Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp med inköp av ny router

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2009-07-12 18:05

Hej, har bestämt att införskaffa en ny router istället för min gamla Belkin 54G, eftersom den konstant lägger av.

Har "i snitt" tre klienter uppkopplade; MacBook Pro 13'', PS3 40 GB och en Windows Vista stationär PC.

Jag har kollat runt på mängder med olika routers och kommit fram till tre st:
Produktjämförelse hos Prisjakt

Vilken rekommenderar ni att jag skaffar? Ange gärna för- och nackdelar Finns det något alternativ jag missat?

Tack på förhand

Sitter också nu och är i tagen att köpa en ny trådlös router. Jag har dock sneglat lite på D-Links DIR-655 då den har både Draft-n och gigabit ethernet, allt för en dryg 1000 lapp. Har dessutom fått många bra recensioner.

D-Link DIR-655 - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Routrar

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-13 23:23

Jag har kört med en Netgear WNR3500 sedan i höstas. Har funkat så j*vla bra, inte en enda omstart eller omkonfigurering sedan dess, vilket medfört att jag glömt lösenordet
Draft-N och Gigabit ethernet, med hög banbredd där emellan.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2009-07-14 23:38

Ska också precis skaffa en ny trådlös router. Har tidigare haft en Linksys WRT54GL som funkat hur bra som helst. Så det blir nog en Linksys WRT610N för min del (så att du hade med den som alternativ TobbeQ).

Om jag inte, vilket jag kom på precis nu, skulle behöva en med FireWire för att koppla backup till. Får kika lite till tror jag.

Säg gärna vilken ni väljer och hur det funkar.

  • Medlem
  • TÄBY
  • 2009-07-15 08:09

Jag ska kolla med en som har gämfört en Extreme med en nästan lika dyr Död-link och den senare var betydligt långsammare på trådlöst trots samma specar. De nya Extreme verkar vara en riktigt bra grej som är värd de extra kronorna den kostar.

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2009-07-16 16:42

Beställde en Airport Extreme igår. Förhoppningsvis kommer den i morgon. Jag uppdaterar med ett litet omdöme så småningom. Förhoppningsvis positivt

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2009-07-16 21:19
Ursprungligen av TobbeQ:

Beställde en Airport Extreme igår. Förhoppningsvis kommer den i morgon. Jag uppdaterar med ett litet omdöme så småningom. Förhoppningsvis positivt

jag tror inte du kommer bli missnöjd. Jag har en sådan och den har funkat perfekt, inga problem alls. Allt med Airport Extreme är lika enkelt att förstå sig på som alla andra apple produkter. På Airporten kör jag två datorer och mitt ps3 utan några problem, kommer inom en snar framtid även köra en mac mini på den och tror inte det kommer på fresta Airporten särskilt mycket.

jag är inte särskillt bra när det kommer till olika routers men jag har aldrig haft en så enkel router som airport, bara att koppla in och köra, och är det något man vill ändra så är det skit enkelt och väldigt logiskt.

kan bara gratulera dig till ett bra köp

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-07-17 09:46

Hoppas att du inte köpte den billigare på mstore. Då det är den äldre modellen.

Senast redigerat 2009-07-17 09:58
1
Bevaka tråden