Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Streama program från Sveriges Radio fungerar inte i 10.6

Tråden skapades och har fått 36 svar. Det senaste inlägget skrevs .

SR har ju uppdaterat sin spelare till att vara flashbaserad, så nu funkar det bra mycket smidigare.
Vill man lyssna i bakgrunden utan att ha ett webbläsarfönster uppe har jag ett tips på min blogg - mjonsson.me - Lyssna på Sverigesradio.se i bakgrunden. | mjonsson.me

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2010-05-17 22:06

Nu fungerar SR inte i någon webläsare. Vad är det som händer? Jag har inte gjort ett smack i inställningar. Är SR som fepplat till det på något sätt.

Ursprungligen av onnyt:

Nu fungerar SR inte i någon webläsare. Vad är det som händer? Jag har inte gjort ett smack i inställningar. Är SR som fepplat till det på något sätt.

Vad exakt är det som inte fungerar, du får nog precisera dig lite. Lyssna på sändningar fungerar i efterhand fint för mig, med windows media. Den nya webbradion spelar utan problem, samt sändningarna i mp3. Säker på att inte du "fepplat" till något?

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2010-05-17 22:26

Det händer ingenting när jag klickar på "Lyssna direkt". Förr funkade det i Chrome men där har det lagt av också.

Ursprungligen av onnyt:

Det händer ingenting när jag klickar på "Lyssna direkt". Förr funkade det i Chrome men där har det lagt av också.

Pratar vi bara om chrome eller om andra webbläsare också? I chrome fungerar inte direktlyssningen nu när jag testar, men i de andra webbläsarena fungerar "Lyssna direkt" bara bra.

Använder inte chrome själv, så det underlättar om du är tydlig och berättar vilka webbläsare du använder och som det inte fungerar med.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2010-05-17 22:55

Firefox och Safari.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-20 21:12

De har bytt format (kodning)

Bevaka tråden