Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone OS 3.1.3 släppt!

Tråden skapades och har fått 44 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Märker ett problem med min laddkabel.
Efter 3.1.3 är den inte godkänd.

Fuck.

Dags ringa MacForum då....

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2010-02-03 13:34
Ursprungligen av Goflorp:

Märker ett problem med min laddkabel.
Efter 3.1.3 är den inte godkänd.

Fuck.

Jaså? Min jailbreakade funkar utmärkt

Men för att vara lite seriös, jag är intresserad av det här med batterifixen. Jag tycker att min verkar gå igenom batteriet lite väl fort (30-60% användning av batteriet per dag), men jag pallar inte bli av med alla mina sköna jailbreakprogram om det inte gör någon större skillnad.

Ursprungligen av Davey:

Jaså? Min jailbreakade funkar utmärkt

Men för att vara lite seriös, jag är intresserad av det här med batterifixen. Jag tycker att min verkar gå igenom batteriet lite väl fort (30-60% användning av batteriet per dag), men jag pallar inte bli av med alla mina sköna jailbreakprogram om det inte gör någon större skillnad.

Jag hade fel, efter konsultation av Per-Anders på MacForums serviceavd, så var det ngt så bagatellartat som ficke-bös (ludd/skräp) i kontakten.
Kände mig inte så lite dum...

Ursprungligen av Goflorp:

Märker ett problem med min laddkabel.
Efter 3.1.3 är den inte godkänd.

Var sitter den andra änden av kabeln?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-02-03 11:44

Det ryktades om att tethering ät åter-enablat med 3.1.3 för fabriksolåsta varianter, är det någon modig (eller som inte Jailbreakat för att få tillbaks funktionaliteten) som kan konfirmera eller dementera detta?

  • Medlem
  • Harestad
  • 2010-02-03 14:54
Ursprungligen av d99gnu:

Det ryktades om att tethering ät åter-enablat med 3.1.3 för fabriksolåsta varianter, är det någon modig (eller som inte Jailbreakat för att få tillbaks funktionaliteten) som kan konfirmera eller dementera detta?

Jag skulle kunna testa detta. Så jag läste vidare på nätet. För vissa finns alterativet med direkt efter uppdateringen, medan många fortfarande inte kan se det.

Jag kan inte hitta Tethering, och skulle isf behöva nollställa telefonen och ställa in den från början igen (inte från backup). Och det är jag nog inte beredd att göra bara för att se om det fungerar.

Jag kör en olåst iPhone 3GS med Tele2 som operatör. Kanske är värt att veta, om någon spinner vidare på hur man kan lösa det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-03 19:25
Ursprungligen av d99gnu:

Det ryktades om att tethering ät åter-enablat med 3.1.3 för fabriksolåsta varianter, är det någon modig (eller som inte Jailbreakat för att få tillbaks funktionaliteten) som kan konfirmera eller dementera detta?

Längst ned här: http://www.99.se/iphone-mobiltelefon/274666-internetdelning-tele2-i-os-3-1-2-a.html

Uppdatering gick utan problem och allt tuffar på "som vanligt" (3GS låst till telenor och då naturligtvis icke-jailbreakad).
Får återkomma med betyg om batteriikonen. Tycker min varit lite ojämn i sitt rapporterande. Verkade inte riktigt linjär och således inte helt pålitlig, hoppas detta är bättre nu.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-02-03 19:33

Känns som klart mindre batteriförbrukning.

Yes!!

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-02-05 12:57

Fick felkoden 1002 när jag skulle uppgradera. Har försökt återställa den utan att lyckas.

Är det fel på telefonen eller uppgraderingen?

Av det jag kunnat läsa om den här koden så är jag nog rätt körd. Blir väl till att lämna in den...

Edit: 3G 16 gb.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-02-05 13:15

Nu har jag försökt återställa den två gånger med samma resultat. Se bilden.

Provade ett tips om att hålla in Hemo-knappen under tiden jag satte i sladden, men det hjälpte inte heller.

Skit.

Edit: OBS! Inte jailbreakad.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-02-05 14:04
Ursprungligen av Kasaen:

Nu har jag försökt återställa den två gånger med samma resultat. Se bilden.

Provade ett tips om att hålla in Hemo-knappen under tiden jag satte i sladden, men det hjälpte inte heller.

Skit.

Edit: OBS! Inte jailbreakad.

Se till att du använder original USB kabel och att den inte är trasig och koppla in den direkt till datorn.

Koppla bort den från datorn och stäng av den helt. Håll in home knappen medan du kopplar in den till datorn och håll in knappen tills du ser itunes logan på iphone skärmen.

Kör igång iTunes och uppdatera till 1.1.3.

//Rob

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-02-05 14:08
Ursprungligen av Robo-X:

Se till att du använder original USB kabel och att den inte är trasig och koppla in den direkt till datorn.

Koppla bort den från datorn och stäng av den helt. Håll in home knappen medan du kopplar in den till datorn och håll in knappen tills du ser itunes logan på iphone skärmen.

Kör igång iTunes och uppdatera till 1.1.3.

//Rob

Har provat med två stycken originalsladdar. Först via en hubb (som jag alltid gjort tidigare) och sedan direkt in i datorn.

Har provat med homeknappstricket. Men det gjorde ingen skillnad.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-02-05 15:32

Uppdatering!

Jag läste ett tips på macrumors.com om att skrämma liv i telefonen med hjälp av blackra1n. Körde RC3-versionen och tryckte på knappen. Fick sen meddelande om att den var jailbreakad och att den väntade på omstart. Startade om den och då fick jag liv i den med en återställning. Nu ska jag bara synka för att få in all musik och alla program.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-02-05 16:54

Och där var synken klar!

Allt verkar funka klockrent. Telefonen är alltså inte jailbreakad. Blackra1n användes bara för att tjuvkoppla telefonen och få den att vakna.

Detta får avsluta mitt bloggande i den här tråden.

Bevaka tråden