Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sådan är han - 99.se veteranen

Tråden skapades och har fått 93 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Skövde
  • 2009-01-08 16:36

Det här är jag:
Kön:
97,6% män

Ålder:
0-17 år: 2,2%

Sysselsättning:
Student, grundskola: 1,5%

Vilket operativsystem använder du huvudsakligen?
Mac OS X: 79,4%

Vilka av följande produkter äger du?
iPod: 67%
iMac: 34%

Hur ofta besöker du 99.se?
Flera gånger per dag: 32,9%

Gubbe, stofil, snart 40...
Jobbar med ljudteknik.
Fönster XP hemma och på jobbet. Blir nog snart någon linuxhink också på bägge ställena tror jag.
Har inget äpple, men jag har nog en tangentbordssladd kvar i en låda i källaren från en gammal äppeldator.
Jag har haft en Apple IIe och en gammal 630-nånting som jag gav bort för några år sedan.
Skulle gärna äga ett nytt äpple, men jobbet tvingar mig till Fönster, och då jag är en snål j*vel är mina egna datorer bokstavligt talat byggda av skrot och överblivna delar. Det är PeSe-junk man hittar i containern...
Kikar på musikforumet i princip dagligen.

/R.t:M.I

Man
26 år
Student, högskola
Mac OS X
2 iPod

Synd att ni inte hade med vischan/byhåla/storstad i statistiken.

Iofs ganska trevligt att inse att man inte är average...

Ha! Jag har faktiskt tre iPodar...

(Man, 31 år, fast arbete, kör OSX på Macbook och iMac, är inne på 99.se nästan varje dag)

Fniss, det där stämde nästan utmärkt. Lite yngre dock (därav också studerande) och är även en av de 32% som har två iPod. Och jaaadå, jag frågar mig "varför" ibland.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2009-01-09 09:47

MBP-Iphone-31år-fast jobb.
Jag är dock inte inne här varenda dag tyvärr

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-01-09 10:10

Jag e knappt 30 annars passar resten in som handsken

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2009-01-09 10:14
Ursprungligen av Björnström:

Vilket operativsystem använder du huvudsakligen?
Mac OS X: 79,4%
Windows: 18,1%
Linux: 1,2%
Övrigt: 1,0%

Tycker % på windows känns lite skrämmande hög på ett Macforum. Ja, ja, jag vet att det heter 99 nu och inte 99Mac men för mig känns det som om lite av själen har gått förlorad iom det.

Edit: Själv fick jag inte delta i undersökningen, vet inte om det spelat någon roll för resultatet men...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-09 10:16
Ursprungligen av MatsOlov:

Tycker % på windows känns lite skrämmande hög på ett Macforum. Ja, ja, jag vet att det heter 99 nu och inte 99Mac men för mig känns det som om lite av själen har gått förlorad iom det.

Antar att det har och göra med att det är folk från 99musik som svarat också.

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2009-01-09 13:30
Ursprungligen av MatsOlov:

Tycker % på windows känns lite skrämmande hög på ett Macforum. Ja, ja, jag vet att det heter 99 nu och inte 99Mac men för mig känns det som om lite av själen har gått förlorad iom det.

Jag är överraskad att andelen av Mac användere är så hög. Men självklart...... det är ju "gamalt" Mac forum här. Jag tänker att bytta om när jag engång skal bytte min dator. Lite påverkad kanske:p

  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-10 15:12
Ursprungligen av MatsOlov:

Tycker % på windows känns lite skrämmande hög på ett Macforum. Ja, ja, jag vet att det heter 99 nu och inte 99Mac men för mig känns det som om lite av själen har gått förlorad iom det.

Edit: Själv fick jag inte delta i undersökningen, vet inte om det spelat någon roll för resultatet men...

iPhone/iPod finns till Windows :|

Ursprungligen av MatsOlov:

Tycker % på windows känns lite skrämmande hög på ett Macforum. Ja, ja, jag vet att det heter 99 nu och inte 99Mac men för mig känns det som om lite av själen har gått förlorad iom det.

Edit: Själv fick jag inte delta i undersökningen, vet inte om det spelat någon roll för resultatet men...

Allt är faktiskt inte negativt med det, tro det eller ej(!), jag hade nog aldrig bytat till mac om det inte hade varit för att jag läst så gott om det här.

Jag gillar Apples alla produkter starkt och har länge velat ha en ny Mac men det har aldrig blivit så eftersom att PC-sidan alltid har lockat med bra priser och hög prestanda.. Numera kör jag dock alltid Linux eftersom Windows är ett vrak :/ Men jag kan tänka mig att andra gillar Apple men av andra själ valt PC och/eller Windows ändå.

Men nästa gång får det väl bli en Mac iaf =D

Anlände här som 12 åring med en gammal iBook G3 och en PowerMac G4, en iPod Mini varre oxå.

Har följt forumet dagligen sedan dess och sitter nu 17år gammal med en MacBookPro, iPod (den andra kommer, vänta bara) och en iPhone. Blir nog en ny iPhone snart dessutom

Tja på er.

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2009-02-11 00:10

fläker ut mig själv =)

35 år , använder PC men skulle hellre ha Mac (också!).

Mekar music med Emagic Logic 5.5 , lyssna på http://www.myspace.com/jonesmusix

Andra hobbys är foto och familj.

Inte veteran på denna site men inom datormusik (tycker jag nog), gjort musik sedan 1992 ca, då med Amiga.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-09 16:47

200 inlägg ger veteran. Har över 7000 vad blir man då, inventarie, hustomte?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2009-01-09 18:24
Ursprungligen av acke:

200 inlägg ger veteran. Har över 7000 vad blir man då, inventarie, hustomte?

Hustomte låter trevligt. Acke hustomte

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-09 18:48
Ursprungligen av Eva:

Hustomte låter trevligt. Acke hustomte

Nooooooo.

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2009-01-09 19:01
Ursprungligen av acke:

200 inlägg ger veteran. Har över 7000 vad blir man då, inventarie, hustomte?

Omyndigförklarad?

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2009-01-29 17:12
Ursprungligen av acke:

200 inlägg ger veteran. Har över 7000 vad blir man då, inventarie, hustomte?

Då får man ett "Get a Life" - frikort.

Ursprungligen av Northwiz:

Då får man ett "Get a Life" - frikort.

Men jag vill ju ha "Get an iLife"-frikort istället

Ursprungligen av Adrian B:

Men jag vill ju ha "Get an iLife"-frikort istället

Haha, klockrent

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2009-02-05 12:35
Ursprungligen av Adrian B:

Men jag vill ju ha "Get an iLife"-frikort istället

De är slut, sorry ...

Ursprungligen av Northwiz:

Då får man ett "Get a Life" - frikort.

Eller en "Get a Wife"-musmatta

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-06 20:45
Ursprungligen av acke:

200 inlägg ger veteran. Har över 7000 vad blir man då, inventarie, hustomte?

Du är en Macguru

  • Medlem
  • Borås
  • 2009-01-09 19:03

"Bjornstroms little helper" kanske...

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2009-01-09 19:19

Jag började på 99 som:

97,6% män
0-17 år: 2,2%
Student, grundskola: 1,5%
Mac OS X: 79,4%
PowerMac/Mac Pro: 27%

men nu ett par år senare har det hänt lite grejer

97,6% män
18-24 år: 13,9%
Arbete: 59,3%
Mac OS X: 79,4%
Windows: 18,1%
iPod: 67%
Powerbook/MacBook Pro: 44%
Stationär PC: 43%
iBook/MacBook: 41%
iPhone: 39%
Mac mini: 18%

Statistik är alltid kul, men vart var frågan för oss med fler än tio iPods?:cool:

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2009-01-10 12:11
Ursprungligen av Buckner:

Statistik är alltid kul, men vart var frågan för oss med fler än tio iPods?:cool:

10 iPods?! vad använder man så många iPods till.

Jag kan se en liten ide i att ha kanske en ipod till "vanlig" brug och en till att användalse vid motion..... om man löber eller är i motions center. Då är det lite tungt att ta med sig sin iPod Classic. Men 10 iPods.......
har man då iPods i olika farger till att ta med sig beroande på velka kläder man har på eller?
Ja jag bara undras.

Lotte P.
Jag har 5 iPods varav jag använder tre aktivt varje dag och de andra två någon gång i månaden. Jag kan faktiskt komma på skäl att ha flera men det blir för mycket OT att ta det här. Men du och jag är nog lite "omoderna" för i framtiden (dvs om 2 år;)) så kommer priset sjunka och folk kommer att äga flera iPods i färger som matchar kläderna (som du skriver). Det finns redan nu en mobiltelefonreklam på TV om en tjej som väljer mellan flera olika telefoner när hon ska gå ut. Spännande eller en förfärlig utveckling ?

Bevaka tråden