Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bugg med inloggningen i Mac OS, behöver inte ange lösenord.

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har två användarkonton på min Mac, ett adminkonto som är lösenordsskyddat och ett användarkonto utan lösenord. Just nu så skulle jag logga in samtidigt som jag drack kaffe, så jag styrde musen med vänsterhand istället för höger. Så istället för att att trycka på mitt adminkonto så slirade jag till och tryckte på användarkontot utan lösenord, jag såg givetvis att jag tryckte fel och försökte i stundens hetta rätta till detta genom att väldigt fort trycka på adminkontot innan jag loggades in på användarkontot. Och döm av min förvåningen när denna "räddning" fungerar och jag loggas in som admin. Problemet är bara att jag inte behövde ange något lösenord. Jag har provat, och det fungerar att göra så här oavsett om man är inloggad eller ej på något av kontona. Om adminkontot är utloggat så kommer det upp en dialogruta om något med nyckelringen och man kan reparera, uppdatera, eller fortsätta som vanligt.

Är det här ett nytt problem i Snow Leopard? Eller har det att göra med någon inställning på min dator? Enklaste lösningen är ju att inte ha konton utan lösenord. Undra om samma problem uppstår med gästkonton utan lösenord? Vore kul om att höra om det här "tricket" fungerar på andra datorer också.

Vad läskigt, jag kunde också reproducera detta genom att skapa en ny användare och slå på visning av alla användare på inloggningsskärmen. Den temporära lösningen för att komma runt problemet är att stänga av visning av alla användare eller att aktivera filevault. Om man försöker slinka in som en användare som har filevault aktiverat skickas man tillbaka till inloggningsskärmen.

Rapportera till Apple, det har jag gjort.
Apple - Feedback

1
Bevaka tråden