Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Telia skippar bindningstid för iPhone-abonnemang på måndag

Tråden skapades och har fått 36 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-03-23 23:29

Ja, att den är låst/bunden i 12 månader, till skillnad mot övriga abonnemang som löper på minst 18 månader. En annan nytta är att man kan välja vilket abonnemang man vill. En annan nytta som Telia vill uppnå med sitt erbjudande är att bli av med alla osålda lurar innan iPhone 3.0 (hårdvara) lanseras. Personligen tror jag att den värsta ruschen med iPhone har lagt sig, sedan en tid tillbaka. Innan skulle ju alla ha den, nu är det bara vi skumma apple-fanatiker som köper den

Var tydligen nån från deras forum som tipsat dom och dom hade inte kollat upp det.

För att förtydliga en sista gång, då min mor var hos Telia häromdagen och de berättade om detta.
Telefonen går att köpa OBUNDEN. Du binder dig inte till något abbonemang hos Telia.
Telefonen är fortfarande OPERATÖRSLÅST till Telia. Du måste med andra ord ha någon form av Teliaabonnemang eller kontantkort.
Fördelen: Du kan köpa luren och välja fritt bland telias abonnemang och kontantkort och behöver inte ha det i 12, 18 eller 24 månader. Däremot måste du köra någon form av telia de första 12 månaderna sålänge du inte hittar något hack som löser det för dig!

  • Medlem
  • International user
  • 2009-03-28 10:52

Detta är inte telia ensam om att göra. I USA kan man köpa iPhone i Apple Store utan att behöva teckna avtal men fortfarande låst till AT&T. Så jag haller med att alla försöker sälja så många iPhone som möjligt innan nästa modell kommer. Alltså jag skulle vänta med att köpa en iPhone nu.

//Rob

Ja, det känns ju inte direkt som köpläge nej!

Jag är i ett läge där jag behöver en ny telefon, men jag väntar. Jag kommer nog att köpa med Telenor för det har vettig datattrafik som ingår i abonnemanget.
Dessutom kommer jag vara i San Francisco under WWDC där den förmodligen släpps. JAg har inte råd med biljetter, billigaste kostar 1500 dollar men kan kommer i alla fall att vara i närheten! hehe

Ursprungligen av wallraff:

Jag är i ett läge där jag behöver en ny telefon, men jag väntar. Jag kommer nog att köpa med Telenor för det har vettig datattrafik som ingår i abonnemanget.
Dessutom kommer jag vara i San Francisco under WWDC där den förmodligen släpps. JAg har inte råd med biljetter, billigaste kostar 1500 dollar men kan kommer i alla fall att vara i närheten! hehe

Spelar inte så stor roll. Om det kommer en ny kommer den knappast att börja säljas samma dag som en eventuell Keynote. Möjligen om enda uppdateringen är att det kommer en 32 giggare.

Bevaka tråden