Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min 17" MacBook Pro blev superduper jättevarm

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När jag gick från kontoret kopplade jag ur min MacBook Pro 17 från skärm/ström/USB och stoppade den i ett notebook fordral och sen i väskan.

Två timmar senare sitter jag på en restaurang och känner att hela väskan är varm. Jag öppnar väskan och fodralet är hett. Öppnar och kan inte ens hålla i datorn - den är så varm att man inte kan röra i den! Vi snackar 80-90C minst!

Lyfter på locket och den startar inte (men den är igång). Tog en timme för datorn att kylas ner efter att jag tvångs-dödat den.

Inte bra.

  • Medlem
  • 2009-11-27 23:38

Låter inte bra.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-11-27 23:53
Ursprungligen av Björnström:

När jag gick från kontoret kopplade jag ur min MacBook Pro 17 från skärm/ström/USB och stoppade den i ett notebook fordral och sen i väskan.

Två timmar senare sitter jag på en restaurang och känner att hela väskan är varm. Jag öppnar väskan och fodralet är hett. Öppnar och kan inte ens hålla i datorn - den är så varm att man inte kan röra i den! Vi snackar 80-90C minst!

Lyfter på locket och den startar inte (men den är igång). Tog en timme för datorn att kylas ner efter att jag tvångs-dödat den.

Inte bra.

Det var nog för att du la den i ett notebook-fodral.
Man kan inte trycka in en diskbänk i ett notebook-fodral utan att det händer grejer.:confused:

Att den vaknar händer alla datorer ibland. Apple brukar spöka med blåtand och windows brukar spöka med autouppdateringar som väcker datorn ur vila. Man blir lika förbannad och rädd för förstörda data varje gång.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2009-11-28 01:50
Ursprungligen av Björnström:

När jag gick från kontoret kopplade jag ur min MacBook Pro 17 från skärm/ström/USB och stoppade den i ett notebook fordral och sen i väskan.

Två timmar senare sitter jag på en restaurang och känner att hela väskan är varm. Jag öppnar väskan och fodralet är hett. Öppnar och kan inte ens hålla i datorn - den är så varm att man inte kan röra i den! Vi snackar 80-90C minst!

Lyfter på locket och den startar inte (men den är igång). Tog en timme för datorn att kylas ner efter att jag tvångs-dödat den.

Inte bra.

Den kanske förberedde för lite ägg och bacon till frukost.

Jag har börjat dröja med att stoppa datorn i fodralet. Nu vet jag förstås inte hur du gjorde den här gången, men själv packar jag aldrig ner den förrän lampan har börjat pulsera. Sedan jag började med det har det aldrig hänt att den har vaknat arg och sur i väskan.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2009-11-29 13:32
Ursprungligen av Björn Malmehed:

Jag har börjat dröja med att stoppa datorn i fodralet. Nu vet jag förstås inte hur du gjorde den här gången, men själv packar jag aldrig ner den förrän lampan har börjat pulsera. Sedan jag började med det har det aldrig hänt att den har vaknat arg och sur i väskan.

Precis, samma här. Hade en liknande skräckupplevelse som Björnström med min gamla Mb. Det är lite jobbigt när man har bråttom iväg, men det känns klart värt om man jämför med vad som finns att förlora.

1
Bevaka tråden