Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Söker erfarenheter av one.com

Tråden skapades och har fått 33 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2010-08-19 10:14
Ursprungligen av creability:

Jag tycker gigantiskt illa om One.com som alltid lyckas få mig att missa betalningen (skickar fakturan sent) och direkt tar förseningsavgift. One.com är inte så billigt som man tror jag kör med namecheap.com för domänköp och hosting istället. One.com är på gränsen till falsk marknadsföring.

Hur tänker du då?

Kostnaden för webbhotellet stämmer exakt med vad som anges på sidan. Väldigt tydligt.

Hur one.com kan få dig att missa betalningen beror väl mer på din oförmåga att hålla koll på dina räkningar? För jag kan inte se hur de kan få dig att missa en betalning

Men jag kan hålla med om att 14 dagars kredittid är något kort. Dock inte så sent att man för den sakens skull behöver bli sen med att betala den.

(Nej, jag har inget samröre med one.com, mer än att jag använder dem)

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2010-08-21 11:07

Dessutom betalar man bara den där räkningen en gång per år Men om sanningen skall fram så höll jag faktiskt på att missa den jag också!

  • Medlem
  • International user
  • 2010-09-07 08:21
Ursprungligen av Csoft:

Dessutom betalar man bara den där räkningen en gång per år Men om sanningen skall fram så höll jag faktiskt på att missa den jag också!

Å andra sidan har man ju lite koll på när den kommer eftersom den dyker upp mer eller mindre exakt samma datum varje år. Och man kan betala med kreditkort direkt i Kontrollpanelen så loggar man in en gång i veckan så är det omöjligt att missa.

  • Medlem
  • 2010-09-06 23:29

Jag har 3 sajter på one.com. Fungerar toppen. Supporten hjälper snabbt också. Har missat betalningen ett par gånger men har fått påminnelsemejl men aldrig några extra avgifter.

Bevaka tråden