Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fristående 99musik.se - Frågor & Svar

Tråden skapades och har fått 376 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2009-04-28 10:46
Ursprungligen av sawtooth:

Jag skulle, trots att jag är extraordinärt synthnördig, väldigt gärna ha fler icke-elektroniska musiker och absolut fler tjejer. Det är alltid bäst drag på ställen där det är en schysst blandning. För mycket av samma riskerar att bli enahanda. Inte för att det är så nu men visst är vi ganska elektroniska av oss och det kan kanske bli svårt att locka fler medlemmar.

Jag tror definitivt att ett oberoende 99musik har alla möjligheter att fortsätta hålla sin position som världens bästa musikerforum. Jag har sagt det förr och säger det igen, 99musik är det enda forum jag hänger på och det är helt unikt att kunna snacka om allt från bandekon och inspelningstips till politik och humor på ett och samma ställe med så många hyvens människor. Det är just takhöjden, hjälpsamheten och den till 99 procent kamratliga stämningen som gör det så schysst.

Håller med Sågtanden till 100%

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2009-04-13 23:39

Mja, jag vet inte faktiskt... Har varit delaktig på ett antal musikerforum och det är ungefär lika lite tjejer där (om inte ännu mindre). Tråkigt, men jag tror inte att det är 99musiks natur som ligger bakom det.

Faktiskt skulle jag vilja påstå att det är det klart minst dumgrabbiga/gubbiga musikerforum jag känner till.

Jag undrar fortfarande om ni har satt ngt mål i tiden för när det här skall vara färdigt.

Fått svar av luddiga typen "Arbetet fortskrider oförtrutet".

1:a Juni? 1:a Augusti. 2011 ?

Kan ngn som "har hand om 'et" förklara vad som tar sådan tid ?

Kan det göras ngt för att snabba upp processen?

  • Medlem
  • 2009-04-15 11:26
Ursprungligen av Goflorp:

Kan det göras ngt för att snabba upp processen?

Flyttbidrag?

/Mein

Oj det här har jag missat helt.. Grymt bra idé dock! Jag kommer utan tvekan bli medlem i föreningen

  • Medlem
  • 2009-04-15 11:11

Drog just iväg PM till syked så vi kan fixa lite saker och starta föreningen så fort som möjligt.

Jag har inte engagerat mig i denna diskussion och har mer eller mindre missat allt. Jag sitter själv som ordförande i en ideell förening och vet hur svårt det är att få något engagemang. Saker och ting tar tiiiiiiid.

Eftersom jag är totalt ointresserad av Mac så frekventerar jag inte den delen och därmed har jag inte ont av den. Jag går alltid direkt in på 99musik. Jag säger så här; gör vad ni vill, bara samma härliga gäng är samlat så är jag glad. Om vi är kvar här, har ett fristående forum eller flyttar till månen är strunt samma för min upplevelse. Och jag kan absolut tänka mig att betala en månadsavgift. No problemo.

  • Medlem
  • 2009-04-21 12:29

Konstituerande möte har hållits för föreningen 99musik, protokollet skall granskas och skrivas under. Sedan åker det iväg till skatteverket för att registrera föreningen på riktigt.

  • Medlem
  • 2009-04-21 12:30

Grattis!

  • Medlem
  • 2009-04-21 12:42

Intressant!

Bra jobbat !

Roligt!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-04-21 14:02

Gött att höra att det rör på sig, bra jobbat.

  • Medlem
  • Vetlanda
  • 2009-04-21 19:28

Kan man få läsa stadgarna någonstans?? PDF??

  • Medlem
  • International user
  • 2009-04-26 12:36

Jag gillade att vi alla var så oberoende och uppdaterande... Att det var lite som en blogg vi alla fixade humöret på. Vi sket på stimm frågade tuffa frågor och tyckte att nuet var nu!

Kommer denna förändring att låsa ut mig?
Kommer jag i framtiden ha svårt att förstå vad ni säger?
Kommer ni öppna en hemmlig 99:a med alla koola-vet-bättre-än-alla-andra?
Isåfall: kommer ni släppa in mig?

Jag tycker så mycket om era bokstäver, fast jag inte ens vet vem ni är.

Senast redigerat 2009-04-26 12:51
Ursprungligen av Ingemar Ragnemalm:

Nej, och det finns avdelningar om annat, men om man inte har järnkoll på synthar både tekniskt och musikaliskt så är det svårt att skriva i de flesta trådar. Jag skrev mest om de saker jag tyckte jag var intresserad och insatt i, komposition, textförfattande samt upphovsrättsfrågor. Men man kände sig ju lite ute på kanten.

Ursprungligen av false messiah:

Det är lite av en ond cirkel - om ingen skriver inlägg så drar sig folk för att skriva nya, det kommer inte heller nya användare som skriver om det, osv, medan det blir motsatt effekt om man tex är intresserad av modularsyntar och hittar 99.se via Google.

Jag tycker att det är lite trist, det finns trots allt mer att diskutera om musik än bara hembyggda modularsyntar, bandekon och fildelning.

Jag saknar mer trådar och inlägg de forum som handlar om komposition osv! Jag är väl så intresserad av syntar, programmering osv, men gillar inte alls de senare årens elektroniska dansmusik. Få saker får mig att gäspa mer än 303-kloner, x0xb0x, osv... så visst, man känner sig lite på kanten. Nu tror jag ändå att det finns många som är intresserad av elektronisk musik som också är intresserade av att diskutera komposition osv, så nog borde väl även de forumena kunna vara fyllas med intressant innehåll.

  • Medlem
  • 2009-04-27 09:22

Bryt den onda cirkeln! Börja diskutera det ni är intresserade av!

  • Medlem
  • Vetlanda
  • 2009-04-27 09:28

Ja bryt mönstret för helsicke... jag behöver lära mig massor!!

Fanns det stadgar för föreningen? Ni måste ju ha satt upp det eller? Kan man få se dem... ?

  • Medlem
  • 2009-04-27 09:29

Japp, det finns stadgar, enklast möjliga. Skall se om jag kan få upp dem senare.

  • Medlem
  • 2009-04-28 12:11

Som forummedlem kan jag säga att man får vara ganska ihärdig ibland om man vill diskutera nånting annat än ex. modular, 303 eller ämnen kring det. Nu har väl jag vägrat ge upp men det är ofta som jag blir ute på sin kant med mitt perspektiv. Vad jag vill säga är att det inte alltid är lätt att jobba in ett nytt begrepp här.

Räddningen för tjejer kan vara att om ex. Anna, 25 luftar sina nyaste fusionsjazzalster här och ber om råd och rön så finns även där en risk för att det blir en lång tråd.

Men men, stämningen är det som gör att jag står ut med alla kretsböjare här.
Nä, seriöst så är detta forum en ganska unik musikplats och jag tror att det inte kommer bli sämre efter splitten. En massa konstiga namn som man faktiskt tycker att man nästan känner vilka man kan rådfråga om allt från vindrutetorkare och ont i magen till trasiga bildskärmar.

/Mein

Ursprungligen av Mein:

Som forummedlem kan jag säga att man får vara ganska ihärdig ibland om man vill diskutera nånting annat än ex. modular, 303 eller ämnen kring det. Nu har väl jag vägrat ge upp men det är ofta som jag blir ute på sin kant med mitt perspektiv. Vad jag vill säga är att det inte alltid är lätt att jobba in ett nytt begrepp här.

Nu är du orättvis. Vi diskuterar minsann bandekon också!

  • Medlem
  • 2009-04-28 17:41

+1, Sawtooth. Har exakt samma känsla. Det enda forum jag bryr mig att läsa dagligen (flera ggr).

Mein, kunde inte säga det bättre. Skall själv försöka bli mer aktiv, total keyboardimbecill som man är.

Ursprungligen av Capeman:

Mein, kunde inte säga det bättre. Skall själv försöka bli mer aktiv, total keyboardimbecill som man är.

Som enapa brukar säga: fan koolt!

  • Medlem
  • 2009-04-28 21:23

...och bandekon.

/Mein

[Ajajaj, nu blir jag modererad. :)]

Jag tycker att 99musiks motto ska vara:

Alla ljud är bra ljud!

Hur går det?

  • Medlem
  • 2009-04-30 08:32

Tack bra. Protokollet är ute och åker brevledes i landet.

Okej.

  • Medlem
  • 2009-05-01 23:32

Snart blir det åka av.

/Mein

Bevaka tråden