Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mellandagsmacpub i Umeå 2009

Tråden skapades och har fått 86 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Uppdaterad lista för skojs skull, bara mitt namn som läggs till men ajg är egoist.

staed
samul
MatsOlov
lufra
Adrian B
Narogh
Kemppe
Leftrustle

Det är väl inte så bara

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2009-12-11 16:10

jag har wejv (mats.norlund at gmail.com) och 2 st invites kvar om någon macpubbare här vill ha.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2009-12-11 20:26

Jag har varit med för en million år sedan

Jag har varit med för en million år sedan och kan tänka mig att dyka upp igen.

inge-bo (at) asplund.tk

  • Medlem
  • 2009-12-14 08:20

Gud vad ni ordnar och gör fint. Jag har senaste veckan mest försökt låta bli att gå upp i limningen av alla jobb, men nu börjar det luta åt jullov. Puuh. Jag tycker det låter bra, alltihopat, men inser – till min förvåning – att jag inte är tillräcklig nerd för Google Apps. Vadå, vad ska jag göra? Vart går man?

Ursprungligen av lufra:

Jag tycker det låter bra, alltihopat, men inser – till min förvåning – att jag inte är tillräcklig nerd för Google Apps. Vadå, vad ska jag göra? Vart går man?

Om du vill koppla ett domännamn du äger till Google Apps för att få Gmail med egen domän kan du kolla in den här tråden. Eller missförstod jag din fråga?

  • Medlem
  • 2009-12-15 05:19

Oj, tack för tipset! Men jag tänkte för stunden mest på vad jag uppfattade som förslagen att överföra pub-planeringen till någon sorts del av nätet som jag inte kan så bra. Om ni andra försvinner in i Google Wave, då måste jag ju lära mig det också, och det hinner jag inte nu!

Ursprungligen av lufra:

Oj, tack för tipset! Men jag tänkte för stunden mest på vad jag uppfattade som förslagen att överföra pub-planeringen till någon sorts del av nätet som jag inte kan så bra. Om ni andra försvinner in i Google Wave, då måste jag ju lära mig det också, och det hinner jag inte nu!

Ah, du menade så (hade på känn att jag missuppfattade dig), well, det är inget som är fixat ännu och ska jag vara ärlig vet jag inte om jag hinner göra iordning det före jul. Tanken är helt enkelt att fixa en mejlinglista på ett eller annat sätt, där folk kan anmäla och avanmäla sig själva.

Jag tror inte heller att vi kommer att sköljas iväg med vågen. Jag är dessutom rädd vattne' så jag håller mig därifrån än så länge Nog för att jag har ett konto, men ändå.

*bump*

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2009-12-17 17:08

Oj! Blev just träffad av en bumpvåg Men nu är det inte så långt kvar, då kan jag få skryta om min nya iMac.

Låter mycket intressant, men då jag är nybliven farsa är jag inte säker på hur det ser ut i mellandagarna. Jag är preliminärt medverkande.

Våg eller inte så dyker jag gärna upp.

Så:

staed
samul
MatsOlov
lufra
Adrian B
Narogh
Kemppe
Leftrustle
William WM (?)
Marcus K
iba ???

Hur många ryms i "biblioteket" på Bishops? Man kan boka hela det rummet om vi tror att vi fyller ut det.

Vi fyller väl inte ut det som det ser ut nu... Frågan är ju hur många som tillkommer. De flesta borde väl ha sett tråden vid det här laget.

Om inte mailinglistan blir verklighet, men det kan ju vara lite sent nu. Bättre att vänta med den till nästa gång.

Jag gissar att vi blir max 13 pers. Förmodligen närmare 10.

Ny lista:

staed
samul
MatsOlov
lufra
Adrian B
Narogh
Kemppe
Leftrustle
William WM (?)
Marcus K
iba ???
Petter E ?

Ursprungligen av staed:

Om inte mailinglistan blir verklighet, men det kan ju vara lite sent nu. Bättre att vänta med den till nästa gång.

Mm, jag hinner inte fixa det i tid, så vi väntar med det.

Ursprungligen av staed:

Jag gissar att vi blir max 13 pers. Förmodligen närmare 10.

Ska man boka bord för 12 pers då? Går väl alltid att klämma ihop sig om det kommer fler.

12 pers borde väl funka. Om man har väntat till sista minuten med att göra sin röst hörd så får man skylla sig själv

  • Medlem
  • 2009-12-20 00:31

Tolv talibaner i ett rum? Det blir mycket macismo, det.

Ursprungligen av lufra:

talibaner

<viskar>
*shhhhhh* inte så högt, FRA kan höra
</viskar>

Är det bestämt tid/plats nu? Lite snurrig av allt julsocker...

Bishops 18:30 den 30/12. Bestämt men inte bokat.

Precis, det åligger mig att boka, får vi inte bord där tar vi Allstars. Jag ska ringa imorgon och boka.

Jag kommer också! Åtminstone om jag läst mitt jobb-schema rätt

Trevligt!

Jag ringde men fick bara upptaget hos Bishops (antar att det är tjockt med folk idag), så jag mejlat om bokning, får se om jag får svar, annars får jag försöka ringa igen.

Nu har jag äntligen kommit fram och det är bokat!

18.30 inne i "biblioteket" på Bishops onsdagen den 30 december.

Vi har 12 platser bokade, blir det fler så får ni skylla er själva att ni inte anmälde er i tid och riskera ståplats

OBS: Bishops vill veta i förväg om det är många som ska ha udda kötträtter som lamm eller liknande. Så känner ni på er att ni tänkt välja lamm eller liknande behöver ni anmäla detta till mig senast imorgon tisdag. Menyn finns på hemsidan. Ska ni däremot ha den vanlig burgaren eller liknande så behöver vi inte anmäla något i förväg till Bishops.

Tänkte skriva något dumt, men såg att det var udda kötträtter de ville veta, så veg antar jag är ok. Ses där!

Imorgon är det dags. Har vi några nya uppdateringar av namnen på vår lista? Speciellt de som har frågetecken efter sig.

  1. staed

  2. samul

  3. MatsOlov

  4. lufra

  5. Adrian B

  6. Narogh

  7. Kemppe

  8. Leftrustle

  9. William WM (?)

  10. Marcus K

  11. iba ???

  12. Petter E ?

  13. Samuel K (troligen)

Petter E är fortfarande ett frågetecken. Jag skall tjata lite på honom.

Jag uteblir tyvärr, har för mycket jag måste hinna med idag. Hoppas ni andra får trevligt

Bevaka tråden