Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kameran har slutat fungera

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej! Kameran på min Iphone vägrar starta... Telefon hade blivit lite fuktig (snackat i telefon i badrummet) och jag har torkat den i 2 dagar i en burk med ris Nu fungerar allt igen utom kamera funktionen.

Den vägrar att starta, någon som varit med om något liknande? Kan det botas på något sätt?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-03-17 22:56

Har du prövat någon annan kamera app? Så du vet om det är ett mjukvarufel eller hårdvarufel?

Fungerar den med en annan app så kanske en restore kan fixa det?

Jag vet många frågetecken men bättre än inget.

Ursprungligen av Cokey:

Har du prövat någon annan kamera app?

Japp, provat med FB app, exakt samma problem. Kan prova restore och se om något ändras...

  • Medlem
  • International user
  • 2010-03-17 23:27

Okej, då låter det tyvärr som att det är ett hårdvarufel, med andra ord kameran har blivit fuktskadad. Den "kan" börja fungera igen det vet man aldrig men chansen är väl knappast särskilt stor.

Iofs så använder väl Facebooks app den riktiga kamera-appen genom deras API?...
Så ska man pröva en annan app så borde man ladda ned en separat kamera-app, tex "Gorillacam" (har för mig att den är gratis).

Annars är det ju som sagt smart att göra en full restore innan man skickar in den.

Råkade ut för just detta. Fick ny telefon på garantin

Kolla efter fuktindikatorerna på luren innan du lämnar in så du inte får någon oväntad överraskning..

Sitter en i hörlursingången och en vid USB-kontakten, är de något annat än vita kommer verkstaden säga att din garanti inte gäller och du får pröjsa typ 500 spänn för att få tillbaka den i befintligt skick...

Hehe, det är ingen garanti på min lur i alla fall... Gammal och trogen 2G inköpt i Chicago höst 2007

Hursom, efter uppgradering till 3.1.3 och full återställning med Pwnage fungerar kamera åter, jippi! Tack för alla tips

  • Medlem
  • Västerås
  • 2010-03-22 18:28

Hoppas jag kan lösa min frus kameraproblem på samma sätt Återkommer när den är uppdaterad....

1
Bevaka tråden