Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

HitList vs Things (vs OmniFocus etc)

Tråden skapades och har fått 65 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Är det någon som vet vad som hänt med The Hit List egentligen? Programmet har gått från att vara det hetaste inom GTD-genren till något som närmast kan liknas vid abandonware.

THL utvecklades snabbt och såg ut att vara väldigt nära 1.0 men sen blev det tyst. Potion Factorys blogg har inte uppdaterats sedan september och på Twitter har det inte hänt något på länge, förutom en grej i slutet av december, en skärmbild på THL för iPhone. THL för iPhone är också ett mysterium, utlovat sedan länge, men förut skärmbilden och betaprogrammet som påbörjades i september har det inte hörts något heller.

Andy Kim, utvecklaren av THL säger inte så mycket på Twitter heller. Hans senaste tweet är en referens till hur en utlovad tidsram inte håller...

Ursprungligen av Adrian B:

Är det någon som vet vad som hänt med The Hit List egentligen? Programmet har gått från att vara det hetaste inom GTD-genren till något som närmast kan liknas vid abandonware.

THL utvecklades snabbt och såg ut att vara väldigt nära 1.0 men sen blev det tyst. Potion Factorys blogg har inte uppdaterats sedan september och på Twitter har det inte hänt något på länge, förutom en grej i slutet av december, en skärmbild på THL för iPhone. THL för iPhone är också ett mysterium, utlovat sedan länge, men förut skärmbilden och betaprogrammet som påbörjades i september har det inte hörts något heller.

Andy Kim, utvecklaren av THL säger inte så mycket på Twitter heller. Hans senaste tweet är en referens till hur en utlovad tidsram inte håller...

Tycker iofs att utvecklingstakten hos Things är skrämmande låg också, men nu har de åtminstone en snygg statussida... Arrivals | Development Status | Cultured Code

Ursprungligen av Leftrustle:

Tycker iofs att utvecklingstakten hos Things är skrämmande låg också, men nu har de åtminstone en snygg statussida... Arrivals | Development Status | Cultured Code

Ja, jag såg den där sidan, den kom visst ut rätt nyligen. Ganska fräck faktiskt, och kul att se vad de jobbar med. Skulle vara ganska otänkbart med en sådan sida från Apple

Jag hittade detta, men det är från den 11 december, så det är ändå inte helt lovande eftersom det varit tyst i över två månader till sedan dess:

Hey Nic,

Thanks for being concerned for me and my family. My family is well, and other than being stressed out about not having The Hit List iPhone app out yet, I'm doing OK.

Where to begin… Let me start by stating a simple fact. The Hit List is not dead. Far from it.

I'm still not giving out a release date, but it's closer than ever to completion. I've hit quite a few bumps along the way and in a few cases have had to completely redo certain sub-systems, but I'm getting there. There's no one who wants THL to reach 1.0 more than I do. This is a project that I have invested multiple years of my life and I have no intention of abandoning it, especially now that it's almost done. I have even turned down multiple job offers and contract work to keep working on this.

I appreciate your patience. I am always tremendously grateful for all of your anticipation and attention. To be truthful though, I haven't kept up with the user group and Twitter account lately because the constant pressure of getting it completed was slowing me down. I'm already beating myself up over the delays and having people remind me everyday—occasionally in not so nice ways—was making it hard to concentrate on work.

I realize that people want to be reassured that things are moving forward, and that my silence can be worrisome sometimes. All I ask is that you have a bit of confidence in me.

- Andy Kim

Här är det senaste livstecknet: TUAW skrev en artikel om Things för iPad där det stod:

We have some big fans of Things among TUAW staffers, and I actually tweeted yesterday -- prior to reading the Cultured Code blog -- that I plan to give up on the seemingly-abandoned The Hit List and pick up Things for myself.

Efter detta kom en uppdatering av artikeln:

Edit: The Hit List creator Andy Kim contacted me on Wednesday night, reassuring me that The Hit List has not been abandoned and that he is working on the iPhone version of the software. Thanks for checking in, Andy!

Så hoppet lever ännu, även om sättet som Andy Kim hanterat detta på är under all kritik. Att vara försenad är en sak, det är fullt förståeligt, men att krypa in i ett skal och sluta kommunicera med användarna - det är inte bra business och det är inte schyst mot de som tålmodigt väntar.

Wow, liket lever...

En nya betaversion av The Hit List, 0.9.3.19, är släppt och det enda som står i release notes är:

Beta expiration extended to July 1st, 2010

Inget spännande så långt, men bara det faktum att något hänt alls är hoppfullt för de som fortfarande väntar. Men många är rätt besvikna, speciellt om man betalat 50 dollar för ett år sedan...

Jo, MobileMe är ju ett skämt när det gäller iDisk (som används vid synkning av t.ex. OmniFocus). iDisk och webinterfacet är i princip oanvändbart på MobileMe.
Jag har min OmniFocus-synk (molnet) på en server i Sverige. Det går som blixten. Glöm MobileMe när det gäller allt som har med iDisk att göra. Just forget it. iDisk är till för amerikanerna. För dom funkar det hyfsat - för oss i resten av världen är det ett pinsamt skämt som Apple har för att visa att dom inte alls är fulländade - utan mänskliga.

Ursprungligen av davidmyhr:

Är det bara jag som har problem med att det tar flera, flera minuter för min iPhone att uppdatera/synkronisera listorna i OmniFocus (sker via MobileMe). Det blir liksom inte så lockande när man står där på stan och ska skriva in en task då man måste vänta minuter... /D

  • Medlem
  • 2010-02-20 15:53

Ja, jag är så himla nyfiken för om inte THL kommer till iPhone snart så måste jag tyvärr byta till Things.

  • Medlem
  • 2010-05-19 15:05

Ju mer jag använder programmet (The Hit List) desto mer älskar jag det. Jag betalar gladeligen 500 kr igen för att få en skarp version och lika mycket därtill för en iPhone-app.

Jag vill verkligen inte jobba utan THL, men utan iPhone-app så är den lite begränsad som GTD-programvara.

Jag längtar till den 1 juli då jag hoppas att något nytt händer.

Så, nu är 1 juli nära förestående och vad händer? Jo, en ny betaversion, utan några andra förändringar än:

Beta expiration extended to September 1st, 2010

Suck. Om jag inte tyckte så bra om THL så skulle jag givit upp för länge sedan, vilken katastrof till kundkontakt av Andy Kim och Potion Factory.

Ursprungligen av Adrian B:

Så, nu är 1 juli nära förestående och vad händer? Jo, en ny betaversion, utan några andra förändringar än:

Beta expiration extended to September 1st, 2010

Suck. Om jag inte tyckte så bra om THL så skulle jag givit upp för länge sedan, vilken katastrof till kundkontakt av Andy Kim och Potion Factory.

Cultured Code beter sig inte mycket bättre... Men nu med local notification i Things 1.6 kanske det äntligen är värt pengarna.

Edit: Inte för att 1.6 släppts än, men när... Om...

Ursprungligen av Leftrustle:

Cultured Code beter sig inte mycket bättre... Men nu med local notification i Things 1.6 kanske det äntligen är värt pengarna.

Jag tycker att Cultured Code släpoper funktioner som är genomtänka och som fungerar. Jag skulle antagligen sluta använda Things om det blev nersmetat med funktioner. Det jag egentligen saknar är over-the-air-sync.

/c

Det kan kanske tyckas att Cultured Code tar lite väl mycket betalt för Things-familjen, men å andra sidan så uppdaterar de relativt ofta och grejerna funkar. Inte nerplottrat med funktioner och de som finns är snygga och stabila. Ser fram emot Things Touch 1.6, precis som Leftrustle, då en mycket nödvändig funktion långt om länge ska komma med.

Jag håller även med om OTA-funktionen som Christian Å nämner här ovan. Om Cultured Code bara får till en sådan funktion också, så behöver jag inte ens tänka på något annat GTD program på en bra stund!

Things Touch 1.6 släppt till Apple. Äntligen kan jag börja använda det... Behöver notifications.

Ursprungligen av Leftrustle:

Things Touch 1.6 släppt till Apple. Äntligen kan jag börja använda det... Behöver notifications.

Samma här! Funkar ok som det är, men med notifications kommer det att funka riktigt, riktigt bra, iallafall för mig.

Själv väntar jag på OmniFocus för iPad som släpps vilken dag som helst, den blir nog riktigt bra tror jag. Testade Things igen (i väntan på OF) men den är fortfarande inte på samma nivå, men den är tjusig!

Things Touch 1.6 släppt genom Apple idag. Funkar bra som det verkar, förutom ett skönhetsfel som jag iofs inte vet om det är nytt; när man väljer datum förkortas namnet på dagen väldigt konstigt (måndagen blir månen etc.) Har det varit så förut? Extremt fult.

Ursprungligen av Leftrustle:

Things Touch 1.6 släppt genom Apple idag. Funkar bra som det verkar, förutom ett skönhetsfel som jag iofs inte vet om det är nytt; när man väljer datum förkortas namnet på dagen väldigt konstigt (måndagen blir månen etc.) Har det varit så förut? Extremt fult.

Jo, det var likadant före 1.6; vet inte hur länge det har varit tokigt. Det är nog bara att bli kompis med sönen, tisen, torsen & co....:p

Trots allt är det ju bra att åtminstone få någon uppfattning om vilken veckodag man är på. När skall Apple (för den biten är Apples) ta sitt förnuft till fånga och övergå till riktiga månadstablåer i stället för dessa fjantiga och opraktiska "enarmade-bandit-hjul"?

Nu finns OmniFocus för iPad tillgänglig, riktigt, riktigt bra. Bara att köpa!

http://itunes.apple.com/WebObjects/MZStore.woa/wa/viewSoftware?id=383804552&mt=8

Ett alternativ?

Firetask, som funnits ute för iPhone en längre tid, finns sedan idag även för Mac. Jag har själv inte testat det ännu. iPhone-appen är på rea i tre dagar dessutom.

Såg en kommentar på Twitter om att synkningen bara verkar vara över wifi dock. All synkning som inte är genom molnet känns som ointressanta återvändsgränder numera. 1Password har visat hur smart man kan lösa det utan att behöva ha egna servrar (dvs genom att använda Dropbox).

En ny uppdatering av The Hit List med hela tre spännande nyheter!

Version 0.9.3.21
August 31, 2010

  • Beta expiration extended to October 1st, 2010

  • In-app upgrade using Sparkle when beta expires next time

  • Preferences window shows registered licenses differently

<ironi>Kul att se att programmet lever och utvecklas...</ironi>

Ja ja ja, en uppdatering! Nej, vänta...

Beta expiration extended to November 1st, 2010

suck :/

  • Medlem
  • 2010-10-01 00:32

...och nu fungerar inte nya betan... Dags att byta tror jag...

Om ni undrar hur det går med Things och dess molnsync som annonserades för två år sedan, har det kommit en bloggpost från Cultured Code.

State of Sync, Part 1 | Things Blog | Cultured Code

/c

Och nu är bloggpost nummer två om Things och sync publicerad.

State of Sync, Part II | Things Blog | Cultured Code

/c

  • Medlem
  • Arvika
  • 2011-01-14 22:17

Version 1.0 av The Hit List ska tydligen vara på gång nu.
http://www.potionfactory.com/blog/2011/01/07/potion-factory-and-mac-app-store

Ursprungligen av ledin:

Version 1.0 av The Hit List ska tydligen vara på gång nu.
Potion Factory and The Mac App Store | Potion Factory

Wow, han lever fortfarande...

THL må vara ett fantastiskt program redan i betaversion - och jag är säker på att iPhone-appen är klockren - men den brist på kommunikation som Andy Kim visat under året som gått är ingeting annat än fullkomligt usel kundhantering. Det är inte förseningarna jag menar - det händer alla och det är helt ok - det är den totalt uteblivna kommunikationen.

Kolla bara på företagets blogg, förra inlägget var i september 2009. Eller kolla min smått tragikomiska försöka att rapportera utvecklingen i den här tråden under de två år som gått. Det är inte schyst mot betalande kunder och det är inte smart för framtida kunder.

Hursomhelst, här är stycken om THL from ledins länk:

The Hit List 1.0 is nearing completion, but unfortunately it didn't make the cut for the Mac App Store. It and its companion iPhone app have been in a closed beta test for almost exactly 2 months now. The beta testers have been giving me great feedback and they seem to be excited about the apps. There are still a few kinks to work out, but if you are patiently waiting for the pair of apps, your patience will pay off soon.

Jag är också nyfiken på vad som händer för oss som betalade 50 dollar för "pre-order" i väntan på skarp version. Ska vi måste köpa om programmet i App Store?

Reducerat pris en tid i App store med löfte om 2.0 som Pixelmator?

Ja, för 2.0 kommer nog anlända väldigt snart...

Finns säkert i någon annan tråd, men ville bara uppdatera er som bevakar just den här tråden om Things. Molnsynk testas nu.

Things Cloud Sync

/c

Bevaka tråden