Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PowerBook G5

Tråden skapades och har fått 45 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2003-07-27 21:20
Citat:

Skrevs ursprungligen av Stefan Johansson
Jag tycker de är bra på starka adjektiv!

Haha.. ja, det kan bli riktigt löljigt när man läser om existerande produkter på deras site.

  • Medlem
  • 2003-08-03 20:10

Vi får se om några veckor hur 'reliable' källan är
Jag väntar på en ny 15", behöver uppdatera min PowerBook G3 Lombard, den börjar kännas slö :rolleyes:

Viktor

Står lite att läsa på macrumors page2 om PPC970 i 90nm utförande som beräknas komma runt nyår. O därefter hitta vägen ner i en powerbook i feb/mars nästa år.

Låter som ett rimligt rykte. Inget tyder på att G5 skulle komma till bärbara inom den närmaste tiden.

Som jag sagt förut -- så värst mycket av "The Year of The Notebooks" har det inte varit i alla fall... Dom nya Powerböckerna måste vara jäkligt imponerande för att toppa G5:an.

Typ något sånt här hade imponerat på mig, särskilt om apple gick tillbaks till lite mer betoning på kvalitet i sina Pb's:

Photoshopjobb från http://lpascalon.free.fr/

Citat:

Skrevs ursprungligen av kitesurf
[B]Typ något sånt här hade imponerat på mig, särskilt om apple gick tillbaks till lite mer betoning på kvalitet i sina Pb's:

Jag skulle vilja ha en PB 17" samt en DVcam-bandare som fans i skalet på en PB17" så där tangentbordet var var det en bandare. Fast skärmen kopplade man in i den andra PB17" så fick man dubbla skärmar och en bandare. I kompakt format.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Chaosstar
Jag skulle vilja ha en PB 17" samt en DVcam-bandare som fans i skalet på en PB17" så där tangentbordet var var det en bandare. Fast skärmen kopplade man in i den andra PB17" så fick man dubbla skärmar och en bandare. I kompakt format.

Personligen skulle jag vilja ha allt - NU!:p

Anders

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2003-08-06 23:05

Är det någom som vågar sig på en gissning på ett pris på den förhoppningsvis nya 12" PB?

Citat:

Skrevs ursprungligen av basic
Är det någom som vågar sig på en gissning på ett pris på den förhoppningsvis nya 12" PB?

Ett högre, det är jag säker på

  • Medlem
  • 2003-08-06 23:14

Jag säger bara: Newton G5!

Citat:

Skrevs ursprungligen av orat
Jag säger bara: Newton G5!

Med videokamera och utfällvara skärmar!:D

  • Medlem
  • International user
  • 2003-08-06 23:36

Hur mkt högre brukar rev B's ligga på? på en 12" kanske... funderar på om det är dålig affär, rent ekonomiskt, att köpa PB12 nu.

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2003-08-06 23:37

ja högre kanske det blir men hur mycket? Funderar på om man ska försöka köpa en ny eller ta den gammla..

Citat:

Skrevs ursprungligen av basic
ja högre kanske det blir men hur mycket? Funderar på om man ska försöka köpa en ny eller ta den gammla..

OM det kommer en ny så kommer ju de gamla att falla en bit i pris när de ska säljas ut och antagligen så blir det också relativt gott om dem på beg.marknaden till lägre priser.
Det stora undantaget från den här principen var ju när 1Ghz Pb kom, jag såg just inte en enda beg Pb 800 i den svängen.
Var det någon som gjorde det?
Fast man var kanske inte snabb nog
Å tur var väl det

Citat:

Skrevs ursprungligen av kitesurf
Typ något sånt här hade imponerat på mig, särskilt om apple gick tillbaks till lite mer betoning på kvalitet i sina Pb's:

Photoshopjobb från http://lpascalon.free.fr/

Läckert, i alla fall innan man funderar för mycket på storlek och vikt.

Och visst, vi gamla Lombard/Pismo-fantaster tycker väl ofta att iBook, TiBook och AluBook är lite smäckiga. Å andra sidan är de bra mycket mindre. En 17" får min Lombard att se ganska klunsig ut. TiBook var lite väl klen, för "mjättig" (ljudet när man slår ihop den), men AluBook är väl bra mycket bättre?

Hur som helst tror jag att det kommer att hända ganska lite på PB-fronten närmaste halvåret. Lite högre fart och större hårddiskar, kanske nån 3D-accelerator byts upp, kanske 15" AluBook med belyst tangentbord, men annars tror jag det står still.

Bevaka tråden