Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sony DSLR 380 - svensk bruksanvisning ?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag blir märkbart besviken när jag packar upp min fina Sony DSLR 380
och där bara finns manualer på engelska, tyska och franska.
ALLA andra elektroniska produkter jag köpt under decennier , alla har
självklart haft bruksanvisning på svenska.
Köpte på Scandinavian Photo. Jag försöker ladda ner från nätet, där det verkar finnas. Tre gånger i rad fastnar nedladdningen blir badboll i evighet
och jag blir tvungen att tvångsavsluta för att komma loss.

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2010-05-13 00:14

Är inte ens svensk bruksanvisning inkluderad på CD?

Ofta kan man kräva att svensk bruksanvisning ingår vid köp. Undantaget är om det klart framgår att svensk bruksanvisning inte medföljer (som vissa webbshoppar har) eller om det är en apparat som är avsedd för en begränsad kundkrets (?) med speciella kunskaper..

Ursprungligen av Konsumentverket:

När det gäller varor som är avsedda för en begränsad kundkrets med speciella kunskaper, till exempel avancerade tekniska eller elektroniska apparater bör en bruksanvisning på engelska godtas.

Bruksanvisning - Konsumentverket

Ursprungligen av Allmänna Reklamationsnämnden:

Vilka anvisningar som ”behövs” får bedömas med utgångspunkt i konsumentens behov. Det är ostridigt i ärendet att den aktuella cd-brãnnaren inte har åtföljts av bruksanvisning på svenska. Det står klart att Robert behöver en bruksanvisning på svenska för att kunna installera den programvara som medföljer cd-brännaren. Eftersom denna saknas är varan felaktig enligt redovisade regler.

Bruksanvisning på svenska - ARN

Jag tycker du ska kontakta Scandinavian Photo och be dem ordna fram en bruksanvisning till dig, förutsatt att den inte ens finns på CD:n.

1
Bevaka tråden