Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vem får vara en idiot?

Tråden skapades och har fått 42 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Om jag fick välja skulle jag nog välja att tillsammans med andra bli kallad för idiot om jag köpt/vill köpa en produkt än att någon orerar x antal rader om att jag skulle vara pubertal och andra förutfattade meningar.
Det känns som ett mer solklart fall av påhopp.

Visserligen kanske kunde personen i fråga lindat in det han ville säga i bomull men vad tusan, vill vi verkligen leva i någon censurerad, skyddad verkstad?
Gud vad platt och tråkigt...

Ursprungligen av InPezonator:

Om jag fick välja skulle jag nog välja att tillsammans med andra bli kallad för idiot om jag köpt/vill köpa en produkt än att någon orerar x antal rader om att jag skulle vara pubertal och andra förutfattade meningar.
Det känns som ett mer solklart fall av påhopp.

Visserligen kanske kunde personen i fråga lindat in det han ville säga i bomull men vad tusan, vill vi verkligen leva i någon censurerad, skyddad verkstad?
Gud vad platt och tråkigt...

Det är inga problem. Gå över till idg.se så får du som du vill.

Jag är mer intresserad av fakta, underbyggda synpunkter och intressanta resonemang för att lära mig något än att diskussionerna förfaller till att kalla olika personer för olika saker oavsett hur inlindat det är.

Och kallar du någon för idiot bara för att du tycker att du har rätt att säga och göra vad du vill så ska du sedan inte komma och klaga när någon säger emot dig.

Moderatorerna sätter spelreglerna, passar de inte så kan de personerna alltid hitta ett annat forum att leka i.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-02-18 21:57

Hej. Jag tycker moderatorerna gör ett bra jobb. Viktigt att dom har olika personligheter och egenskaper. Vi behöver smånitiska och behjälpliga likaväl som diskussionsorienterade som fakta - teori strävande moderatorer.

Tycker det är en fin balans här på forumet. Det kan inte vara lätt att hinna med att läsa igenom alla inlägg och diskussioner som användarna speedar på, i sin strävan att bättra på sin inläggs/status statistik för nästa 1000 tal i ordningen

Där i ligger lite av felet. Känns som det är en alldeles för lättsinnig eftertanke hos användarna innan inlägg skrivs. Gäller också undertecknad men jag jobbar lite på det på lite sikt

Visst fria ordet gäller men kvaliteten blir lidandes i alla ändar. Ingen enkel lösning på det. bevisbart närvaroantal kalla det : "serverbelastning" generar intäkter och reklam och goodwill i andra ändan.

Vi är en "stor" intressant köpstark målgrupp säkert värt en del tugg för rätt person.

Visst kalla mig "idiot" men tänk efter först okey

Senast redigerat 2010-02-18 22:53
Ursprungligen av CUBEIS:

...Det kan inte vara lätt att hinna med att läsa igenom alla inlägg och diskussioner som användarna speedar på...

Måste än en gång påpeka: vi läser inte allt - det är omöjligt.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-02-19 09:28
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Måste än en gång påpeka: vi läser inte allt - det är omöjligt.

Det förstår jag skulle nog vara ett par heltidsjobb och lite till

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2010-02-19 09:34
Ursprungligen av CUBEIS:

Det förstår jag skulle nog vara ett par heltidsjobb och lite till

Kan man inte anställa ett par idioter som sköter det mot noll i betalning?

CUBEIS, jag vet inte om du med ditt inlägg menar att folk skriver mycket för att få upp sin "post count"? Där håller jag inte med. Det är nog försvinnande få här som hela tiden satsar på att, som du skriver, nå nästa tusental. Den sortens "spam" har jag inte alls uppfattningen att 99.se lider av. På gamla 99musik kunde det verkligen kännas så ibland, men inte här.

Ursprungligen av Capeman:

CUBEIS, jag vet inte om du med ditt inlägg menar att folk skriver mycket för att få upp sin "post count"? Där håller jag inte med. Det är nog försvinnande få här som hela tiden satsar på att, som du skriver, nå nästa tusental. Den sortens "spam" har jag inte alls uppfattningen att 99.se lider av. På gamla 99musik kunde det verkligen kännas så ibland, men inte här.

Håller med! Skulle nog säga att om jag tryckte på "Skapa Inlägg" varje gång jag suttit och skrivit ett svar på någons inlägg hade jag haft många fler inlägg, men då jag läst genom mitt inlägg så inser jag ibland att det enda jag behövde göra var att skriva av mej, inte nödvändigtvis dela med mej av mina tankar och känslor.

Hade nog fått ännu fler PM från Jesper om jag skapat alla inlägg jag skrivit också för den delen.

Jag jagar inte antal inlägg, annars hade jag suttit och skrivit i varenda tråd (nästan) och verkligheten är den att jag bara har ungifär fem trådar på en helsida som har "99" på sej...

Ursprungligen av Kajan:

Jag tycker alla vi är bra, skit i vad alla andra säger till oss.

Skulle nog ta död på många diskussioner då tyvärr...

LCR

Ursprungligen av LCR:

Håller med! Skulle nog säga att om jag tryckte på "Skapa Inlägg" varje gång jag suttit och skrivit ett svar på någons inlägg hade jag haft många fler inlägg, men då jag läst genom mitt inlägg så inser jag ibland att det enda jag behövde göra var att skriva av mej, inte nödvändigtvis dela med mej av mina tankar och känslor.

Så känns det för mig också... Och det kliar fortfarande i fingrarna över ge några nålstick då och då... men med stora krafter följer ett stort ansvar som Spiderman säger

Lite halvallvarligt är det, för vi alla har ganska stora krafter att ställa till oreda och otrivsel via språket och forum som dessa. Vi tänker inte ofta på det men så är det.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-02-18 22:34

Jag tycker alla vi är bra, skit i vad alla andra säger till oss.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2010-02-19 09:28

Man behöver väl inte utrycka sig så där onyanserat. Istället kan man skriva att en person tillhör begåvningsreserven, har tomtar på loftet eller att han eller hon inte är den skarpaste kniven i lådan.

Själv så har jag inte alla hästar hemma. Jag tänker nämligen köpa en iPad.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-02-19 09:38
Ursprungligen av Macus:

Man behöver väl inte utrycka sig så där onyanserat. Istället kan man skriva att en person tillhör begåvningsreserven, har tomtar på loftet eller att han eller hon inte är den skarpaste kniven i lådan.

Själv så har jag inte alla hästar hemma. Jag tänker nämligen köpa en iPad.

Det där kan man se på lite olika sätt. Jag känner mig som om jag HAR "alla hästar hemma" och jag ÄR nog den "skarpaste kniven i lådan" just för att jag ska köpa en iPad
Jag längtar så och jag VET att den kommer att passa mig perfekt!

(nästan iallafall, jag kommer att sakna webkamera, men om man bortser från det så kommer den att passa perfekt)

Jahaja....

Det är ju lite med moderatorer som med kontrollanter i kollektivtrafiken.
Ju mer ansvar den enskilde individen tar och förstår att fler överträdelser = fler 'myndighetsingripande' - ja, desto mindre behov blir det av moderatorer och kontrollanter.

Det är så jag diskuterar med mina barn när vi snackar om att planka på t-banan. "Vad är det för samhälle du vill ha? Fler eller färre kontrollanter, vakter, poliser, etc.?"

Att leva tillsammans bygger på att vi respekterar varandra och gemensamt uppsatta regler. (jag VET att det kan bli kontroversiellt om man driver det tänkandet till sin spets, men i mindre frågor som typ moderering av forumtrådar tycker jag att det funkar)

Tänk efter lite innan du skriver så kanske du slipper modereras bort.

Själv är jag en mesig idiot eftersom jag:
a) aldrig fått ett inlägg bortmodererat
b) längtar efter att få slanta upp för min iPad

Trevlig helg till såväl idioter som o-idioter! Peace on earth!

Big A

Bevaka tråden