Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Prestandaförsämringar med krypterad hemmamapp?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Undrar om det finns något "best practice"-tänk man bör tillämpa över mappstrukturen i Mac OS X...

Apple förordar att man sparar det mesta av sin data i hemma-mappen - Musik, bilder, dokument etc. Det är väl helt ok, men vad händer när man har samlat på sig en väldig massa data i hemma-mappen, och krypterar denna. Det innebär väl en viss prestandaförsämring när det gäller uppstart och nedstängning av datorn? Själv sysslar jag med musik och foto. Det innebär att jag samlar på mig väldigt stora ljud- och bildbibliotek. Spontant känns det som att jag borde lägga dessa och annan oviktig (ur krypteringsperspektiv) data utanför hemma-mappen, och endast låta personlig data, typ dokument och sådant, ligga kvar i hemma-mappen...

Tankar och kunskap kring detta, någon?

Tack på förhand.

Om du lägger dem i Delad så kommer du lätt åt dem men slipper få dem krypterad i Hemma-mappen

Man kan sedan även lägga alias i Hemma-mappen om man vill komma åt dem därifrån och slippa öppna Delad-mappen

Ursprungligen av macwitty:

Om du lägger dem i Delad så kommer du lätt åt dem men slipper få dem krypterad i Hemma-mappen

Man kan sedan även lägga alias i Hemma-mappen om man vill komma åt dem därifrån och slippa öppna Delad-mappen

Ok, det låter ju vettigt. Tack för tipset.

Till moderator:

Jag syftade på att föra en diskussion kring ämnet mappstruktur i Mac OS X och om det fanns särskilda anledningar till varför man väljer en viss mappstruktur framför andra. Prestandaskillnader vid krypterad hemmamapp är ju bara en anledning, det kan ju finnas andra varpå jag tycker rubriken "Prestandaförsämringar med krypterad hemmamapp?" är missvisande.

1
Bevaka tråden