gizmodo nån första titt?

heh tror inte dom fick pressleg ens...

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-06-07 21:24

Förstår inte allt ståhej om videosamtal (som dessutom är begränsat till Wifi, hej jailbreak!) som funnits i Sverige sedan mobiloperatören 3:s intåg. Känns sådär lagom nyskapande.
Men visst, för amerikanarna är det väl stort. Det tog väl bara en sisådär 5 år för dom att få till MMS.

Ok, nu blev jag sugen på riktigt. Skärmen verkar som den stora uppgraderingen.
Playing around with the iPhone 4. Unbelievable screen. I am i... on Twitpic

För mig som ännu sitter på en 3G så skapar det här ett otroligt köpbegär... speciellt eftersom jag funderat på att investera i en videokamera också. Synd bara att det är 6-7 månader tills jag kan binda om mitt abonnemang.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-06-07 21:27

Jag ska ha en så fort som möjligt. Har en 3G där abonnemanget gick ut i januari så jag kommer ligga på telia så hårt jag kan för att få ut en.

Ska bara bestämma mig för om det blir en svart eller vit.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-07 21:28

http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2010/06/iphone4main.jpg

Den synliga sensorn på den vita var inte snyggt.

Bevaka tråden