Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nystartat företag för iPhoneutveckling: vilka konsollspel vill du ha portade?

Tråden skapades och har fått 37 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jo, men den är inte gjord av porslin. Jag låter ofta min 4,5-åring pilla på den och två av mina polare låter också barnen leka med iPhonen. Den är till för att användas och pallar det. Om ungen fick sitta och pilla med ett spel i den när vi åker tåg i timmar så skulle det vara guld :-). Ett pussel eller något skoj. iPhone är som gjord för barn. Dom älskar den. Knipa, rita med fingrar (fingerfärg), skrolla. Helt perfekt barnpryl. Bra övning för finmotorik.

Ursprungligen av speedy:

Fast en iPhone är en rätt dyr leksak, så jag ser vissa problem..

Dock är vårt 5-kampsspel väldigt populär hos min brors barn och de är bara 4-6.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-01-17 18:55

Pussel är inte så klurigt, det skulle vara en bra grej med möjlighet att välja antal pusselbitar samt kunna importera bilder från bildbiblioteket... Kan skapa en sådan när jag får tid över (vilket är aldrig numera). Idéer för mindre appar (som tar 1-2 dagar att koda) är väldigt välkomna! Börjar luta mer mot att släppa dem gratis för PR, ingen betalar 7 spänn för ett litet spel längre, sjuk inflation på App Store.

En svensk riktigt bra schemahanterare.
Gärna som läser filer från Nova eller vad de heter som gör scheman.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2010-01-17 19:14

Det har jag har hört är snarare att folk numera alltid sätter minsta möjliga pris (99 cent, ca 7 kr) för att det svämmar över av gratisprogram. Det ger dessutom ett lite seriösare intryck och hintar om kvalitet.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-01-19 09:17
Ursprungligen av memark:

Det har jag har hört är snarare att folk numera alltid sätter minsta möjliga pris (99 cent, ca 7 kr) för att det svämmar över av gratisprogram. Det ger dessutom ett lite seriösare intryck och hintar om kvalitet.

Jag tror det hela går i vågor, att erbjuda en FREE-version som komplement tycker jag är väldigt bra, då får man chans att prova på innan man köper. Fast det är klart, 7 spänn är ju knappast ett belopp man får dåligt samvete av att pynta. Jag ser mer seriösa appar ligga högre upp, typ 14 eller 22 kr.

En annan fråga, lite off-topic kanske; Hur många SÖKER efter appar/spel? Kollar ni bara på genre / topplista eller top25?

En annan grej.

fastighetsbranschen står inför ett sjukt stort personalutbyte.
3-4000 personer skall i pension de närmsta 3-4 åren ...LÅGT räknat.
De nya yngre förmågorna (fastighetstekniker, driftstekniker, förvaltare etc) är högutbildade, datavana.

Jag skulle må bra av att t ex ha en "felhanterare" som kan hantera ljudinspelning, ta en bild och en text, ta plats från GPS etc.

En riktigt bra sådan här skulle kunna användas av flera. Man lägger ett företagsspecifikt "skin" på funktionerna. Kommuner, landsting, Eklandia, akademiska hus, Göteborgslokaler, vasakronan.

Så jäkla grymt kunna vara ute, ta en bild, göra en ljudinspelning, skriva in adress, eller markera på MINA fastigeheters översiktplaner vad som är problemet.

Det finns ett webbaserat system som heter DeDu redan.
Ngt amerikanskt system för felanmälan, som används av städer.

Möjligheterna är enorma.

Mycket av arbetsinsatsen handlar om att LÄRA sig branschen, metodiken etc.

Last Knight at Camelot!

Kings Quest 7!!

Bevaka tråden