Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Voddler för Mac finns för nedladdning

Tråden skapades och har fått 303 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-12 18:19

En fråga från någon som avinstallerat Voddler. Ligger Voddler fortfarande och delar med sig det som ligger cachat på min dator även om man valt att pausa? Vill helst inte installera bara för det. Tack.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-03-12 21:07

Nån mer än jag som har problem att installera nya Voddler? Får meddelandet "Installation misslyckades. Kontaka programtillverkaren."

Problem vid installation..

Ursprungligen av CEk:

Nån mer än jag som har problem att installera nya Voddler? Får meddelandet "Installation misslyckades. Kontaka programtillverkaren."

Jag har detta problem också...Är det någon därute som vet hur detta kan lösas? Hittar ingen information hos Voddler. Blä!

//cristian

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-03-24 22:25

Det konstiga är att i programmappen har jag "VoddlerPlayer", inget annat Voddlertjafs så testade att köra det och det fungerar trots den misslyckade installationen!

Ursprungligen av currambero:

Jag har detta problem också...Är det någon därute som vet hur detta kan lösas? Hittar ingen information hos Voddler. Blä!

//cristian

Ursprungligen av CEk:

Det konstiga är att i programmappen har jag "VoddlerPlayer", inget annat Voddlertjafs så testade att köra det och det fungerar trots den misslyckade installationen!

Jag har också 'VoddlerPlayer' i programmappen men jag får 'VoddlerNet error' när jag försöker starta en film...

//c

Irro, man är kickad...Eller är det bara att skippa voddler nu när man inte får 5.1 ljud längre?

Your Voddler account is not yet activated. You will during this week receive an invitation by email when your account has been activated. Read more

Ursprungligen av Firechild:

Irro, man är kickad...Eller är det bara att skippa voddler nu när man inte får 5.1 ljud längre?

Your Voddler account is not yet activated. You will during this week receive an invitation by email when your account has been activated. Read more

Får man inget 5.1 är det inte ens värt att tanka hem skiten

  • Medlem
  • Ljusdal
  • 2010-03-18 09:43

Testade nya Voddler igår. Kanske "old-news" men Apple Remote stöds inte längre. (vad jag förstår har det att göra med att Voddler använder Flash nu).

Edit: De verkar bara ha lämnat ut stödet för fjärr, får hoppas på att det finns med i framtida uppdatering.

Nu har jag testat att installera nya Voddler på min Mac mini (mars 2009) 2 GHz 1 GB RAM 10.6.2. Filmen hackar och ibland stannar den några sekunder. Enligt Voddlers webbsida har man tydligen problem prestanda på Mac.

Ursprungligen av Per Fogelberg:

Nu har jag testat att installera nya Voddler på min Mac mini (mars 2009) 2 GHz 1 GB RAM 10.6.2. Filmen hackar och ibland stannar den några sekunder. Enligt Voddlers webbsida har man tydligen problem prestanda på Mac.

Samma sak på min MBP. Processorn skenar, fläkten går igång och filmen tokhackar.

Ursprungligen av danbrynefall:

Samma sak på min MBP. Processorn skenar, fläkten går igång och filmen tokhackar.

För mig fungerar det hittills bra på en MBP 3,1. Visst går fläkten igång (det gör den alltid när jag kollar på strömmande video i fullskärm, oavsett källa) men inget hackande. Jag har iof 100 MB lina, vilket kanske bidrar.

Ursprungligen av M. Sundbom:

För mig fungerar det hittills bra på en MBP 3,1. Visst går fläkten igång (det gör den alltid när jag kollar på strömmande video i fullskärm, oavsett källa) men inget hackande. Jag har iof 100 MB lina, vilket kanske bidrar.

Ah jo men processorn ligger uppe i 98-99% och graderna stiger upp över 80, då är det inte riktigt läge att nöja sig med lite småhack och fortsätta Var inte på det viset med gamla klienten, vad är det dom ändrat egentligen? Flashbaserat nu eller hur var det?

  • Medlem
  • Solna
  • 2010-03-31 21:59

Voddler fungerar kanon på min mac mini.
Guld-app.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2010-03-31 22:20

Invite

Någon som vill ha ett påskägg i form av en Voddler-invite ?
Skicka mig i så fall din e-postadress och ditt namn (du kan nog välja vad som helst där tex förnamnet eller MisterMac). Först till kvarn.....
JP

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2010-04-03 13:22

Inga kvar !

Hur ser det ut för er nu? Hackar filmer fortfarande?
Jag har det problemet, kör min iMac kopplad till tvn via HDMI, om jag kör filmen i datorn funkar det finfint, men när jag kör filmen på TVn så hackar det som tusan, dock om jag går ur fullscreen mode och kollar på filmen via TVn så hackar den inte. Mycket irriterande, är det voddler eller mig det är fel på?

Ursprungligen av monophonic:

Hur ser det ut för er nu? Hackar filmer fortfarande?
Jag har det problemet, kör min iMac kopplad till tvn via HDMI, om jag kör filmen i datorn funkar det finfint, men när jag kör filmen på TVn så hackar det som tusan, dock om jag går ur fullscreen mode och kollar på filmen via TVn så hackar den inte. Mycket irriterande, är det voddler eller mig det är fel på?

givetvis är det Voddler det är fel på. En skit-tjänst. Jag undrar hur de ska få folk att betala för att se på film, när det inte fungerar bra ens när man vill se gratis.

monophonic: jag har exakt samma problem med min mini.

  • Medlem
  • Ljusdal
  • 2010-05-18 09:28

Jag får bara se reklam i mitt Voddler. Ingen film startar. Det är iaf ingen stor förlust känner jag.

Ursprungligen av odis:

Jag får bara se reklam i mitt Voddler. Ingen film startar. Det är iaf ingen stor förlust känner jag.

Du ser på Voddler för reklamen altså?
Filmen är ingen stor förlust?

  • Medlem
  • Ljusdal
  • 2010-05-18 10:32
Ursprungligen av PeeMaN:

Du ser på Voddler för reklamen altså?
Filmen är ingen stor förlust?

Exakt!

Mac mini's prestandaproblem: Voddler Help - Mac performance

Sen såg jag att de skrivit:

"• Desktop client - We have also decided to take a more web-centric approach. The old desktop client is removed while we evaluate potential alternatives. Instead we recommend you to browse our new website, Voddler Beta Home - Welcome to the Magical World of Movies, and start any movie by clicking the Play-button."

De har inte heller skrivit något mer om desktop-klienten sen dess... Har också för mig att jag läste att filmer bara kommer starta via hemsidan från och med datumet det ovannämnda är skrivet, 16e April. Det var dock sent på natten och jag är inte säker.

  • Medlem
  • Ljusdal
  • 2010-05-18 11:41
Ursprungligen av danbrynefall:

Mac mini's prestandaproblem: Voddler Help - Mac performance

Sen såg jag att de skrivit:

"• Desktop client - We have also decided to take a more web-centric approach. The old desktop client is removed while we evaluate potential alternatives. Instead we recommend you to browse our new website, Voddler Beta Home - Welcome to the Magical World of Movies, and start any movie by clicking the Play-button."

De har inte heller skrivit något mer om desktop-klienten sen dess... Har också för mig att jag läste att filmer bara kommer starta via hemsidan från och med datumet det ovannämnda är skrivet, 16e April. Det var dock sent på natten och jag är inte säker.

Ah.. det förklarar nog saken..

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-05-18 11:50
Ursprungligen av danbrynefall:

De har inte heller skrivit något mer om desktop-klienten sen dess... Har också för mig att jag läste att filmer bara kommer starta via hemsidan från och med datumet det ovannämnda är skrivet, 16e April. Det var dock sent på natten och jag är inte säker.

Dessvärre verkar det som att man ändå behöver en "klient" installerad. Se min tidigare post: http://www.99.se/1877776-post268.html

Jag vet dock inte om det är ändrat nu dock, men jag betvivlar att de blivit en helt webbaserad tjänst än.

Ursprungligen av Drakfot:

Dessvärre verkar det som att man ändå behöver en "klient" installerad. Se min tidigare post: http://www.99.se/1877776-post268.html

Jag vet dock inte om det är ändrat nu dock, men jag betvivlar att de blivit en helt webbaserad tjänst än.

Ah jo, den där vnet behövs ju fortfarande. Men själva spelaren ska tydligen vara lagd på is tills dom hittar en bra lösning. Enligt dem själva ska desktop-klienten mest vara för de som kopplat till tv, och webben för laptops. Så försvinna helt lär den inte göra

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-26 00:13

Kontinuerlig trafik från klienten?

Är de någon som har koll om klienten fortfarande skickar data även när man inte tittar på filmer? Förut kunde man inte ens stänga av den i Mac version. Vet någon hur det fungerar nu?

Voddler måste vara 2000-talets största besvikelse so far...
Och för att svara på frågan: Ja, Voddler skickar i bakgrunden om du inte väljer att stänga av det i voddler-tray uppe vid klockan och det...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-26 10:54
Ursprungligen av PeeMaN:

Ja, Voddler skickar i bakgrunden om du inte väljer att stänga av det i voddler-tray uppe vid klockan och det...

Ok, tack för svaret! Har hittat en tråd på GetSatisfaction där finns en lösning på "problemet". Jag törs kanske installera Voddler trott allt. Om det går att stänga av programmet när man inte använder det vill säga.

*edit* Vid en närmare titt visade lösningen fungera enbart på Windows. Går det att förhindra vnet att automatiskt startas på Mac på något sätt?

Ursprungligen av timofej:

Ok, tack för svaret! Har hittat en tråd på GetSatisfaction där finns en lösning på "problemet". Jag törs kanske installera Voddler trott allt. Om det går att stänga av programmet när man inte använder det vill säga.

*edit* Vid en närmare titt visade lösningen fungera enbart på Windows. Går det att förhindra vnet att automatiskt startas på Mac på något sätt?

Nja, man får gå in och döda processen varje gång datorn startar eller varje gång man använt programmet... Det gör du i aktivitetshanteraren eller vad den nu kan heta på svenska..

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-07-30 18:57
Ursprungligen av PeeMaN:

Nja, man får gå in och döda processen varje gång datorn startar eller varje gång man använt programmet... Det gör du i aktivitetshanteraren eller vad den nu kan heta på svenska..

Håll er borta från skräpet. Voddler är som ett slags virus. Använder din hårddisk och din bandbredd för att sprida sig själv, och vill helst att du betalar för kalaset.

Bevaka tråden