Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Var sparar du dina bokmärken på nätet?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Jag surfar idag med Safari och Firefox i Maccen och med Explorer i PCn.
Börjar glömma i vilken surfbräda jag sparade länken till det här och det där...

Finns det någon som har hittat en sjysst lösning på hur/var man kan spara sina bokmärken på nätet?

  • Medlem
  • Arvika
  • 2010-01-21 14:00

Jag använder Xmarks som är en klockren lösning. Det funkar till både firefox/safari och IE.
Själv har jag "stadgat" mig och kör nästan enbart safari, men då får man ju också en backup av sina bokmärken. Sitter man vid en annan dator på skola/jobb eller vad det kan vara, och upptäcker en sida man vill lägga till bland sina bokmärken, så är det bara att logga in på xmarks hemsida och lägga till den, och vips, så har du den hemma med.

Jag gör wave sync (firefox endast). Det synkar allt (om man vill) även öppna sidor.
Rekomenderas

Jag rekommenderar Webbla starkt, Celmaro | Webbla
Man sparar sina bokmärken helt visuellt och kan enkelt se vilka som inte fungerar längre, vilka som är uppdaterade etc.. och så klart spara dem i kategorier och med tags etc..

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-01-22 12:02

MobileMe

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2010-01-22 12:13

Jag kör också med XMarks och tycker att det fungerar hur bra som helst...

Tack för tipset om Xmarks. Har nu installerat det både hemma (Mac, Firefox, Safari) och på jobbet (PC, Firefox, Explorer). Fungerar jättebra.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-24 12:22

Del.icio.us känns väl äldst, bäst och roligast!

Har dock gått över till mobile me pg.a. Iphonen..

1
Bevaka tråden