Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mail och Exchange 2007

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Får ni Mail och Exchange 2007 att fungera? Jag misslyckas i alla fall. Kravet är rollup 4, vi har rollup 5, men trots det får jag felmeddelandet att Exchange 2007 inte är av tillräckligt ny version.
Det vore intressant att ta del av erfarenheter från någon som lyckas och hur konfigurationen ser ut.

Antagligen kan inte Rollup 5 installeras utan Service Pack 1? Men om den kan det, behöver du även Service Pack 1 för att Mail ska klara av att kommunicera med Exchange.

Vi får ropa på en Exchange-expert. Vad jag kan utläsa av Microsoft.com så står det "Update Rollup 4 for Exchange Server 2007 (KB940006)" och "Update Rollup 5 for Exchange Server 2007 Service Pack 1 (KB953467)" så du borde vara all set.

/c

Jag är hemma nu, men utgår från att Service Pack 1 är installerat (ska kolla det i morgon). Det finns ett antal trådar på Apple Discussions, så jag är inte ensam.
Jag jobbar på en myndighet där vi är ett par macanvändare och tusen som har pc. Under åren har vi haft en hel del problem vilket gjort att jag sökt på nätet, följt forum osv. Ytterst sällan har jag stött på andra svenskar som haft samma problem. Är det ovanligt i Sverige med macar i pc- och AD-miljö?

Ursprungligen av Gruvan35:

Ytterst sällan har jag stött på andra svenskar som haft samma problem. Är det ovanligt i Sverige med macar i pc- och AD-miljö?

Det finns macar i både Exchange. och Lotus Notes-miljöer runt om på våra företag. De jag har stött på är ofta inhouse-byrårer som har funnits sedan tiden Mac var de facto standard för grafisk produktion.

Jag kör Mac i en strikt Microsoft-miljö med Exchange, SharePoint och Office Communication som grund. Det fungerar riktigt bra, även om SharePoint-funktionaliteten haltar på Mac. I övrigt är jag nöjd, även om Exchange 2007 och Entourage Web Service Edition inte riktigt har kommit överens en, men vi kikar på det.

Min iPhone 3GS synkar däremot sömnlöst.

/c

Senast redigerat 2009-10-04 19:54

Skönt att höra att det är några fler. Jag har däremot inga problem med Exchange 2007 och Entourage Web Service Edition. Samlevnaden har vi aldrig haft några problem med. Du skriver att du kör Mac i en strikt Microsoft-miljö, men är ni anmälda och loggar in på AD-domän?
Våra problem kom med Windows Server 2008. Med Leoparden funkade det hyfsat med Snöleoparden är det tvärstopp.

1
Bevaka tråden