Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte förnya supporterstatusen

Tråden skapades och har fått 42 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Avstängd
  • Överallt
  • 2010-10-19 12:35

Nu fungerar det.

Underbart!

Felet (som egentligen kanske var uppenbart så här i efterhand) var att ni alla tillhörde en egen grupp: Veteraner. IF-satsen ovan tog bara hänsyn till om ni var "medlem" eller "full medlem" men ni var ju lite mer än så

Hurra, nu är jag stolt supporter igen! Och veteran.

Härligt! Såg också att det gick att betala för ett helt år i taget med 20kr rabatt (mot att betala för 3mån i taget) så nu har jag även fixat det.

Tackar Björnström!

Det är jag som ska tacka!

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2010-10-19 12:56

Men... en knasig bugg är där fortfarande. När jag fyller på med ett år idag så räknar den från när mitt supporterkonto avslutade. Så min nya slutdatum är 2011-09-19, det borde vara 2011-10-19.

Det syns även på Cogito ergo Macs bild.

Ursprungligen av Mija:

Men... en knasig bugg är där fortfarande. När jag fyller på med ett år idag så räknar den från när mitt supporterkonto avslutade. Så min nya slutdatum är 2011-09-19, det borde vara 2011-10-19.

Det syns även på Cogito ergo Macs bild.

Innan jag betalade nu så stod det 2009-08-12 -->2010-08-12

Efter betalningen blev mitt abon som du säger uppdaterad fast utan hänsyn till när betalningen gjordes...

Kan hålla med om att det är lite skumt men jag är glad att supporterstatusen funkar igen så jag tänkte inte på det. Mao har jag betalat för 12 mån men får 10 mån o därmed har de 20kr jag fick i "rabatt" för att jag tog ett helt år på en gång försvunnit...Jag är ändå nöjd för nu slipper jag att reklamen täcker halva skärmen när jag surfar in m min Touch

Ursprungligen av Mija:

Men... en knasig bugg är där fortfarande. När jag fyller på med ett år idag så räknar den från när mitt supporterkonto avslutade. Så min nya slutdatum är 2011-09-19, det borde vara 2011-10-19.

Det syns även på Cogito ergo Macs bild.

Håller med. Vet dock inte hur jag ska ändra på det - vi använder forumprogramvarans automagiska funktionalitet för supporter-funktionen. I princip så sker en betalning för att användaren ska byta användargrupp. Varje användargrupp har olika rättigheter.

Tror systemet egentligen är tänkt att användas med "subscriptions" dvs prenumerationer som hela tiden automatbetalas via Paypal osv.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2010-10-19 14:22

Nu fungerar det även för mig. Bättre sent än aldrig.

En del med mig (bl a Ragnemalm) vill anmärka på att reklamen man får se om man inte är supporter tillhör avdelningen "Flash som sänker en MacPro12Core" ungefär.

Den verkar vara riktigt ineffektivt ihopknåpad.

Körde workarounden bli supporter

Ursprungligen av Goflorp:

En del med mig (bl a Ragnemalm) vill anmärka på att reklamen man får se om man inte är supporter tillhör avdelningen "Flash som sänker en MacPro12Core" ungefär.

Den verkar vara riktigt ineffektivt ihopknåpad.

Körde workarounden bli supporter

Är det Kanal5 annonsen som är värst? Jag kör själv med alla annonser "igång" (inte supporter) för att jag ska se hur det fungerar. Har iofs en snabb MacBook Pro i7. Den annonsen löper ut på söndag och sen kommer det nog vara tomt där ett tag framöver.

Ngt rosa med en lur, var det inte ComHem?

(Vad luttrad man är att man inte ens kommer ihåg det)

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2011-03-20 20:06

Jag har fått betalningspåminnelse om att betala min supporteravgift (kan inte påminna mig om att det kommit något första betalningskrav). Hur som helst när jag ska betala så ser det ut som dumpen visar. Jag vill inte använda Paypal, men de andra alternativen finns ju inte. Är det någon bugg i systemet?

Bevaka tråden