Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99,4

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nej, det är inte en radiokanal, utan antalet procent som Apples App Store stod för av antalet sålda mobila applikationer under 2009. App Store, som öppnade i Juli 2008 samtidigt som lanseringen av iPhone 3G och iPhoneOS 2.0 och fram till årsskiftet samma år hade Apple sålt hela 500 miljoner applikationer.

När vi gick in i år 2010 meddelade Apple att de sålt hela 2,5 miljarder applikationer via App Store under enbart förra året. Om man jämför det med andra plattformars (Android, Symbian, Windows Mobile) applikationsbutikers försäljningssiffror ger det Apple en marknadsandel på hela 99,4 procent.

Var kan detta då ta vägen? Nedåt givetvis. I takt med att andra leverantörer ökar sina marknadsandelar kommer Apple av naturliga skäl att tappa marknadsandelar, vilket är bra. Inget företag mår bra av absolut dominans på en marknad allt för länge.

Ars Technica skriver mer om detta här

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-19 12:58

Helt klart imponerande. Jag är otroligt nöjd med hur min iPhone och AppStore har fungerat tillsammans, och jag har haft min telefon sedan releasedagen av iPhone 3G.

kan bara instämma. en gyllene kombination och det fungerar ju så himla "seamless". men - trots det är det bra om det kommer konkurrens.

  • Medlem
  • Skanör med Falsterbo
  • 2010-01-22 12:08

otroliga siffror

1
Bevaka tråden