Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

EyeTV med live-TV nu till iPhone

Tråden skapades och har fått 47 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2009-10-18 22:48
Ursprungligen av Patrik D:

Jag hittar den i App Store.

Ja, Apple har satt tillbaka den igen. Troligtvis ett misstag.

Det är inte läge att uppdatera eye-tv appen om man vill behålla 3G-streaming enligt följande:
EyeTV iPhone app briefly allows 3G video streaming | iPhone Atlas - CNET Reviews

Nu kan man använda EyeTV över 3G utan "fusk", man går bara in på EyeTV via Safari när man inte har WiFi i närheten, den anpassar bilen efter din hastighet.

Elgato intros free web app for live TV over 3G on the iPhone | 9 to 5 Mac

Ursprungligen av Patrik D:

Nu kan man använda EyeTV över 3G utan "fusk", man går bara in på EyeTV via Safari när man inte har WiFi i närheten, den anpassar bilen efter din hastighet.

Elgato intros free web app for live TV over 3G on the iPhone | 9 to 5 Mac

Det fina med webbappen är, förutom 3G-streaming av Live-TV, att videosignalen kan skickas ut via A/V-kabeln. Funkade inte innan

Ursprungligen av Emil Rimsby:

Det fina med webbappen är, förutom 3G-streaming av Live-TV, att videosignalen kan skickas ut via A/V-kabeln. Funkade inte innan

Hade jag ingen aning om, tack för tipset! Helt fantastiskt! Provade precis, funkar hur bra som helst.

  • Medlem
  • 2009-12-23 12:43

Antar att TV i iPhone drar massor med Mb. Inget för den med abonnemang som har begränsad mängd fri surfning. Eller?

Ursprungligen av per s:

Antar att TV i iPhone drar massor med Mb. Inget för den med abonnemang som har begränsad mängd fri surfning. Eller?

Det stämmer, det är ju videoströmning via 3G, drar både ström och MB, men funkar ovanligt bra!

  • Medlem
  • 2009-12-23 16:57

Synd. Hade varit trevligt om man kunde plugga in Elgatos minipinne och köra direkt via tv-antennen men det blir kanske svårt med mottagningen. Samma med riktig gps istället för via telenätet.

iPhone har riktig GPS - OCH även via mobilnätet.

Ursprungligen av per s:

Synd. Hade varit trevligt om man kunde plugga in Elgatos minipinne och köra direkt via tv-antennen men det blir kanske svårt med mottagningen. Samma med riktig gps istället för via telenätet.

Ursprungligen av Zimmerman:

iPhone har riktig GPS - OCH även via mobilnätet.

Om ni ska diskutera det, så får ni skaffa en egen tråd

Det är inget att diskutera - justerar bara faktafel. iPhone har sattelitmottagare. Punkt. Om någon påstår att iPhone inte har 3G eller att den har inbyggd radio så justerar man det - oavsett tråd. Det är bara vanligt hyfs. Civiliserat. Man hjälper varandra helt enkelt - annars går många omkring och har fel information för alltid :-D.

Ursprungligen av Patrik D:

Om ni ska diskutera det, så får ni skaffa en egen tråd

Ursprungligen av Zimmerman:

Det är inget att diskutera - justerar bara faktafel. iPhone har sattelitmottagare. Punkt. Om någon påstår att iPhone inte har 3G eller att den har inbyggd radio så justerar man det - oavsett tråd. Det är bara vanligt hyfs. Civiliserat. Man hjälper varandra helt enkelt - annars går många omkring och har fel information för alltid :-D.

Jag vet redan det. Men en kommentar leder nästan alltid till en annan diskussion, jag ville inte påpeka något för dig, bara varna i förväg.

Var hämtar EyeTV sina sändningar? Är det från tevestationernas/producenternas egna streamar som ligger på deras sajter? Streamar t.ex. SVT verkligen allt live på nätet? Är det inte bara bakkatalog som streamas?

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2010-01-01 09:28
Ursprungligen av Zimmerman:

Var hämtar EyeTV sina sändningar? Är det från tevestationernas/producenternas egna streamar som ligger på deras sajter? Streamar t.ex. SVT verkligen allt live på nätet? Är det inte bara bakkatalog som streamas?

EyeTV tar emot en tv-signal via sin analoga eller digitala mottagare och streamar den vidare till din iPhone. Någon web-streaming är inte inblandad över huvud taget.

Aha...det handlar bara om WiFi alltså. Så meningslöst. Ska man gå hemma eller på annan plats - där det garanterat redan finns trettioelva 40-tums teveapparater och titta på mikroteve i iPhone? Vad har jag inte fattat?

Eller---streamar den via WiFi ut till Internet och kan sedan tas ner till iPHone om man befinner sig på annat WiFi? Det är ju i så fall avancerade grejer - hur identifierar EyeTV min iPhone? Den har väl dynamiskt IP?

Ursprungligen av akesson:

EyeTV tar emot en tv-signal via sin analoga eller digitala mottagare och streamar den vidare till din iPhone. Någon web-streaming är inte inblandad över huvud taget.

Ursprungligen av Zimmerman:

Aha...det handlar bara om WiFi alltså. Så meningslöst. Ska man gå hemma eller på annan plats - där det garanterat redan finns trettioelva 40-tums teveapparater och titta på mikroteve i iPhone? Vad har jag inte fattat?

Eller---streamar den via WiFi ut till Internet och kan sedan tas ner till iPHone om man befinner sig på annat WiFi? Det är ju i så fall avancerade grejer - hur identifierar EyeTV min iPhone? Den har väl dynamiskt IP?

Den streamer till både WiFi och 3G/EDGE från Macen över internet, finns inte så mycket begränsningar, och man kan till och med använda TV-ut om man har en kabel för det.

Hur det funkar med IP-nummer får någon annan svara på

Detta är av största intresse...då det är ett helvete att försöka streama till en iPhone. RTPS funkar inte alls. Jag måste ta reda på hur dom gjort - jag är alltså inte intresserad av teve på iPhonen utan jag måste lista ut deras lösning Ty - kan man streama ut teve från Macen till sin iPhone - så kan man givetvis också streama ut vad som helst (egen kamera t.ex.) till iPhonen. QuickTime Broadcaster fixar inte biffen.

Återkommer...

Ursprungligen av Patrik D:

Den streamer till både WiFi och 3G/EDGE från Macen över internet, finns inte så mycket begränsningar, och man kan till och med använda TV-ut om man har en kabel för det.

Hur det funkar med IP-nummer får någon annan svara på

  • Medlem
  • 2010-01-01 00:52

Tack Zimmerman, Nu slipper jag leva i villfarelse!

Bevaka tråden