Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hårddisk-storleken ändras..?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan,

ska precis installera windows XP via boot camp, och kollar först hur mycket ledigt utrymme jag har. Om jag trycker på "Visa info" på hårddisken så står det så här:
Kapacitet: 320 gb
Tillgängligt: 260 gb
Används: 60 gb

men när jag går in i Boot camp-assistenten så står det så här:
Mac osx
Storlek: 292 gb
Ledigt: 237 gb

Är något som inte stämmer? Borde jag oroa mig? och vilka siffror ska jag lita på?

Gissar att du har Snow leopard 10.6, eller hur? Du har stött på frågan "hur långt är ett snöre?" Apple i sin envishet har använt rätt standard när det kommer till enheter. Det är bara det att ingen vill ha denna standard. Så nu har du en räknebas i OS X 10.6 och en annan praktisk använd för de flesta operativ system. (Du kan söka på giga respektive gibi för en trevlig läsning med en whiskey)

Ett tips är att skippa Finder och gå till teminalen så får du rätt räknebas.

Tack för ditt svar. Jo, jag har snow leopard. Så jag har en 320 gb hårddisk fast jag kan inte använda hela? Eller är storleken flytande och jag borde inte bry mig om det?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-13 16:57

Inget du behöver bry dig om. Du får plats med lika mycket på din dator i alla fall. Min gissning är att Boot Camp inte uppdaterats på samma sätt som Mac OS X 10.6. Använd din dator och var glad.

1
Bevaka tråden