Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad kommer i nästa iMac - och när kommer den?

Tråden skapades och har fått 51 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Avstängd
  • International user
  • 2010-06-23 16:16
Ursprungligen av Capeman:

Ingen aning, håller med om att det känns konstigt att peka på en skärm på skrivbordet, lite lätt oergonomiskt om man säger så. Vi får väl se, det är ju bara ett rykte... De kanske har löst det på något smart sätt.

Visst, det är ett rykte men Digitimes (som man bl.a. hänvisar till i artikeln du länkar till) sa i januari att Apple kommer släppa en 9.7" tablet och det visade sig ju stämma så man vet aldrig.

Ursprungligen av Duke:

...men är det verkligen skärmen man kommer att peka på eller är det denna?

Helt min mening.

Många tycker jag har låst på/blandat ihop Touch OS med Touch-skärm.

Jag kan tänka mig många fina användningsområden på ett tangentbord som har en trackpad... kanske dubbelt så stor som dagens MacBooks- ca dubbel numeriskt tangentbord- och där operativsystemet har fullt stöd.

Sen skall vi inte tala om de trackpads man kan köpa separat som är i A4, eller A3 storlek....

Det skulle förvåna mig mycket om Apple släpper en touchskärm till iMac. Men gör de det, så kommer det naturligtvis vara mycket genomtänkt och genomarbetat.

Hur som helst tar jag gärna en iMac-uppdatering inom 60 dagar....

  • Avstängd
  • International user
  • 2010-06-23 23:49
Ursprungligen av AndreeMarkefors:

Hur som helst tar jag gärna en iMac-uppdatering inom 60 dagar....

Dito.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-06-24 11:33
Ursprungligen av Duke:

Att det är rätt trångt...

Men är det verkligen skärmen man kommer att peka på eller är det denna? Personligen så vill jag inte ha en iMac där man tvingas peka på skärmen, detta förutsatt att Apple inte släpper iCrutches, för det kommer annars bli jäkligt jobbigt för armarna att sitta och peka...

Om det kommer en ny modell så är det väl självklart att de kan böka om på insidan?
Hade varit gött om Imac kom med SSD för OS och mekanisk disk för lagring som standars. Då hade det blivit en riktigt bra workstation.

  • Avstängd
  • International user
  • 2010-06-24 13:58

Finns folk som vill att det ska komma en iMac med touch och till det säger jag bara tack, men nej tack!

Ursprungligen av djdisc:

Om det kommer en ny modell så är det väl självklart att de kan böka om på insidan?

Har den en ny formfaktor kan det självklart gå men har den samma som dagens så tror jag det blir svårt.

Senast redigerat 2010-06-25 23:46

HP har redan en "imac" med touch-skärm. Självklart tvingas man inte peka på den men det går, och då med speciellt gränsnitt.

Vet inte exakta nytttan med det men t.ex. surfa och sortera bilder skulle jag verkligen kunna tänka mig att göra utan mus.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-06-28 08:31

Man får ju hoppas på ny formfaktor så klart. Precis som den nuvarande skiljer sig från föregående.

Hur har det sett historiskt ut med Imac, har de kommit med uppdateringar som de har gjort med ex. macbook, att de bara bumpar upp cpu å hårddisk och använder samma form?

Ursprungligen av djdisc:

Hur har det sett historiskt ut med Imac, har de kommit med uppdateringar som de har gjort med ex. macbook, att de bara bumpar upp cpu å hårddisk och använder samma form?

Javisst, massor med gånger, på varje variant. Annars hade det ju bara funnits fyra-fem modeller sammanlagt sedan 1998, och det hade nog inte sålt så bra...

  • Avstängd
  • International user
  • 2010-06-28 12:23

När det gäller den potentiella "iMac Touch" så kan jag inte se mig själv sitta och peka på skärmen. Högst obekvämt.

ja, för att en touchbaserad dator ska fungera vettigt behövs foten vara konstruerad så att arbetsytan går att fällas ner nära nog plant med bordsytan.
(dvs liknande en arbetsställning som med en ipad - vem är förvånad...?)

Äh, hoppas verkligen inte de satsar på touch i iMacen. Datorn är "perfekt" som den är, det är bara att köra vidare på samma spår. Vem vill ha en stationär touch-dator just nu hemma? Användningsområdet känns extremt begränsat.

Jag börjar bli lite otålig, de får gärna släppa den nya iMacen imorgon dag. Särskilt som min fyra år gamla iMac börjar uppvisa oroande sjukdomstecken, totalfrysningar à la Mac OS 9 och spontana omstarter samtidigt som TimeMachine strular. Jag beställer den nya så snart den kommer!

Ja en ny imac i7 27 Tum med ATi 5850 & 5870 på minst 1 GB ram skulle vara perfekt samt att gulnade skärmar är ett minne blott plus en sänkning av priset, hade varit ett givet köp för min del.

Ursprungligen av Hunter78:

Ja en ny imac i7 27 Tum med ATi 5850 & 5870 på minst 1 GB ram skulle vara perfekt samt att gulnade skärmar är ett minne blott plus en sänkning av priset, hade varit ett givet köp för min del.

+1

Priset har jag dock inga stora problem med, bara den inte blir dyrare. Dock är det alltid trevligt att betala mindre.
Priset på extra ram får gärna gå ner samt att man kan välja bland fler hårddiskalternativ.

Gärna smidig servicelucka för att byta hdd och ram själv.

+ 1

Ursprungligen av kenta777:

+1

Priset har jag dock inga stora problem med, bara den inte blir dyrare. Dock är det alltid trevligt att betala mindre.
Priset på extra ram får gärna gå ner samt att man kan välja bland fler hårddiskalternativ.

Gärna smidig servicelucka för att byta hdd och ram själv.

1 GB RAM? Det var väl länge sedan man körde med så lite. Är inte 2GB standard sedan en tid? 4GB är mitt minimum för "hemmaburkar".

Ursprungligen av Hunter78:

Ja en ny imac i7 27 Tum med ATi 5850 & 5870 på minst 1 GB ram skulle vara perfekt samt att gulnade skärmar är ett minne blott plus en sänkning av priset, hade varit ett givet köp för min del.

Ursprungligen av Zimmerman:

1 GB RAM? Det var väl länge sedan man körde med så lite. Är inte 2GB standard sedan en tid? 4GB är mitt minimum för "hemmaburkar".

Tror herrn syftar på minnet hos grafikkretsen

Aha. Jo det vore gött.

Ursprungligen av callekula:

Tror herrn syftar på minnet hos grafikkretsen

Yepp

Får väl hoppas att detta stämmer då: Ny iMac och Cinema Display kan släppas redan idag - MacWorld

Det gjorde det. Snål uppgradering (?), men ändå utan tvekan en uppgradering. Fint med nyare processorer och snäppet bättre grafikkort för samma pris.

Då blir det till att plocka fram kreditkortet ikväll

Bevaka tråden