Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Byt till Transmission!

Tråden skapades och har fått 67 svar. Det senaste inlägget skrevs .

tack så hemskt mycket , uppskattar verkligen din hjälp !

  • Medlem
  • Täby
  • 2010-06-21 07:20
Ursprungligen av allanos:

tack så hemskt mycket , uppskattar verkligen din hjälp !

Tack!

ahahah mer frågor här !

när man tankar en dvd film och den kommer upp i typ 20st olika filer ? går det att öppna den med vlc ?

har aldrig fattat hur man gör , är det rar filer , ska man använda winzip som förr i tiden ?

Ursprungligen av allanos:

ahahah mer frågor här !

när man tankar en dvd film och den kommer upp i typ 20st olika filer ? går det att öppna den med vlc ?

har aldrig fattat hur man gör , är det rar filer , ska man använda winzip som förr i tiden ?

Ja, det är RAR-filer. Nej, WinZip finns inte till Mac. Jag föreslår UnRarX eller The Unarchiver.

efter jag har använt UnRarX så kan jag använda filen och öppna den med vlc ?

  • Medlem
  • Täby
  • 2010-06-21 21:49

För upplysnings skull så är det inte tillåtet att prata om piratade filmer / mjukvara osv här på forumet.

Prova att installera Plex som mediacenter istället för VLC. Den klarar av att spela upp .rar ade filer utan att packa upp dom.

Har samma problem här och väldigt frustrerande. Gillar verkligen Transmission med dock ikonen och growl, men funkar bara inte här. Försökt flera gånger på min MacBook med liknande problem varje gång. Hela datorn segar under nerladdningar och kan tar flera minuter att få någon respons från programmet.

Senaste MB är med senaste processorn och 4gb minne, så prestandan är inte problem. Köpte nyligen en Mini också och hade exakt samma problem trots att Transmission var en av de första programmen jag installerade. Så något är galet och finns flera långa trådar på deras forum och liknande problem, tyvärr...

Hoppar in i denna tråden som ett fan av Transmission, har sedan jag började använda mac (typ 4-5 år sedan) alltid använt Transmission.

Har förut använt iMac, där jag haft bra lina och kunnat ladda ner i 2 mbit/s (kanske är byte man räknar i kan aldrig lära mig i vilket sammanhang man använder vilket)

Kände inte då av någon direkt prestanda minskning.

Nu sitter jag på den näst senaste MBP 17" (den innan i5 och i7 processorerna började skickas).
2,8Ghz 4GB ram 5400rpm HDD.

Laddar jag ner i över 5-600 KB/s märker jag DIREKT en prestanda minskning, program blir sega (kör ofta chrome, itunes, transmission och vlc samtidigt)

Borde jag köpa en snabbare HDD för att kunna ladda ner snabbare utan att känna av "lagg" ?

Har öppen port, begränsat Global maximum connections till 100 och for new transfers till 30 och kryssat i: "prevent known bad peers from connection"

Tips?

Tack på Förhand

Edit: Senaste uppdatering av OSX och alla andra program jag använder.

Bevaka tråden