Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nokia äger ut IPhone?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vad finns det egentligen för mobiler som är "bättre" än IPhone.
IPhone är ju självklart så mycket mer än bara mobilen (Itunes osv)..

Men finns det någon utmanare?

Är det nån som har nokian btw?

Det finns många Nokia mobiler som klassar ut iPhone rent prestandamässigt. Enda nackdelen är att S60 är så "efterblivet" att iPhone blir mycket bättre bara på grund av det.

Har nu en Nokia N78 och måste säga att S60 känns väldigt ologiskt. Hade blivit en iPhone om det inte varit pga priset. Nu fick jag ju en Nokia N78 och en iPod Touch billigare än en iPhone!

Ta inte illa upp nu om det finns några som gillar S60 där ute, men jag måste säga att S60 är riktigt tråkigt operativsystem som borde byggas om än att byggas på.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-05 16:37
Ursprungligen av ks.rasmus:

Men finns det någon utmanare?

Nej!

/ E

  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-05 17:49

Kort svar nej. Långt svar inte än på ett tag. Nokia släppte 5800 XPressMusic men den riktiga utmanaren heter N97 och kommer först 2a kvartalet i år men eftersom de inte finns att köpa än finns det ingen utmanare.

Och även om nu båda modeller skulle vara bättre än iPhone så har Nokia ett problem och det är att det finns ingen motsvarighet till AppStore. Eller rättare sagt är så enkelt att använda som iPhone och AppStore.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Kort svar nej. Långt svar inte än på ett tag. Nokia släppte 5800 XPressMusic men den riktiga utmanaren heter N97 och kommer först 2a kvartalet i år men eftersom de inte finns att köpa än finns det ingen utmanare.

Och även om nu båda modeller skulle vara bättre än iPhone så har Nokia ett problem och det är att det finns ingen motsvarighet till AppStore. Eller rättare sagt är så enkelt att använda som iPhone och AppStore.

//Rob

N97 har ju kommit nu och det är kul att läsa SvD recension. Jag ska inte ge mig in i detaljer men syftningen i följande mening blir lite lustig enligt min uppfattning:)

Nokias kliv mot nätet | IT | SvD

Citat:

Nu är inte alltid fingrarna det snabbaste och därför finns det också ett utskjutbart tangentbord som fungerar väldigt bra när man ska skriva in adresser och andra kortare uppgifter.

Skriver man med näsan då eller?

Men hur tusan kan Apple komma från "nowhere" o skaka om hela världen!?

Helt galet ;D

Ursprungligen av ks.rasmus:

Men hur faaann kan apple komma från "no were" o skaka om hela världen!?

Helt galet ;D

Det var väl just att de kom från just "ingenstans" och var inte lika inrutade i vad en mobiltelefon "ska" vara som de andra.
De utgick helt enkelt från Mac och iPod(främst det sista), som i många år stått för nyskapande och användarvänlighet.
Detta gör de så bra att iPhone i folks ögon blir långt överlägsen de andra, trots sina brister(MMS, vCard, problem med antenner etc).
Ja, det har nog gått precis så galet bra man från början bara vågade drömma om och jag tror det finns flera inom Nokia, SE, Samsung, Motorola, Blackberry etc som gråtit sig till sömns över detta.

  • Medlem
  • Borås
  • 2009-01-06 02:08
Ursprungligen av ks.rasmus:

Men hur faaann kan apple komma från "no were" o skaka om hela världen!?

Helt galet ;D

Jo, jag håller med och det enda jag kan komma på är att hos Apple jobbar fler visionärer och hos andra fler realister.

Idag har man en IPhone... ingen megapixel kameramobil, färgskärm, wap, jamba, miljoner färger osv. Idag är en mobil för mig IPhone.

Men eftersom apple skakar om allt inom teknikvärlden lär ju de resultera i en framtida tech-kris. Alla lär ju bara vilja ha apple. hehe

  • Medlem
  • International user
  • 2009-07-09 00:30

N97 kommer inte ens i närheten utav iPhone. Kollar man på pappret så ser nokian ut att vara en vinnare. Men programmvaran är usel, multi gestures finns inte, batteritiden är riktig usel på nokian. Och det är bäst att använda stiftet. Nej Apple är fortfarande hästlängder före konkurrensen. Det som kommer närmast skulle jag gissa på Palm Pre men den kommer först till jul till europa.

//Rob

Jo, Gizmodo var inte imponerade Gizmodo - Nokia: iPhone 3GS Has a Crappy Camera, N97 Rocks Faces - Nokia n97

Trots att Nokias General Manager i UK sågade iPhone rejält..

Citat:

"The new iPhone is an evolution rather than a revolution and for people trying to decide whether to get a Nokia N97 or an iPhone, it comes down to a decision on performance and value for money… The new iPhone seems to have the same design and colour, upgrading from a sub-standard two-megapixel camera to a still low 3.2-megapixel camera, and is probably a disappointment for many people given the high tariff and lifetime ownership costs."

Men som sagt.. Gizmodo var inte imponerad av N97. Dock så verkar SE evenuellt ha en intressant Androidtelefon på gång

Gizmodo - Sony Ericsson's Android Rachael UI Makes Me Want to Ditch My iPhone - Sony ericsson rachael

  • Medlem
  • International user
  • 2009-07-09 11:17
Ursprungligen av BlackSmp:

Jo, Gizmodo var inte imponerade Gizmodo - Nokia: iPhone 3GS Has a Crappy Camera, N97 Rocks Faces - Nokia n97

Trots att Nokias General Manager i UK sågade iPhone rejält..

Men som sagt.. Gizmodo var inte imponerad av N97. Dock så verkar SE evenuellt ha en intressant Androidtelefon på gång

Gizmodo - Sony Ericsson's Android Rachael UI Makes Me Want to Ditch My iPhone - Sony ericsson rachael

Skönt att deras General Manager har gått på megapixel-hypen.

Läser han för mkt Aftonbladet eller?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-07-09 09:35

Nokia förstår inte vad det är som gör en iPhone en iPhone. Det är inte specifikationen utan det är användbarheten. Men med såna manager kommer man inte långt.

Vad gäller android mobiler så dröjer det nog något år. Android har potential att bli bra men först med nästa firmware och när det finns fler program i android store. Men det kan dröja tills mobil tillverkare har anpassat sig och gör en bra android mobil.

//Rob

1
Bevaka tråden