Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Alu MB blinkar konstigt.

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Skövde
  • 2009-08-23 17:32

Hej!

Som rubriken beskriver så har jag en Alu MB som blinkar konstigt när den står på mitt skrivbord och tuffar.

När datorn är "hibernated" så pulserar dioden precis som vanligt och den är helt släkt när jag kör datorn uppfälld.
De senaste veckorna har jag använt den med en annan skärm, och det är nu problemen kommer - datorn har börjat att ha ett konstant ljus (kanske 10% av max) samt att den blinkar till lite random sådär.

Det kan väl inte ha något att göra med att jag har BT- enheter inkopplade? Datorn är inte heller speciellt varm.

Tack på förhand!
Gustaf

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-08-23 21:20

Hej,

Jag antar att du menar att vilolampan beter sig konsigt? Om inte, bortse från följande:
Har träffat på fenomenet med vilolampa som lever sitt eget liv nån gång innan, och orsaken då har varit fukt/vätska i datorn precis där kontakten är.

Om du upplever ditt problem endast med skärmen inkopplat är det nog något annat.

Vilket fall som helst, ring Apples kundtjänst och prata ut med de om du har garanti kvar.

mvh
b0bben

  • Medlem
  • Skövde
  • 2009-08-25 10:37

Jo, jag tror knappast att det är fukt.. Tror mer på att den bara är urballad.

Hur är det allt fungerar med det? För några år sedan ringde jag dom om en gammal Ipod som jag hade då, det samtalet visade sej bli DYRT. Är det kostnadsfritt under de 90 första dagarna, eller under hela garanti-tiden?

Vänligen - Gustaf

1
Bevaka tråden