Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macheist igång igen (hösten 2009)

Tråden skapades och har fått 44 svar. Det senaste inlägget skrevs .

scannade strax under en miljon filer. Helt clean SUPRISE

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-11-10 14:37

Känns onödigt med antivirus.

Kanske därför Intego ville delta med VirusBarrier. Som läget har varit och fortfarande är så är vi kanske inte den lättaste konsumetgrupp att attrahera. Ett sätt att få folk att installera för att, ivart fall en del, ska fortsätta att prenumerera. Kan tänka att de som nyligen bytt OS är lättare att fortsätta om man fått med dem på tåget eftersom de kan vara vana att betala för antivirusprogram.
Men jag håller med om att det känns onödigt och jag hoppas på ett "överraskande köttben" som ska få upp siffrorna. Ser inte så bra ut just nu, 2 dagar kvar och inte mer än drygt hälften för att nå målet 500 000

Tycker det är bra, slipper man bära på windows virus som kan smita ens vänner.

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-11-11 11:50
Ursprungligen av Linkert:

Tycker det är bra, slipper man bära på windows virus som kan smita ens vänner.

Kör dom Win har dom förhoppningsvis antivirus som snappar upp om det dyker upp virus. Känner personligen inte att jag vill ha ett onödigt program på min dator bara för att andra kör ett annat OS som kan bli smittat.
Börjar bli väldigt OT nu, vi får väll fortsätta denna diskussion i en annan tråd tror jag

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2009-11-10 19:58

jag hittade mot min förvåning infekterade filer på datorn

De har släppt Mariner Write
Nej, man har inte nått 500 000 men låste upp den ändå
Hur den är? Ingen aningen Har inte Leopard, som krävs, på denna datorn

Det är nu 19 timmar kvar om någon är intresserad att hämta paketet

Är det någon som har fått sina koder till programmen?

  • Medlem
  • Hillared
  • 2009-11-20 00:11

Japp, fick dem ett litet tag efter att jag gått in på sidan. PRova att logga in på deras sida igen och se om du har någon länk till deras bundle, eller kolla ditt konto under loot (tror jag det var).

Ursprungligen av monkey_man:

Är det någon som har fått sina koder till programmen?

Ursprungligen av Drakfot:

Japp, fick dem ett litet tag efter att jag gått in på sidan. PRova att logga in på deras sida igen och se om du har någon länk till deras bundle, eller kolla ditt konto under loot (tror jag det var).

Tackar, gick in på sidan och letade runt ett tag och hittade dem. Hade fått för mig att de skulle mailas till mig...

Jag kan inte heller se det fula i facebook-kopplingen.

Jag förstår däremot om folk avstår för att de inte vill bli förknippade med detta bland sina vänner på facebook. Men fult?

Ursprungligen av macwitty:

Jag kan inte heller se det fula i facebook-kopplingen.

Jag förstår däremot om folk avstår för att de inte vill bli förknippade med detta bland sina vänner på facebook. Men fult?

Du har förstått; fult just i den meningen, och just därför avstår jag. Jag vill inte fylla alla mina vänners brevlådor med MacHeist-reklam, det känns som en bakväg för spam.

Om ordet "fult" är för starkt eller inte beror väl på hur man känner och hur starkt man tycker ordet är.

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-11-25 14:57
Ursprungligen av Ingemar Ragnemalm:

Jag vill inte fylla alla mina vänners brevlådor med MacHeist-reklam, det känns som en bakväg för spam.

Det är ju ingen som har bett dig att skicka mail till inkorgen till dina vänner med spam, det man gör är ju att posta en note (som jag uppfattat det iaf, har jag fel?)
Nu spelar det ju inte så stor roll längre iaf eftersom erbjudandet inte längre är giltigt.

Fast genom att posta ett meddelande på sin vägg så kommer det ju automatiskt i listan på meddelande hos sina "vänner" - så även om det inte är i brevlådan så får de ju ändå det i synen. Det kan hända att folk använder facebook annorlunda men annars ser jag inte skillnaden mot att twittra - även där kommer meddelandet upp hos sina "vänner".

Jag vet inte vad ni har för vänner men jag tycker inte posten med MacHeist skiljer sig så mycket från de olika tävlingar eller tester folk deltar i och som anslås. Där kommer det till och med inbjudningar att delta ibland.

När jag tänker på "fult" PR-trick så tänker jag på att bli lurad in i något och det tyckte jag inte det handlade om här.

PS Annars är "extrakonto" på twitter och facebook ett sätt att klara situationer som dessa - och de blir fler!

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2010-05-18 18:36

Avinstallerade precis Virusbarrier. Det tog up ca 500 mb av mitt ramminne 24/7. Förstår inte varför. Nu går datorn bättre. Tänkte avråda de som funderar på att skaffa Virusbarrier från att göra det.

Tack för mig.

Bevaka tråden