Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Live 8

Tråden skapades och har fått 201 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Större än Bob Geldof?

Ableton Live 8

De har fixat nästan allt jag irriterat mig på eller saknat. Groovekvantisering, gruppspår, smidigare warpning, bättre midiredigering och dessutom en trave nya effekter?

Så nu får de bara se till att fixa automatisering och bygga in en midi-LFO så är jag helt nöjd. (även om Ableton säkert tycker att man ska köpa Max for Live för det istället...)

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-01-15 23:30

fedt!
Jag som precis börjat nudda ytan på 7...

Dags att uppgradera från v6 för min del. :kaaaka!:

Tjoho!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-01-16 00:10

Grymt! Nu blir man allt sugen

Jaha då är det väl bara att uppgradera då.. Som tur är kostar det nästan inget från sjuan

  • Medlem
  • Gävle
  • 2009-01-16 00:20

Men cheeeeeesus! Har dom känt av vad jag vill ha och lagt in det eller? _FET_ uppdatering

Liksom... hej på dig ringmodulator

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2009-01-16 01:19

ge mig ett M

ge mig ett A

ge mig ett X

hoppas de har fixat den dåliga midi-synken bara och att man kan rita kurvor, sen är jag nöjd faktiskt

  • Medlem
  • Skövde
  • 2009-01-16 02:22

Jag kommer nog uppgradera till Live 8 ganska fort hoppas jag, och jag kommer nog köpa kostymen dessutom. Jag har upptäckt att grejerna som ingår är jävligt bra helt enkelt.

Ser ju bra ut, men 150 Euro för att uppgradera gör ett stort hål i börsen så jag väntar nog lite

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2009-01-16 08:42

den är inte klar förrän andra kvartalet, så man har tid att spara

  • Medlem
  • 2009-01-16 09:06

Trevligt! Groove och group tracks har varit saknade länge

  • Medlem
  • 2009-01-16 10:06

Hell yes!..

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2009-01-16 10:31

hur många är sugna på controllern?

Jag!

Det talas om $400/£400, så jag gissar runt 4000kr i Sverige?

Men jag tror jag ska försöka hålla mig borta från Max for Live, jag har modulärsyntar så det räcker redan, och med en till skulle jag göra ännu mindre musik.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2009-01-16 10:39

haha. jag är sugen på max for live för att kunna bestämma hur midi-feedbacken ska gå till min kenton killamix, plus att jag älskar stepsequencers o sånt, men dendär motu-grejen för cv blir man ju också sugen på, plus en ny dator i vår ... blir dyrt dethär

jag kan dock tänka mig att det kommer fler controllers i samma anda kort efter lanseringen av live 8

Jo, beroende på priset så är det kanske värt att skaffa Max bara för att utnyttja de stepsequencers osv som folk bygger ihop. Å andra sidan så har jag redan sånt i Reaktor och en del fristående pluggar. Å tredje sidan vill jag ju ha en Monome.

Svårt och/eller dyrt blir det.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2009-01-16 11:42

Mwaaaaahhhh..... jag tänkte ju låte bli, men jag blir så sugen på max for live jueh...

MAX for Live! Vad skönt med integration. Hm, blir till att ta en allvarlig syn på budgeten framöver.

Jag ska ha!

  • Medlem
  • 2009-01-16 12:59

Jag SKA ha!

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2009-01-16 13:09

max for live liknar väldigt mkt det som jag eftersökte när jag gör efekter, dock verkar det mkt enklare och bättre... hmm... kan man köra live8 + max for live på en eee pc... inte så troligt.. men det vore kalaset..

  • Medlem
  • Vetlanda
  • 2009-01-16 16:03
Ursprungligen av enapa:

max for live liknar väldigt mkt det som jag eftersökte när jag gör efekter, dock verkar det mkt enklare och bättre... hmm... kan man köra live8 + max for live på en eee pc... inte så troligt.. men det vore kalaset..

Kan man säkert!!!

Tycker dock det verkar bli dyrt!! med live 8... jag som precis krängde mitt live 7!!! Hmmmmm...

apan vs live! knasseq!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-01-16 13:41

blir lite sugen..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-16 13:48

Jag är jäkligt sugen på Live nu.
Men det får nog gå ett litet tag till innan jag vågar..

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-01-16 13:49

vilken kontrast med lives uppdatering kontra "min" sequencer energyxt som inte fått något nytt på 5 månader, men ändå packeterats om från 2.0 till 2.5 lagom till namm.. så besviken..

Sedärja! Jag som just började snegla mot cubase igen, hu så trevligt.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2009-01-16 15:17

Också alesiscontrollern.... det var ett tag sen jag hade någon GAS att prata om, men nu börjar det suga i nerverna.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2009-01-16 15:18

menar du akai?

Bevaka tråden