Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med Software Update

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej hej... Jag har lite problems som jag hoppas kunna få hjälp med.
Jag kör just nu version 10.5.6 av OSX. Men min Software Update hittar inte 10.5.7 och heller inte nya Safari 4.0.

Har någon varit med om detta? Vad ska jag göra...
Har försökt installera dessa manuellt, men det står att volymen inte tillåts eller liknande. Men det finns utrymme...

Tack tack

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-09 12:02

Hur som helst så bör du testa med att gå in i "Skivverktyg" och välja "Reparera skivbehörigheter" för den volymen du har Mas OS 10 istallerat på. Se om det löser dina problem.

Senast redigerat 2009-06-09 12:26

Fast han skriver ju att det inte går att installera dem manuellt.

Antar att du reparerat skivbehörigheter och startat om och allt sånt standardtjofräs?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-09 12:10

Verkar vara något fel på din installation. Prova att ladda ner combo uppdateraren. Den brukar vara bättre om man har problem med att uppdatera.

//Rob

Jag har provat att reparera skivbehörigheter osv. Alltså, software updates hittar inga nyheter just nu... Och provar jag att installera 10.5.7 manuellt så står det:

Du kan inte installera Mac OS X-uppdatering på den här volymen. Den här volymen uppfyller inte kraven för uppdateringen.

?

1
Bevaka tråden