Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Telias mail på iPhone

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, jag har Teliamail som jag använder i Apples mailprogram på min Macbook. Jag använder samma mail i min iPhone. På Macbooken har jag ställt in så att Mail lämnar en kopia på servern, och min Iphone gör det utan att jag ställt in den. Telia har en begränsning på 200 mb för mail och som det är nu så finns alltid alla mail kvar på servern. Jag går då in i Telia Webmail för att radera meddelanden från servern så att det inte blir fullt. Kan man inte lösa detta på ett smidgare sätt?

Att gå in på webmail och radera var telia supportens tips till mig, kan man ställa in något i mail att den tar bort alla meddelanden efter 14 dagar eller liknande?

Tack på förhand
Gustav

Hej Gustav!
Mitt namn är Jenny Lundberg och jag arbetar på Telia.
Det finns ingen inställning i webmail som plockar bort mailen efter en tid. Däremot finns det i din telefon under Inställningar > E-post, kontakter, kalendrar > Ditt teliakonto > Avancerat > Radera från servern > Ändra till sju dagar! Då ska eposten försvinna efter sju dagar. Hoppas att detta hjälper dig!

Med vänlig hälsning
Jenny Lundberg
Telia Kundservice

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2009-04-27 21:00
Ursprungligen av Teliakundservice:

Mitt namn är Jenny Lundberg och jag arbetar på Telia.

Så trevligt att du dök upp här hos oss Jenny. Hoppas att Telia är rädd om dig och ger dig en rejäl löneförhöjning. Välkommen tillbaka!

Oj!
Nu börjar vi snacka kundservice när de är inne på random forum och svara i trådar.

Inte dåligt! Bra jobbat Telia måste jag säga!

  • Medlem
  • International user
  • 2009-04-28 08:36

Inte bara här. även random på mobilabredband.se/forum

  • Medlem
  • Salem
  • 2009-05-03 18:33

Byt till Gmail

Hej,

Mitt förslag är att du byter till Google's Gmail. Där får du garanterat tillräckligt med utrymme, just nu 7,3Gb, så du behöver inte hålla på och radera bara för att få e-posten att fortsätta fungera.

Men det finns fler fördelar:
Gmail synkar trådlöst (via 3G) till din iPhone samtidigt som till Gmail.
Du kan använda iPhones inbyggda applikation för att läsa mail, funkar riktigt bra. Men det finns också en särskild Gmail iPhone applikation med vilken du kan läsa mailen online och då kan du t ex även söka i all mail blixtsnabbt.

Ytterligare en fördel är att man då kan synka iPhone med Google Calendar som också synkar via 3G - väldigt cool funktion!

Prova.

/Danne

  • Medlem
  • International user
  • 2009-05-03 20:26

Ett annat pop konto jag har låter jag vidarebefordra alla mail till gmail som även har mkt bättre spamfiltrering. Eftersom alla mail skickas vidare fylls inte pop boxen på.

Har även en teliamail box men där ärså förtvivlat mkt spam så jag har inte brytt mig om att söka efter någon funktion för vidarebefordran. Det kanske finns.

1
Bevaka tråden