Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uplåsning och jailbreak av 3.0 på iPhone 2G?

Tråden skapades och har fått 107 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Gotland
  • 2009-06-20 13:12
Ursprungligen av Adrian B:

Har du senaste iTunes? Annars kan du testa redsn0w istället (har skrivit lite om det här).

Jag har senaste iTunes 8.2. Funkar inte den versionen?

  • Medlem
  • Gotland
  • 2009-06-20 13:29
Ursprungligen av Adrian B:

Har du senaste iTunes? Annars kan du testa redsn0w istället (har skrivit lite om det här).

TACK! Röd Snö verkar fungera. Nu hämtar den min säkerhetskopia och allt ser rätt och riktigt ut. Bekräftar alltså 2G iPhone, Mac 10.5.7, iTunes 8.2 och Redsn0w funkar så här långt

  • Medlem
  • Gotland
  • 2009-06-20 13:03

Hur kommer jag hur Recovery Mode. När jag stänger av startar den i dte läget igen.

Robo-X kommer du att fixa en ny av dina suveräna guider för 2G´s uppgradering till 3.0?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-20 13:46
Ursprungligen av peter289:

Robo-X kommer du att fixa en ny av dina suveräna guider för 2G´s uppgradering till 3.0?

Vad är det för fel på dessa?

Mac: http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=4255
Windows: http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=4302

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-06-20 14:55

Ni får ursäkta att jag är trög som Bert Karlsson i sirap, men det ni säger är att om jag följer den nedersta guiden (har Windows) kommer min Iphone 2G fungera med 3.0 installerat?

Ursprungligen av soppel:

Ni får ursäkta att jag är trög som Bert Karlsson i sirap, men det ni säger är att om jag följer den nedersta guiden (har Windows) kommer min Iphone 2G fungera med 3.0 installerat?

Det är tanken, ja.

Men Redsnow fungerar väl inte om man har en äldre mac med power pc? För oss är det väl bara och vänta tills QUICKPWN kommer?

Herregud vilken tid det tar för den att installera säkerhetskopian!

Ursprungligen av peter289:

Men Redsnow fungerar väl inte om man har en äldre mac med power pc? För oss är det väl bara och vänta tills QUICKPWN kommer?

Det stämmer att det inte fungerar med PPC, men det är en bugg som dom jobbar på.

QuickPwn är dött numera, jag tror inte det kommer att uppdateras mera. Redsn0w är nya QuickPwn.

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-06-21 20:00
Ursprungligen av peter289:

Men Redsnow fungerar väl inte om man har en äldre mac med power pc? För oss är det väl bara och vänta tills QUICKPWN kommer?

Nej nej Peter. Det är dags att köpa ny dator
/Anders

Tack Zappee! jag ska testa Mac-versionen. Tackar!

  • Medlem
  • Österåker
  • 2009-06-20 14:34

Tjena!

Körde in 3.0 med Pwnage Tool imorse, allt funkar bra. Allt utom Tethering. Har följt med i flera trådar angående detta här på 99, men har inte hittat någon mer information om hur man ska få det att funka (för det borde det väl göra?

Någon som har mer info om detta, eller som har fått det att funka på en 2G iPhone?

Ursprungligen av spiggie:

Tjena!

Körde in 3.0 med Pwnage Tool imorse, allt funkar bra. Allt utom Tethering. Har följt med i flera trådar angående detta här på 99, men har inte hittat någon mer information om hur man ska få det att funka (för det borde det väl göra?

Någon som har mer info om detta, eller som har fått det att funka på en 2G iPhone?

Som jag fattat det så ska det finnas ett internetdelningsalternativ i inställningar -> nätverk. Har inte hittat det själv och har endast en 2G att kolla på.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-06-20 15:24

Det blev problem... På slutet av återställningen fick jag besked att det inte gick pga okänt fel.

Nu står det bara en bild med besked att koppla till tlefonen till itunes, och thats it...

Förslag till lösning?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-20 15:48
Ursprungligen av soppel:

Det blev problem... På slutet av återställningen fick jag besked att det inte gick pga okänt fel.

Nu står det bara en bild med besked att koppla till tlefonen till itunes, och thats it...

Förslag till lösning?

Vilket fel?
Vilket steg i guiden fastnade du på?
Har du iTunes 8.2?
Laddade du ner allt i guiden?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-06-20 16:21

Ja, men som tur är verkade problemet läsa sig själv genom att prova en gång till...

Nu är den igång...

Jag förstår inte vad som går fel när mitt nya firmware byggs? Jag har laddat ner de 4 filerna för att kunna bygga custom firm ware med Pwnage men det bryts hela tiden efter ngn minut. Jag har provat olika partioner på "general". Ngn annan som haft liknande problem?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-21 10:14

När jag laddarner IPSW-filen så blir det ingen IPSW-fil utan ett antal olika filer bla 3 dmg-filer som heter
018-5301-002, 018-5303-002, 018-5305-002 + en del andra filer. Någon som vet varför?
Laddar från i-clarifieds sida och för windows.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-21 11:12
Ursprungligen av Auto:

När jag laddarner IPSW-filen så blir det ingen IPSW-fil utan ett antal olika filer bla 3 dmg-filer som heter
018-5301-002, 018-5303-002, 018-5305-002 + en del andra filer. Någon som vet varför?
Laddar från i-clarifieds sida och för windows.

i-clarified är stor, direktlänk tack.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-21 11:14
  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-21 11:16
Ursprungligen av Auto:

Antar att du använder följande: http://appldnld.apple.com.edgesuite.net/content.info.apple.com/iPhone/061-6580.20090617.XsP76/iPhone1,1_3.0_7A341_Restore.ipsw ?

Inga problem att ladda hem den här.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-21 11:20
Ursprungligen av zappee:

Ja och då blir det ingen ipsw fil när jag packar upp (winrar). Den största filen på 199mb är en dmg-fil

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2009-06-21 11:40
Ursprungligen av Auto:

Ja och då blir det ingen ipsw fil när jag packar upp (winrar). Den största filen på 199mb är en dmg-fil

Välj att hämta filen, klicka högermusknapp på länken eller testa i en annan browser. Du ska inte packa upp .ipsw filen.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-21 12:14

Jag laddade ner Firefox och hämtade där istället för med explorer och då blev det IPSW-fil. Tack

Push notification verkar inte fungera på "hacktiverade" iPhone 2G, men Dev Team är medvetna om det i alla fall.

Ok! tack Adrian! Dä är det väl bäst att vänta tills buggen i red snow är löst för vanliga pwnage fungerar inte. Avbryter när den försöker bygga nytt firmware efter en minut.

Ursprungligen av peter289:

Ok! tack Adrian! Dä är det väl bäst att vänta tills buggen i red snow är löst för vanliga pwnage fungerar inte.

Det ska vara fixat i redsn0w 0.7.2 enligt Musclenerd, dvs PPC-buggen.

Jag gjorde om hela min installation i helgen och körde en "Restore".
Efter detta uppdaterade jag till 3.0 och använda redSn0w.
Nu funkar ALLT precis som det ska. YouTube, positionering (nåväl… triangulering) etc. etc.

Jag har en 2G 8gig alu-back.

Såååå nöjd med 3.0 nu.

- Slice -

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-24 10:02

Satt i två timmar och svor och ryckte mitt hår för att det inte fungerade. Googlade mitt helvetesproblem utan att finna svar. Till sist kom jag på att luren var kopplad till usb-hubben. När jag kopplade om direkt till datorn var allt klart på en kvart.

Bevaka tråden