Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone vs. HTC Hero vs Nokia E-serie

Tråden skapades och har fått 39 svar. Det senaste inlägget skrevs .

På Nokia E72'an så klickar jag bara på meny valet "uppdatera" på telefonen och så är det klart.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-12-10 10:23

På tal om det, finns det nån inställning i E72:an där man kan ställa in proxyserver för WLAN? Försökte med det på en polares sprillans nya E72:a så den skulle funka på skolans nät men hittade ingen inställning för det.

Hur går det bossep? Vilken telefon lutar det åt och varför?

Det som direkt säger nej rörande iPhone för mig är priset, storleken och faktumet att man inte kan köra spotify samtidigt som man messar. Och för mig personligen är det första och sista av dessa tre som avgör det. Att jag personligen tycker att HTC Hero ligger bättre i handen än iPhone är blott en bonus.

  • Medlem
  • Jakobsberg
  • 2010-01-02 10:17

iPhone om man vill synka med iTunes och ha en bra musikspelare. Hero om man vill synka mot googles moln och köra Spotify störningsfritt.
Antalet apps är fler till iPhone, men android-plattformen växer så det knakar. Senast jag hörde var det runt 15000 apps till Android (65000 till iPhone), men det kan säkert ha ändrats. Jag är rätt säker på att man blir nöjd vad man än köper.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-01-02 10:49
Ursprungligen av tomcat:

iPhone om man vill synka med iTunes och ha en bra musikspelare. Hero om man vill synka mot googles moln och köra Spotify störningsfritt.
Antalet apps är fler till iPhone, men android-plattformen växer så det knakar. Senast jag hörde var det runt 15000 apps till Android (65000 till iPhone), men det kan säkert ha ändrats. Jag är rätt säker på att man blir nöjd vad man än köper.

Även om Android växer snabbt så har Apple Store över 100000 apps, Android ca 20000 medan Palm Store har precis knäckt 1000.

//Rob

Jag skulle väntat till HTC släpper sin Bravo. Den har en otroligt snabb processor på 1gHz, en 3.7" OLED-skärm och kommer levereras med android 2.1. Visst - den fungerar inte så bra med Mac (själv har jag en Hero nu och har installerat VMWare bara för att synka den) men ändå är den i mina ögon överlägsen iPhonen (som jag också har).

Varför jag inte gillar iPhone är att den är så himla låst och okonfigurerbar, jag vill inte behöva jailbreaka min telefon för att få den att se ut som jag vill.

  • Medlem
  • Jakobsberg
  • 2010-03-03 08:50
Ursprungligen av karhart:

Jag skulle väntat till HTC släpper sin Bravo. Den har en otroligt snabb processor på 1gHz, en 3.7" OLED-skärm och kommer levereras med android 2.1. Visst - den fungerar inte så bra med Mac (själv har jag en Hero nu och har installerat VMWare bara för att synka den) men ändå är den i mina ögon överlägsen iPhonen (som jag också har).

Varför jag inte gillar iPhone är att den är så himla låst och okonfigurerbar, jag vill inte behöva jailbreaka min telefon för att få den att se ut som jag vill.

Vad är det som inte går bra i synkningen? Jag synkar min Hero mot google-molnet. Funkar klockrent. Det finns just inget intressant kvar att synka lokalt sen...
Musik och bilder som man vill flytta från tfn till mac eller vice versa går ju hur bra som helst.

Vad det gäller iPhone håller jag med dej - jag orkar inte hålla på att jailbreaka och hacka för att få det som jag vill ha det. "Det ska bara funka" - det gör min Hero.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-02-14 00:04

När App Store har 140000 program så är det självklart att det är rätt många apps som är totalt värdelösa. Även om 5% utav programmen är nyttiga så är 5% utav 140000 många fler än 5% utav 20000. Chansen är då rätt stor att programmen som du behöver finns bland de 140000 än bland de 20000.

Sen det heter så fint att det är kvaliteten som räknas och inte kvaliteten. Eftersom Apple testar appen innan de tillåts på både gott och ont så är kvaliteten mycket högre på programmen vid App Store än hos Android store som är helt okontrollerad.

Det ger oss att båda kvantiteten och kvaliteten är bättre än alla andra mobila stores.

//Rob

Det finns både fler och bättre program i App Store, än så länge. App Store leder, men jag tror att Android Market kommer att komma ikapp. Det kommer många nya Androidmodeller och fler användare i kombination med en lansering av en global betalmarket, som idag bara finns i USA och några länder till, kommer att motivera utvecklarna att även göra versioner till Android.

Anledningen till att det finns bättre program till Iphone är inte att den innehåller överlägsen teknik utan just att det gått att ta betalt för programmen. De nya Androidlurarna som HTC Desire, Nexus One och X10 från SE är lika avancerade, vissa program som Spotify som nämnts fungerar ju till och med bättre på en Androidtelefon.

När Android Market finns i betalversion globalt ser jag inga hinder för att den blir minst lika välfylld som App Store. Det är väl mest positivt eftersom det förmodligen driver hårdvarutillverkarna att konkurrera ännu hårdare med vassare modeller och vi får ännu häftigare prylar att gå loss på.

Sedan tycker jag att App Store är överlägset i smidighet, Android Market har en bit kvar där. Sökfunktionen är inte på topp (ironiskt när det är Google som står bakom hela rasket) och när det kommer uppdateringar till dina nedladdade program måste du gå in i Market och uppdatera dem ett efter ett, jag saknar en autofunktion för detta. Segt när man som jag har uppåt hundra nedladdade program och det kommer nya versioner hela tiden.

Att Apple också hade miljontals kunder med betalkortnumren inlagde från sina Itunesinköp gjorde förstås också att man bäddat för succé. Där ligger Android Market helt klart efter.

Men Android har också bara funnits ute i ett år på marknaden, Iphone OS var långt från fulländat från första dagen, och App Store fanns ju inte ens när första generationen kom ut. Så jag ser fram mot ett intressant 2010 med nya Iphones, Ipad och Androidtillväxt.

Senast redigerat 2010-03-02 23:24
Bevaka tråden