Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

3 börjar sälja iPhone

Tråden skapades och har fått 105 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-06-27 13:35

Äntligen! Funderade just på att byta till Telia pga iPhone 3GS. Nu slipper jag det. 3 har funkat bra för mig.

Nån som vet när 3 får in den ? Eller när den kommer till sverige ?

Ursprungligen av Lionhart:

Nån som vet när 3 får in den ? Eller när den kommer till sverige ?

Vet inte men kolla TV 3 imorgon Kl 3 så kanske det kommer lite info

Telia äger

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-29 18:21
Ursprungligen av Lionhart:

Nån som vet när 3 får in den ? Eller när den kommer till sverige ?

Fråga Tre?

Har frågat , dom, ger inte ut en sån information sa dom lol

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-06-29 15:43

Nåt som Tre borde göra nu när även de kommer sälja Iphone är ju faktiskt att få till VISUAL VOICEMAIL.
Det kan göra att jag väljer Tre istället för Telia.

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2009-06-29 21:12
Ursprungligen av djdisc:

Nåt som Tre borde göra nu när även de kommer sälja Iphone är ju faktiskt att få till VISUAL VOICEMAIL.
Det kan göra att jag väljer Tre istället för Telia.

Håller bara med, detta är "dealbreakern" den opratör som fixar det först får mitt nästa abonnemang. Men iofs så skulle väll opratören ta hut löst betalt för tjänsten ....

//Daniel

Ursprungligen av danielj:

Håller bara med, detta är "dealbreakern" den opratör som fixar det först får mitt nästa abonnemang. Men iofs så skulle väll opratören ta hut löst betalt för tjänsten ....

//Daniel

Men vad är pengar egentligen?
Värdsliga saker

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-07-27 09:13

Gillar skarpt att 10GB datatrafik ingår i mitt 3Business Max för 499 kr/mån + moms. iPhone GS är beställd!
iPhone 3GS 32 GB

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-27 12:25

Dum fråga kanske, 3Business Max kan man beställa det när man har ett enskild firma eller är det för större företag?

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-07-27 13:19

Finns inga sådana restriktioner vad jag har kunnat hitta. Så länge man har ett org. nummer så ska det funka.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-27 14:23
Ursprungligen av Jeppe_E:

Finns inga sådana restriktioner vad jag har kunnat hitta. Så länge man har ett org. nummer så ska det funka.

Sweet, det abb är ju bättre och billigare än 3Total eller missar jag något?

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-07-27 15:31
Ursprungligen av acke:

Sweet, det abb är ju bättre och billigare än 3Total eller missar jag något?

Ja, billigare, men bättre?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-27 16:08
Ursprungligen av Jeppe_E:

Ja, billigare, men bättre?

Ja, om man jämför så kan jag ringa hur mycket som helst på företagsabb. För samma peng privat så kan jag bara ringa upp 499kr.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-07-27 16:23
Ursprungligen av acke:

Ja, om man jämför så kan jag ringa hur mycket som helst på företagsabb. För samma peng privat så kan jag bara ringa upp 499kr.

Jo, det är förstås sant. Fast samtal för 699 kr per månad räcker väl ganska långt. Men eftersom abonnemanget ändå är billigare... så kan man ju teckna ett sådant istället, om man är företagare. Personligen vill jag bara ha ett billigt abonnemang med fri data. Om sedan luren kostar 4000 kr spelar mindre roll. Fast man kanske är korkad ändå, eftersom totalkostnaden hos Tre med 32Gb och Pott399 blir 11647 kr. Totalkostnaden för ett billigt abonnemang (säg 100 kr per månad) och ett kontantpris på 4000 kr ger ca 4800 kr att ringa för, på 24 månader. Det är 200 kr per månad. Det klarar jag mig långt på, eftersom jag ligger på under hundralappen idag och då är det billigare än Tre. (totalt ca 8800 kr på 24 månader). Det är 3000 kr i skillnad (om nu en iPhone med angivet abonnemang kan köpas för 4000 kr.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-27 16:34
Ursprungligen av Jeppe_E:

Jo, det är förstås sant. Fast samtal för 699 kr per månad räcker väl ganska långt. Men eftersom abonnemanget ändå är billigare... så kan man ju teckna ett sådant istället, om man är företagare. Personligen vill jag bara ha ett billigt abonnemang med fri data. Om sedan luren kostar 4000 kr spelar mindre roll. Fast man kanske är korkad ändå, eftersom totalkostnaden hos Tre med 32Gb och Pott399 blir 11647 kr. Totalkostnaden för ett billigt abonnemang (säg 100 kr per månad) och ett kontantpris på 4000 kr ger ca 4800 kr att ringa för, på 24 månader. Det är 200 kr per månad. Det klarar jag mig långt på, eftersom jag ligger på under hundralappen idag och då är det billigare än Tre. (totalt ca 8800 kr på 24 månader). Det är 3000 kr i skillnad (om nu en iPhone med angivet abonnemang kan köpas för 4000 kr.

Ah, det kommer väl ned till hur mycket man ringer. Jag ringer aldrig för under 600 och skickar aldrig mindre än 250 SMS i månaden och kommer nog inte att slå i taket på 10GB data så för mig känns det som en bra deal.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-27 17:02

iPhone 3GS 32 GB beställd!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-07-27 19:43

Kom ihåg att 3 tar mycket betalt för SMS och samtal också. 399 kronor motsvarar ca 200 SMS, 100 öppningsavgifter och 5 timmar samtal endast. Så tänk inte bara att ni har 399 att ringa för, det tar snabbt slut också.

Ett litet tips, alla dom har Telia abonnemang kvar. Kan köpa iPhone kontant på fredag, snackade med dem idag :).

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-07-27 21:45
Ursprungligen av Esa:

Ett litet tips, alla dom har Telia abonnemang kvar. Kan köpa iPhone kontant på fredag, snackade med dem idag :).

Det lär ju inte vara så att det gäller bara de som har Telia abonnemang kvar som får köpa den kontant

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-07-27 21:53
Ursprungligen av Jeppe_E:

Det lär ju inte vara så att det gäller bara de som har Telia abonnemang kvar som får köpa den kontant

Jo på fredag är det så. Samma som förra året. Priserna visste dem inte riktigt. Men de antog att de skulle vara 4695 för 16GB och 5495 för 32 GB. Och det gäller endast för dem som har Telia abonnemang som har mer än 3 månader bindningstid kvar den 31 juli.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-07-27 23:17
Ursprungligen av Esa:

Jo på fredag är det så. Samma som förra året. Priserna visste dem inte riktigt. Men de antog att de skulle vara 4695 för 16GB och 5495 för 32 GB. Och det gäller endast för dem som har Telia abonnemang som har mer än 3 månader bindningstid kvar den 31 juli.

Så med andra ord kan jag gå in och teckna ett abonnemang på torsdag och köpa en iPhone kontant på Fredagen.... Passar mig utmärkt. För då kan jag själv välja abonnemang och får köpa iPhone utan förhöjd månadsavgift. Fullständigt ologiskt att detta inte skulle gälla alla.

När det gäller den förhöjda månadsavgiften så kan du alltid välja att betala den direkt vid köpet. Det gick i alla fall ifjol

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-07-28 03:01
Ursprungligen av BlackSmp:

När det gäller den förhöjda månadsavgiften så kan du alltid välja att betala den direkt vid köpet. Det gick i alla fall ifjol

japp sant, men i detta fall handlar de om att skippa abonnemang så du inte har någon bindning knappt kvar (6 månader har jag) så har du en iPhone för 5500 typ asbra!

Ursprungligen av Esa:

japp sant, men i detta fall handlar de om att skippa abonnemang så du inte har någon bindning knappt kvar (6 månader har jag) så har du en iPhone för 5500 typ asbra!

Jo, om den går att få tag till det priset... i sådana fall så är det nästan en så kallad no-brainer. För mig som ska ha Telia (pga täckning och alla runt omkring mig har Telia) går det också snabbt att räkna på alternativen

Jo, fast Jeppe skulle gå in och köpa ett abbonemang på torsdag och sedan använda det abbonemanget på fredag för att få en telefon utan förhöjd månadskostnad och det verkar som att gå över ån efter vatten. Då är det trots allt bättre (utgår jag från) att välja abbonemang samtidigt som man köper telefonen och betala hela telefonen på en gång.

Jag har samma läge som dig, 6 månaders bindning på mitt Mina Vänner som jag tog när jag köpte 3G för ett år sedan på releasedagen. Men vi får räkna på det så att det inte blir billigare att köpa en telefon med ett abbonemang som vi bara inte använder:)

Men om jag kan få en Teliabunden 3GS för 5-6' så håller jag med dig! Jag hoppas bara att de priser som du har snokat upp stämmer för Telia har varit väldigt tystlåtna om andra priser än förköpspriserna.

Och jag kan inte låta bli att slänga in en pik åt Telenor som var först ut med "förköpsanmälan"... Var är deras priser och erbjudanden! Det närmar sig!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-29 16:04

Tre-snubben sa att jag skulle ha den på fredag. Hoppas på det annars blir det en lång helg.

  • Medlem
  • City
  • 2009-07-29 16:15

Är det någon som har koll på om det kommer att gå att köpa 3Gs hos återförsäljare för Tre (på fredag eller framöver)? Typ Mediamarkt, giganten osv...

Jag har nu bestämt mig för Tre men nu är det ju försent att beställa och få innan helgen eftersom dom inte har någon expressfrakt?
Givetvis kommer jag besöka Tres egna butiker men det hade ju varit strålande om de andra fick några ex och man kunde glida in snabbt och smidigt någon annanstans.

hur tusan kan man vilja binda sig i 24 månader? Och sen vilja betala 399 kr i månaden + 49 kr för mobilen? sämst erbjudande som Tre ger, verkligen riktigt jäkla dåligt. Även om man får använda varenda krona så är det ofantligt mycket pengar för en mobiltelefon. Och även om det är en Iphone, så är det fortfarande för mycket pengar. Men vissa verkar ju vara gjorda av pengar. ;D

tack och lov väntar jag tills releasedagen då Telia släpper telefonen för ett grymt kontantpris (polare på flaggskeppet, Kungsgatan, sade vilka priser det är, samt hur fördelningen ser ut i Stockholm innerstad). Och jag kan lova - det är ett GRYMT pris för oss som vill köpa telefonen (32GB) kontant istället för att binda upp oss. Tur att man inte hoppade på något hastigt erbjudande från dels Telia (deras första suger också dase), Tre eller Telenor.

Halleluja!

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-07-29 18:51
Ursprungligen av ratorinak1:

hur tusan kan man vilja binda sig i 24 månader? Och sen vilja betala 399 kr i månaden + 49 kr för mobilen? sämst erbjudande som Tre ger, verkligen riktigt jäkla dåligt.

Dåligt för vem?

För dig? - tydligen

För en som faktiskt ringer för 400 kr per månad? - Inte alls.

1176 kr för en iphone 3Gs - Billigt!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-29 19:06
Ursprungligen av ratorinak1:

hur tusan kan man vilja binda sig i 24 månader? Och sen vilja betala 399 kr i månaden + 49 kr för mobilen? sämst erbjudande som Tre ger, verkligen riktigt jäkla dåligt. Även om man får använda varenda krona så är det ofantligt mycket pengar för en mobiltelefon. Och även om det är en Iphone, så är det fortfarande för mycket pengar. Men vissa verkar ju vara gjorda av pengar. ;D

Det tar tid att ständigt kolla upp nya erbjudanden, att ringa och byta. Tid jag heller lägger på och jobba eller tänka på annat. Det är värt en hel del det med.

Bevaka tråden