Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

WoW på mac, rekommendation?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Örebro
  • 2009-03-30 23:11

Hej!

Jag har ju som sagt varit sugen på Mac länge, men alltid tvekat i sista sekund då jag fått för mig att jag kommer vilja spela mer grafikkrävande spel. Efter ett tags funderande så har jag gett upp hoppet om att vara en svettig gamer och nu spelar jag i stort sett bara WC3, WoW och äldre spel.

Vilken Mac skulle ni rekommendera för det? Den kommer även att användas till musik (både skapande och lyssnade), film och surfande. Helst vill jag ha en bärbar, men pro känns nästan för saftigt. Jag är ju student och har ganska limiterad budget, men förslag accepteras gärna

MVH Fredrik

sitter på 2.4ghz med 4gig ram macbook pro. funkar helt ok men sen WOTLK släpptes skulle jag velat haft 512megs graffakort för att slippa ställa ned grafiken ytterligare. tror dock dom har fixat grafiken lite i kommande patch så ska inte uttala mig. kanske blir bättre.

  • Medlem
  • 2009-03-31 11:26

Jag hade under julhelgen senast installerat WoW på en MacBook, minns inte helt speccen, men inte så giftig tror jag, och det funkade alldeles utmärkt. Klart att inställningarna inte var maxade men eftersom jag kör WoW vanligen på en iMac G5 (!) så kändes det snyggt och smidigt ändå.

Från blizzard:

Minimum system requirements

* 15 GB available HD space
* 512 MB RAM (1 GB required for Mac® and Vista Users)
* 4x DVD-ROM drive
* Broadband Internet connection
* Keyboard and mouse are required. Input devices other than a mouse and keyboard are not supported.

* Windows® XP (Service Pack 3), Windows Vista® (Service Pack 1)
* Intel Pentium® 4 1.3 GHz / AMD Athlon™ XP 1500+
* DirectX®-compatible sound card
* ATI Radeon™ 7200 or better

* Mac® OS X 10.4.11 or newer
* PowerPC G5 or Intel Processor
* ATI Radeon™ 9600 or better

Recommended system specifications

* 1 GB RAM (2 GB recommended for Mac and Vista Users)
* Multi-button mouse with scroll wheel recommended
* Dual Core Processor
* ATI Radeon™ X1600 with 128MB VRAM or better
* Intel Processor

  • Medlem
  • Örebro
  • 2009-03-31 21:36

Det låter ju riktigt lovande. Jag hade väl inte direkt väntat mig att kunna maxa grafiken så.... Då kanske det blir en macbook till sommarn

Tack för infon!

1
Bevaka tråden