Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips: rTorrent

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag tröttnade på Transmission och gav rTorrent ett försök. Fyfan vilket skönt program, dessutom är det underbart att man kan SSHa till det också, så att man slipper hålla på med Remote Desktop på en sunkig lina! Rekommenderas starkt (sålänge du har lite Bash-kunskap och sådär)
http://libtorrent.rakshasa.no/

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2009-02-06 16:29

Oh ja, det är en mycket fin klient, är dessutom snabbare än Transmission, på min Bredbandsbolaget 100Mbit lina så kommer jag upp i 8MB/s med rTorrent och med Transmission kommer jag upp i 4MB/s med lite tur.

Det finns ett fint webbgränssnitt till rTorrent som heter wTorrent, finns här.

What?
8MB/s på en 100-lina?!?
Jag kommer upp i 5MB/s på min 50-lina, Med transmission....

Ursprungligen av PeeMaN:

What?
8MB/s på en 100-lina?!?
Jag kommer upp i 5MB/s på min 50-lina, Med transmission....

Det behöver inte betyda att den klarar av att maxa en 100-lina. De flesta klienter klarar av att maxa långsammare linor.

Ursprungligen av johannordholm:

Det behöver inte betyda att den klarar av att maxa en 100-lina. De flesta klienter klarar av att maxa långsammare linor.

Jag kommer upp i 11 MB/s med Transmission på min 100 Mbit/s-lina.

Beror allt som oftast på vilken torrent, tracker och vad man har för router.

  • Medlem
  • Schtåkkhålm
  • 2009-02-10 20:26

Kör rTorrent på en gammal burk upphittad i soprummet med xubuntu installerat - funkar klockrent och man slipper ha Macen igång hela tiden - bara att SSH:a in för att kolla läget och sedan kan man mounta disken via SSHFS vart man än befinner sig, bara att släppa torrentfilen i watch-foldern och den börjar ladda hem automatiskt

1
Bevaka tråden