Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacPub Sundsvall?

Tråden skapades och har fått 64 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2009-09-28 15:49
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

...eller sportfånar

Vad den här stan behöver är en Lounge-Bar, typ Buddha Bar i Paris (har inte varit där men har hört talas om stället)

Big Chill i London fungerar också. Eller stora delar av Brick Lane i London.

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Vart ska vi hålla till då? Bishops?

Bishops mellan 17 och 18 börjar det.

Ursprungligen av Sidde:

Bishops mellan 17 och 18 börjar det.

Alright!

Jag dyker upp runt de tiderna, på ett ungefär … (Beroende om jag känner behov av en skönhetsdröm eller ej.)

Fasiken!

Vi skulle ha varit på universitetsområdet och satt upp lappar om träffen på torsdag. Någon som känner sig manad?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2009-10-01 07:52

Jag hoppas jag kan dyka upp. Jag har en rejäl nackspärr för tillfället nämligen. Men den kanske lättar under dagen.

Ursprungligen av Sidde:

Jag hoppas jag kan dyka upp. Jag har en rejäl nackspärr för tillfället nämligen. Men den kanske lättar under dagen.

Öl och gott sällskap har jag hört brukar hjälpa mot nackspärr!

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2009-10-01 10:10
Ursprungligen av G.Lindqvist:

Öl och gott sällskap har jag hört brukar hjälpa mot nackspärr!

Det ska nog gå bra, börjat lätta lite i nacken nu.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2009-10-01 12:33

Jag kommer jag med, jag känner ingen av er men det går nog bra. Får surra lite logic med er om det finns nån som håller på med de... middag med familjen sen blir de pilsner på Bishop värre kväller kan man ha .. peace

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2009-10-01 12:55

Ska nu dra och kolla på en Cray-superdator som jag blivit erbjuden, sedan blir det väl lite mer arbete och jag dyker upp där vid 17-18tiden. Jag äter på bishops som vanligt.

Ursprungligen av Sidde:

Ska nu dra och kolla på en Cray-superdator som jag blivit erbjuden, sedan blir det väl lite mer arbete och jag dyker upp där vid 17-18tiden. Jag äter på bishops som vanligt.

Jag kommer direkt från ett spinning-pass och äter också där.

Vi synes. Tar kanske med mig Touchen och pillar på

Jag står tyvärr över den här gången också. Synd, när jag ju är i Sundsvall och allt, men är lite trött. Men nästa gång!

Just kommit hem igen. Som vanligt var det kul. Sidde hade lyckats plocka bord inne i "biblioteket" så vi kunde sitta för oss själva. Sex stycken blev vi: Sidde, Xon, G.Lindqvist, pick-me-up, Cogito ergo Mac och DeeD

Härligt, avslappat och gemütlich

  • Medlem
  • Skövde
  • 2009-10-01 22:33

Ja, nu är jag även hemma från min cykeltur. Klart underskattat att cykla på kvällen när det är lite kallt.

Trevlig kväll med gott sällskap. Dax att planera in jul-pub nu ?

Jättetrevlig pubafton

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Härligt, avslappat och gemütlich

Håller med dig 100%. Super nice att få sitta i ”biblioteket”.

Ursprungligen av DeeD:

Trevlig kväll med gott sällskap. Dax att planera in jul-pub nu ?

Absolut! Det måste vi kunna fixa, lätt! Då kunde man kanske boka ett bord också?

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2009-10-02 00:29
Ursprungligen av DeeD:

Ja, nu är jag även hemma från min cykeltur. Klart underskattat att cykla på kvällen när det är lite kallt.

Trevlig kväll med gott sällskap. Dax att planera in jul-pub nu ?

Hoppas jag kan.

Hemkommen för drygt 1 timme sedan från Ö-vik och ishockey. Cyklade hem från bussen.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2009-10-02 06:41

Kul med två nya på macpubben också. Både Xor och DeeD gav nytt blod i pubträffen.

Ursprungligen av Sidde:

Kul med två nya på macpubben också. Både Xor och DeeD gav nytt blod i pubträffen.

Ja, det var verkligen trevligt med lite nytt blod. Nu är det bara att börja planera inför jul-pub.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2009-10-02 13:11

Väldigt tevligt och intressant.
Jag ska nog fasiken säkra upp mitt hus kom jag till insikt med. Ångra bara att jag inte tog en burgare dom som härliga ut, nästa gång..

ha de gott killers.

Blir det någon julpub då?

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Blir det någon julpub då?

Det ska vi nog få ihop! Men det är väl inte jul än?

Kanske kan ha en till träff innan jul?

Ursprungligen av G.Lindqvist:

Det ska vi nog få ihop! Men det är väl inte jul än?

Kanske kan ha en till träff innan jul?

En Julpubs-planerings-pub kanske

Jag svär mig fri från allt planerande. Så planera på ni!

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Jag svär mig fri från allt planerande. Så planera på ni!

Det gör du inte alls! O:-)

Ursprungligen av Sidde:

Jag är mitt uppe i en flytt, planering kan jag göra men inte närmsta veckan, sedan måste jag skaffa internet också igen.

Vi kan ta det efter din flytt Sidde...

  • Medlem
  • Skövde
  • 2009-10-28 12:01
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Jag svär mig fri från allt planerande. Så planera på ni!

Ja, men de senaste 2 gångerna som jag har varit med på så har du inte varit där, så nu får du vara med i planeringen med så man får träffa dig med

Ursprungligen av DeeD:

Ja, men de senaste 2 gångerna som jag har varit med på så har du inte varit där, så nu får du vara med i planeringen med så man får träffa dig med

Instämmer, han har varit väldigt frånvarande på sista tiden.

Ursprungligen av G.Lindqvist:

Instämmer, han har varit väldigt frånvarande på sista tiden.

En 99mac-tröja till var o en som kommer på puben o du är förlåten för din frånvaro Mattias

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2009-10-27 15:48

Jag är mitt uppe i en flytt, planering kan jag göra men inte närmsta veckan, sedan måste jag skaffa internet också igen.

Pffff 99 tröjor får bara vi som är admin och moderator ni andra dödliga får sukta efter dom!

Det är svårt att vara partyprisse med tre barn hemmavid. Men visst planera in en pub som börjar tidigast 20.00 så kommer jag.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2009-10-29 13:30
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Pffff 99 tröjor får bara vi som är admin och moderator ni andra dödliga får sukta efter dom!

Det är svårt att vara partyprisse med tre barn hemmavid. Men visst planera in en pub som börjar tidigast 20.00 så kommer jag.

Äh, det är bara att slänga in ungarna i ett rum med en laptop, så har dem minst 4 timmars underhållning

Inga ursäkter

Förra gången började puben runt 18 och höll på till 21 så om Mattias kommer till 20 så hinner vi iaf se honom...

Bevaka tråden