Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Reklam i inläggen är irriterande

Tråden skapades och har fått 54 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-12-09 11:24

goflorp >>

Oj oj oj vad du missade min poäng. Jag tyckte jag överdrev en hel del så att den inte skulle missas men du lyckades Jag ska kort försöka beskriva vad jag menade än en gång samt att beskriva så som jag uppfattade svaren längre upp :

1) Man möts direkt av inlägg som "zinned, du kanske skall söka innan du startar nya trådar? ", "Bli supporter då. Eller har du andra briljanta idéer på hur 99an skall överleva utan reklamintäkter? Luft?" etc. Personligen tycker jag inte att det är trevlig läsning då man har ställt en enkel fråga, det tar jag som en direkt avig inställning och ett försök till att dumförklara mig.

2) Vanligtvis så brukar det inte finnas kostnader kombinerat med att vara användare i ett forum. Jag har ju nu förstått upplägget här på 99.se men det är absolut inget självklart med detta, speciellt inte för mig som ny användare. Detta finns det tydligen ingen förståelse för utan jag får hugg tillbaka för att jag är så dum som inte förstår det.

Ursprungligen av Goflorp:

Nu tycker jag du är förbannat barnslig och snäser att om du minsann inte får klubba tänker du lipa hela vägen hem och minsann ALDRIG komma tillbaka till den här affärn.

Hence my exaggeration.

Ursprungligen av Goflorp:

Är reklamen så jävla jobbig får du ju ta det stooooora beslutet, skall jag betala för att slippa den eller skall jag försöka leva med den.
Du kan ju också barnsligt nog bestämma dig för att vi var minsann så Elite-typer här att vi 100000 inte ville lyssna på dig och att du fick minsann mothugg - det är en känd psykologisk skyddsfunktion, så mkt att du kände att vi beslutade åt dig....

Du förutsatte att jag visste precis vad bilden handlade om, att det var en medveten reklamplacering. Så var inte fallet.
Psykologisk skyddsfunktion? Det skulle jag inte säga utan anledningen till mitt svar ses snarare i punkt och två ovan i detta inlägg.

Ursprungligen av Goflorp:

På Aftonbladet får man ju pröjsa om man vill se fördjupningar (PLUS) och liknande arrangemang finns på mändger av ställen på nätet. Det är väl inget konstigt med det.

Aftonbladet ja, det är en tidning och företag. Det var inte vad jag trodde 99.se var utan jag trodde det var ett exellent forum för alla Mac-entusiaster, jag hade ingen aning om att man kunde och uppmanades att sponsra sidan med pengar i utbyte mot fördelar. Det är definitivt inte något som hör till vanligheterna och absolut inte något jag tidigare var införstådd med.

Ursprungligen av Goflorp:

Så, sluta inte kom hit. Väx upp istället och delta i diskussionerna. Vill du påverka 99 i någon riktning, driv det då i den riktningen. Vill du har mera "snäll-känsla", börja då själv med att vara snäll istf att ruska på huvet och säg att "tss, jasså ni ä såna, ja er kan man ju inte leka med."

Läs om, i hopp om att du denna gången förstår både mitt ursprungsinlägg och reaktion på svaren. Jag har inte varit annat än snäll, jag är snäll som person. Däremot reagerar jag när någon ger dumförklarande svar, helt naturligt.

Vi har diskussionen "gud vad dumt 99.se är, däför att xxxxx" ca en gång i månaden från nya användare.
Därav kanske jag var ngt tyken i mitt svar, jag var nog färgad av att jag skriver samma artikel en gång till. Jag ber om ursäkt.

Det är alltid dessa nytillkomna som skall fostra oss andra till att förstå att 99.se skola vara gratis och en enda stor happy sandlåda där vi alla gemensamt leker.

Jag säger inte att du är dum, jag vill bara mena att du bär dig dumt åt när du suckar och säger att du minsann inte skall visa dig här mera buhu buhu.

Jag säger det igen 99.se bedriver inte frivillig gratisverksamhet, servrar är inte gratis etc...
Man kan vara medlem utan att betala, man tvingas då se reklam på sin skärm.
Gillar man inte detta får man ;

a) betala, slippa reklamen
b) stå ut med den
c) ta sina saker ngn annanstans

Jag ser ingen alternativ d någonstans .

Sedan hör det till vanligheterna att om man vill göra sin stämma hörd, man kanske dessutom kan gissa att man kommer få mothugg från början, då ämnet kanske är kontroversiellt, då kollar man väl innan med en sökning om det sagt ngt tidigare i samma ämne. Vad kom man fram till då?

Vi har haft diskussioner om att 99.se är dumt, elakt, elitistisk, att nya användare är korkade, att gamla användare inte låter nya vara korkade, att gamla hjälper nya, att gamla är snälla/elaka/dumma/rara/goa/hjälpsamma och luktar gott ungefär. Nästan alltid är det från nya användare med ca 15 inlägg som ännu inte gett det hela lite tid.
Lite som jag skulle bedöma en tidskrift efter att ha läst ingressen på sidan 7 en gång i ett nummer.

Jag tycker att du som är en snäll och trevlig, "ny människa" här skall ge dig in i diskussionerna, hjälp till, var trevlig, hälsa nya välkomna, fråga de gamla hur saker fungerar. Kort sagt, bär dig åt som när du kommer fysiskt i ett nytt sammanhang. Lyssna, lär, deltag. Styr det åt det håll du vill ha det.

Att dansa in, pissa i bålen och föra liv är ingen bra start.

Senast redigerat 2009-12-09 12:09
  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-12-09 12:29
Ursprungligen av Goflorp:

Vi har diskussionen "gud vad dumt 99.se är, däför att xxxxx" ca en gång i månaden från nya användare.
Därav kanske jag var ngt tyken i mitt svar, jag var nog färgad av att jag skriver samma artikel en gång till.

det är alltid dessa nytillkomna som skall fostra oss andra till att förstå att 99.se skola vara gratis och en enda stor happy sandlåda där vi alla gemensamt leker.

Återigen har du missat poängen i det jag har skrivit, skriver jag så oförståeligt? Jag har inte någonstans försökt fostra någon, lägga någon värdering på någon annan. Däremot säger jag att det inte hör till vanligheterna att man betalar för specialbehandling på ett internetforum. Jag säger inte att det är fel men att det är ovanligt med betalning för specialfunktioner utan forumen brukar vara gratis "as is". Jag har ju, som jag nu flera gånger har skrivit, förstått att så inte är fallet här och det köper jag utan problem. Däremot vänder jag mig emot att flera här hugger på mig som inte fattade det från början, som att det skulle vara världens naturligaste sak.

Ursprungligen av Goflorp:

Jag säger inte att du är dum, jag vill bara mena att du bär dig dumt åt när du suckar och säger att du minsann inte skall visa dig här mera buhu buhu.

Jag anser att det är fullt normalt att man reagerar när man får inlägg skrivna till sig som är dumförklarande. Tycker du det är ett vänligt bemötande på en enkelt fråga från en ny användare så får det stå för dig, jag tycker det är tråkigt.

Ursprungligen av Goflorp:

Jag säger det igen 99.se bedriver inte frivillig gratisverksamhet, servrar är inte gratis etc...
Man kan vara medlem utan att betala, man tvingas då se reklam på sin skärm.
Gillar man inte detta får man ;

a) betala, slippa reklamen
b) stå ut med den
c) ta sina saker ngn annanstans

Jag ser ingen alternativ d någonstans .

Helt riktigt, inga problem. Dock så krävs det ju att man har fått informationen om att ett forum med mindre reklam fås genom att man donerar pengar för driften. Detta är inte självklart.

Ursprungligen av Goflorp:

Sedan hör det till vanligheterna att om man vill göra sin stämma hörd, man kanske dessutom kan gissa att man kommer få mothugg från början, då ämnet kanske är kontroversiellt, då kollar man väl innan med en sökning om det sagt ngt tidigare i samma ämne. Vad kom man fram till då?

Hmm, nu vet jag inte om jag förstår dig. Menar du att innan man ställer en fråga om något så ska man först göra ingående sökningar på ämnet för att säkerhetsställa att frågan inte är kontroversiell? Jag tror du skämtar

För övrigt kan väl aldrig en fråga gällande nyfunnen, i mitt tycke märkligt placerad, reklam vara kontroversiell? En enkel fråga...menade jag när jag ställde den.

Ursprungligen av Goflorp:

Jag tycker att du som är en snäll och trevlig, "ny människa" här skall ge dig in i diskussionerna, hjälp till, var trevlig, hälsa nya välkomna, fråga de gamla hur saker fungerar. Kort sagt, bär dig åt som när du kommer fysiskt i ett nytt sammanhang. Lyssna, lär, deltag. Styr det åt det håll du vill ha det.

Att dansa in, pissa i bålen och föra liv är ingen bra start.

Ditt första stycke håller jag med om och det tycker jag jag har gjort och fortfarande gör också. Det är bara min enkla fråga i denna tråden som tydligen har satt flera här helt i spinn, helt i onödan som jag ser det. Att det skulle vara ekvivalent med att s k pissa i bålen och föra liv anser jag inte och det var absolut inte meningen. Jag ställde en enkel fråga och fick ovett till svar. Jag reagerade och sedan får jag ovett för att jag reagerade Ingen möjlighet att göra sig förstådd, antar jag.

------------------------------------

Ursprungligen av macwitty:

Jag fattar inte varför alla diskussioner om reklamens utformning "alltid" ska ska hamna i att en del "gamlingar" ställer upp antitesen "reklam - ingen reklam" och svaret: vill du inte se den så bli supporter.

Varför går det inte att diskutera/framföra synpunkter på själva placeringen, hur den fungerar etc?
Trådskaparen ifrågasatte inte reklamen i sig utan dess placering inne i inlägg
Ursäkta Goflorp, men jag vägrar tro att meningen med reklamen är att den ska vara irriterande.
Det enda som skulle få mig att tro på det är ett klart uttalande från Björnström & co att de är så.

Jag vet inte om reklamfrågan har blivit en "helig ko" för jag känner inte igen tonen i dessa diskussioner från andra som förs här.

Ursprungligen av Einar Lindgren:

Precis, vad är det för bullshit om att nya eller gamla användare inte skulle förstå att det kostar att driva ett forum. Om det nu finns personer som inte betalar för att använda forumet behöver man inte per automatik se ner på dessa användare som om deras medlemskap inte är värt mer en den "gratisluft" de andas.

Det är alltså en formfråga och inte forumetikettsfråga.

Tack och tack, pheuu

Håller med Goflorp.

Jag fattar inte varför alla diskussioner om reklamens utformning "alltid" ska ska hamna i att en del "gamlingar" ställer upp antitesen "reklam - ingen reklam" och svaret: vill du inte se den så bli supporter.

Varför går det inte att diskutera/framföra synpunkter på själva placeringen, hur den fungerar etc?
Trådskaparen ifrågasatte inte reklamen i sig utan dess placering inne i inlägg
Ursäkta Goflorp, men jag vägrar tro att meningen med reklamen är att den ska vara irriterande.
Det enda som skulle få mig att tro på det är ett klart uttalande från Björnström & co att de är så.

Jag vet inte om reklamfrågan har blivit en "helig ko" för jag känner inte igen tonen i dessa diskussioner från andra som förs här.

Ursprungligen av macwitty:

Jag fattar inte varför alla diskussioner om reklamens utformning "alltid" ska ska hamna i att en del "gamlingar" ställer upp antitesen "reklam - ingen reklam" och svaret: vill du inte se den så bli supporter.

Varför går det inte att diskutera/framföra synpunkter på själva placeringen, hur den fungerar etc?
Trådskaparen ifrågasatte inte reklamen i sig utan dess placering inne i inlägg
Ursäkta Goflorp, men jag vägrar tro att meningen med reklamen är att den ska vara irriterande.
Det enda som skulle få mig att tro på det är ett klart uttalande från Björnström & co att de är så.

Jag vet inte om reklamfrågan har blivit en "helig ko" för jag känner inte igen tonen i dessa diskussioner från andra som förs här.

Precis, vad är det för bullshit om att nya eller gamla användare inte skulle förstå att det kostar att driva ett forum. Om det nu finns personer som inte betalar för att använda forumet behöver man inte per automatik se ner på dessa användare som om deras medlemskap inte är värt mer en den "gratisluft" de andas.

Det är alltså en formfråga och inte forumetikettsfråga.

Man skall söka för att säkerställa att den inte diskuterats förut, det är det som gäller.
Om ämnet är kontroversiellt kanske det t o m har diskuterats femton gånger förut.
Då kan man ju undvika gång nummer 16...
Vi väjer inte för kontroversiella saker, men ledningen har bestämt att OSX på PC lämnas därhän t ex.

Ang information trodde jag det var självklart att det går ut någon form av läsbart som talar om vilka saker som gäller med olika nivåer av medlemskap (betalande, icke bet)

Jag kan hålla med dig att reklam placerad inne i inläggen kan verka konstig.
hade den suttit såsom "normal" reklam, mellan inlägg osv hade vi kanske inte ens haft den här diskussionen?

Sedan tror ju inte jag att reklamens huvudsyfte är att vara irriterande, dess huvudsyfte är att dra in pengar. MEN av de som sitter och tittar på den upplever nog majoriteten den oftast som irriterande.

Jag ser inte ner på någon. Alla är lika välkomna, allas åsikter är lika mkt värda.

Tänker osökt på min släkting 2.02 meter... Hans T-Shirt säger "I look down on people" ...
(Notera att ovan var ett skämt och jag gillar folk oavsett fysisk höjd över havet)

  • Medlem
  • International user
  • 2009-12-09 14:14
Ursprungligen av Goflorp:

Jag kan hålla med dig att reklam placerad inne i inläggen kan verka konstig.
hade den suttit såsom "normal" reklam, mellan inlägg osv hade vi kanske inte ens haft den här diskussionen?

... och det är väl egentligen det här som hela diskussionen handlar om. Jag personligen hade inte heller en aning om vad en 'supporter' var förrän jag läste den förra reklamtråden (som länkades till ovan) och då har jag ändå smugit här av och till det senaste halvåret. Sen tycker jag inte heller att det är fel med reklam men det finns enormt mycket tomt utrymme som kan användas till reklam, varför placera det i inläggen? Första gången jag såg det tolkade jag den användaren som en reggad spammare, jag läste inte ens texten.

För min del får det gärna vara fyra, fem banners per sida om de ligger där det är grått utrymme just nu, i inläggen får mig snarare att rygga och kanske sätta igång adblock:en på sidan igen och det tjänar ju inte sidan på.

Jag tycker att

1) ...det är vettigt med en egen tråd om denna typ av reklam, för det är en ny mark man bryter när man börjar gå in i inlägg och stoppa in reklam jämfört med en fet banner ovanför. Det var helt rätt av zinned att skapa en separat tråd.

2) ...inläggen och själva flödet av innehåll är "helig" mark som helst inte bör beträdas.

Nu vet jag att Martin håller på att testa flera olika annonslösningar och det är bra att testa och diskutera, inget är spikat. Jag vet också mycket väl att vi behöver dra in pengar till forumet, speciellt om ambitionen är att 99mac också ska ha dagliga nyheter av en redaktör. Jag vet också att veteraner och supportrar slipper annonserna, så de som stödjer sajten och de som hänger här mest slipper detta, vilket gör skadan mindre.

Men min helt personliga åsikt är att vi bör så långt vi kan hålla oss från att bryta flödet. Allt som distraherar själva diskussionen är ett irritationsmoment och vi vill ha så lite friktion som möjligt för att göra upplevelsen av forumet så bra som möjligt.

Det är t.ex. därför som vi stenhårt säger nej till signaturer i inläggen eftersom de tillför irrelevant information som bryter flödet. På samma sätt är argumentet att bilder är lika störande som annonser helt fel eftersom bilder i inlägg är relevanta för diskussionen.

kan vi slippa annonser i själva inläggen, eller för den delen mellan inläggen som också diskuterats, är det bra för forumet och användarupplevelsen. Även för de som inte är supportrar eller veteraner.

  • Avstängd
  • International user
  • 2009-12-10 09:04
Ursprungligen av Adrian B:

1) ...det är vettigt med en egen tråd om denna typ av reklam, för det är en ny mark man bryter när man börjar gå in i inlägg och stoppa in reklam jämfört med en fet banner ovanför. Det var helt rätt av zinned att skapa en separat tråd.

<petimeter>

Hade inte det absolut bästa enligt forumriktlinjerna vart att söka och fortsätta i den tråd som redan fanns?:
http://www.99.se/feedback/222643-tveksam-till-reklambanners-i-sjaelva-inlaeggen.html

</petimeter>

Ursprungligen av Mattias L:

<petimeter>

Hade inte det absolut bästa enligt forumriktlinjerna vart att söka och fortsätta i den tråd som redan fanns?:
http://www.99.se/feedback/222643-tveksam-till-reklambanners-i-sjaelva-inlaeggen.html

</petimeter>

Ja, Det var en betydlig bättre tråd än tråden om den stora irriterande annonsen. Men då kan man också argumentera att den här tråden i sin tur är mera rätt... Gamla trådar hursomhelst, efter två år är det ok med en ny också

  • Avstängd
  • International user
  • 2009-12-09 14:30

Jag tycker fortfarande att den här diskussionen är onödig. Det är Martin som bestämmer. Och har man godkänt användarvillkoren har man även godkänt det. Som det är skrivet i andra trådar" 99an är ingen demokrati" passar det inte så är det ingen som tvingar en att vara kvar.

Och hur man efter 6månader fortfarande har missat "Suporter" funktionen är för mig en gåta, bara på den här sidan och alla andra står det ju omnämnt 2ggr, plus alla trådar som finns om ämnet. Man väljer ju själv att läsa det som står på sidorna, men att komma och påstå att det inte informeras om är ju löjligt.

Angående mitt första svar till trådstartaren, ber om ursäkt om du upplevde det som att jag var nervärderade eller försökte platta till dig, det var inte meningen. Men som jag skrev senare, ämnet är avhandlat många gången och det börjar bli tröttsamt.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-12-09 16:00
Ursprungligen av Mattias L:

Jag tycker fortfarande att den här diskussionen är onödig. Det är Martin som bestämmer. Och har man godkänt användarvillkoren har man även godkänt det. Som det är skrivet i andra trådar" 99an är ingen demokrati" passar det inte så är det ingen som tvingar en att vara kvar.

Sådant resonemang är så inskränkt och gynnar ingen. Dessutom så var min ursprungsfråga vad det var för något och varför det var placerat mitt i ett inlägg, det tog flera inlägg innan en sådan enkel fråga kunde besvaras.

Ursprungligen av Mattias L:

Och hur man efter 6månader fortfarande har missat "Suporter" funktionen är för mig en gåta, bara på den här sidan och alla andra står det ju omnämnt 2ggr, plus alla trådar som finns om ämnet. Man väljer ju själv att läsa det som står på sidorna, men att komma och påstå att det inte informeras om är ju löjligt.

Det nämns i denna tråden och det hade ju "imaster" noterat. Det finns väl inget som säger att alla användare noterar och inte ens kommer ihåg allt man har sett och läst i forumen under de senaste sex månaderna? Så nej, löjligt tycker jag inte alls det är. Man måste ju ha respekt för att alla användare använder forumen olika, besöker dem olika ofta, läser olika mycket och på olika sätt. Vi är alla olika helt enkelt.

Ursprungligen av Mattias L:

Angående mitt första svar till trådstartaren, ber om ursäkt om du upplevde det som att jag var nervärderade eller försökte platta till dig, det var inte meningen. Men som jag skrev senare, ämnet är avhandlat många gången och det börjar bli tröttsamt.

Tydligen hade inte detta avhandlats tidigare. Visst, reklamen som helhet har ju säkert gjort det otaliga gånger men som jag förstod det är detta med reklam i inläggen något nytt och det är ju det tråden handlar om.

Ursprungligen av zinned:

Tydligen hade inte detta avhandlats tidigare. Visst, reklamen som helhet har ju säkert gjort det otaliga gånger men som jag förstod det är detta med reklam i inläggen något nytt och det är ju det tråden handlar om.

Avhandlat tidigare om reklam i inläggen. Länk till en tråd som jag startade för något år sedan. http://www.99.se/feedback/222643-tveksam-till-reklambanners-i-sjaelva-inlaeggen.html Tyvärr verkar det som just den tråden censurerats, för jag får bara upp en vit tom sida.

Ursprungligen av Mikael E:

Avhandlat tidigare om reklam i inläggen. Länk till en tråd som jag startade för något år sedan. http://www.99.se/feedback/222643-tveksam-till-reklambanners-i-sjaelva-inlaeggen.html Tyvärr verkar det som just den tråden censurerats, för jag får bara upp en vit tom sida.

Tråden fungerar fint för mig - testa ladda om sidan. Den är inte modererad eller "censurerad" som du så fint kallar det

Ursprungligen av Björnström:

Tråden fungerar fint för mig - testa ladda om sidan. Den är inte modererad eller "censurerad" som du så fint kallar det

Nu funkar det, konstigt. Testade flera webbläsare och datorer med samma resultat. Tillfälligt skrot i maskineriet någonstans måhända!

@ Mattias L Det är väl ingen som ifrågasatt Björnströms rätt att bestämma eller påstått at det är ett medlemsstyrt forum. Jag har dock inte uppfattat Björnström varande en person som står för "passar det inte så håll käften och stick" - utan snarare som en person som vill ha synpunkter även om det sedan inte alltid blir så. Att då börja tjata ska man inte ha något för men så är det ju inte här eftersom det handlar om ett nytt fenomen

Det gör att jag inte förstår hur detta ämnet "reklam i inlägg" kan ha avhandlats många gånger eftersom det är helt nytt. Kom ihåg, trådskaparen ifrågasatte inte reklamen utan dess placering inne i inläggen.

Ursprungligen av macwitty:

@ Mattias L Det är väl ingen som ifrågasatt Björnströms rätt att bestämma eller påstått at det är ett medlemsstyrt forum. Jag har dock inte uppfattat Björnström varande en person som står för "passar det inte så håll käften och stick" - utan snarare som en person som vill ha synpunkter även om det sedan inte alltid blir så.

Vad bra att vi tycker likadant!

  • Avstängd
  • International user
  • 2009-12-09 15:23

Det kommer alltid gnällas på reklamen, oavsett var den är placerad.

Osså försöker vi sköta oss utan att hacka på varandra. Har raderat några inlägg. /Mod

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-12-09 18:28

Här är ett exempel på när annonsen i andra inlägget känns felplacerad, eftersom det blir två stora flash-grejer i oordning: http://www.99.se/nyheter-ipod-iphone/273108-hantera-vilka-filer-vill-i-iphone.html#post1851138

Man kanske kan lägga de lite högre och smalare annonserna till höger och de låga, utdragna mellan inläggen?

Ja, det ser förskräckligt ut. Jag skulle inte vilja heta Samsung Det är fult att klumpa ihop.
Om nu Samsung vill locka över några iPhonetouchande fingrar så ska det väl se smakfullt ut..

  • Medlem
  • 2009-12-09 18:34

Läste de inläggen från de senaste dygnet och det blev ganska pinsamt och kom en bit ifrån ämnet för en del personer (även av några med långt medlemskap). Det är faktiskt tråkigt för 99.se-användare ÄR i allmänhet trevliga och väldigt bra. Nåväl, nog om det

Jag har ett förslag till Björnström, varför inte placera en länk som heter "VIll du slippa reklamen? Bli supporter för endast 30:- för 3 månader!" (eller vad det kostar) under reklamen? Jag tror att det kommer hjälpa till att få fler supportrar och man upplyser de som är nya eller inte ens är medlemmar om att man kan bli supporter och få det lite bättre.

Även om jag inte är supporter så tycker jag mig ha rätten att komma med frågor och synpunkter på forumet. Jag hoppas att detta är okej.

Edit: Om det nu inte "går" att lägga reklamen mellan inläggen, så kanske man kan åtminstone ändra placeringen på texten till under eller över reklamen, så man slipper radbrytningen. Det är faktiskt jobbigt att läsa inlägg nummer två.

Ursprungligen av jac:

Även om jag inte är supporter så tycker jag mig ha rätten att komma med frågor och synpunkter på forumet. Jag hoppas att detta är okej.

Utan dig är inte detta ett öppet forum. Då kan man lika väl starta någon slags 99tempelriddare

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-12-10 01:15
Ursprungligen av jac:

Jag har ett förslag till Björnström, varför inte placera en länk som heter "VIll du slippa reklamen? Bli supporter för endast 30:- för 3 månader!" (eller vad det kostar) under reklamen? Jag tror att det kommer hjälpa till att få fler supportrar och man upplyser de som är nya eller inte ens är medlemmar om att man kan bli supporter och få det lite bättre.

Utmärkt idé, tycker jag. Att ha informationen om medlemskap så tydlig som möjligt på så många ställen som möjligt är ju bara positiv, för 99.se och för alla användare.

Bevaka tråden