Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Projektor & macbook air

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Skulle hålla en PPP på universitetet igår, kopplade då min air till salens projektor. Datorn kände igen projektorn, men ingenting kom upp på duken. Kunde inte öppna PP, då de stod att typsnittsfiler var skadade och borde raderas. ( Klickade OK, men rutorna fortsatte dyka upp och efter femtio OK-klick stängde jag av hela datorn. > Ingen förändring.)
Kopplade sedan ur projektorn, men skärmen på air är fortfarande förvrängd. Har provat att gå in på skivverktyg och kontrollera skivan, där jag får följande meddelande ;

Citat:

Kontrollerar enhet ”HD”
Ogiltigt enhetsfilsantal
Ogiltigt enhetskatalogsantal
Enheten HD behöver repareras.
Fel: Kontroll eller reparation av filsystemet misslyckades.

Reparera skivbehörighet funkar inte det heller, samma meddelande där.
Vad innebär detta och hur fixar jag det ?

Det låter som om din hårdskiva håller på havererar. Hoppas du har backup iskick.

Om skivan inte går att reparera inifrån skivverktyg så kan det gå om du startar från installationsskivan och där öppnar skivverktyg -> reparera skiva.

Ja nu står det att HD enheten är skadad. Det skulle alltså inte gå att formatera om datorn? ( är inte speciellt teknisk vilket kanske märks) Gick inte att köra via installationsskivan heller
Tack för svar!

Beroende på vad som hänt kan det eventuellt kan det gå att formatera, men antagligen borde den btyas. Har du garanti kvar så fixar dom det gratis, annars är det enklast att lämna in den nånstans om du inte vill pilla själv. Har du råd är ju ett hett tips att gå på en SSD skiva.

1
Bevaka tråden