Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 2G vaknar av sig / går ej stänga av.

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2010-01-01 18:17

Hej!

Efter att min telefon kommit i kontakt med ett bananskal (det är okej att skratta) så har den ballat ur. Jag får meddelandet att "This device bla bla not for iPhone" och min iPhone vaknar av sig själv varje minut, vilket gör att batterier räcker knappt en dag. Det verkar vara något problem med anslutningen.

Hittade en annan kille som har i stort sett exakt samma problem:
iPhone will not turn off/wakes by itself - Mac Forums

Även jag har försökt göra rent anslutningen utan framsteg.

Alla trevliga förslag på lösning eller idéer eller uppmuntrande ord är välkomna
Tack!

  • Medlem
  • International user
  • 2010-01-01 18:40
Ursprungligen av chrullo:

Efter att min telefon kommit i kontakt med ett bananskal (det är okej att skratta) så har den ballat ur.

Hehehe. Hur gick det till? Har svårt att tänka mig något som involverar både en iPhone och en banan.

  • Administratör
  • Lund
  • 2010-01-01 22:18

försök att dammsuga anslutning för att få ut eventuellt slem som ligger kvar.

  • Administratör
  • Lund
  • 2010-01-01 22:18

vill gärna höra hur du lyckades få dem in banan där

  • Medlem
  • International user
  • 2010-01-02 19:17

Okey, here it is...

Jag körde bil mellan Göteborg och Malmö, åt en banan och lade skalet i mittkonsolen, och sedan tänkte jag mig inte riktigt för och stoppade ner telefonen i samma fack.
iPhonen va ju inte dum utan sa till mig "This accessory is not made for the iPhone."

Får försöka mig på ytterligare en rengöring för vad jag förstår så borde det vara någon slags kortslutningen i dock-kontakten. Eller?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-03 16:24

ok, eftersom inget givit dig ett enkelt svar än så kommer här ett klockrent tips som iofs förutsätter att telefonen är jailbreakad (Detta kan du göra med Blackra1n och du förlorar ingen information under processen)

logga in som root via SSH och skriv

rm /System/Library/LaunchDaemons/com.apple.accessoryd.plist

ja, tryck sedan Enter

Du har nu raderat den daemon som bevakar accessories, den är INTE kritisk så du kan vara lugn över följderna

  • Medlem
  • International user
  • 2010-01-03 19:19

Tack för ett finfint svar FreddeB, googlade lite på stringen och det verkade vara ett vanligt förfarande för liknande problem.

Jag har nu gjort rent min connector-pin eller vad dock-kontakten nu kan heta och telefonen fungerar igen som vanligt. Det hamnar lätt damm där och tydligen var det boven denna gång. Skall göra rent den mer noggrannt när jag kommer hem, den här gången fick det bli en tillspetsad topps och lite tålamod.

  • Administratör
  • Lund
  • 2010-01-04 02:06

snyggt!

1
Bevaka tråden