Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac OS X 10.5.6 är släppt

Tråden skapades och har fått 119 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Vad fan!! Football Manager 08 funkar knappt alls! Man kan inte klicka på någonting i stort sett!! GAAAH!!

Jag har köpt 09 också och ska börja spela det istället, när den här omgången är avklarad, men detta håller inte. Jag kan inte avsluta detta liret bara för att 15.5.6 kommer... Hur var det nu med regression utav uppdateringarna?

EDIT: Startade om FM08 2 gånger med samma resultat. Nu efter ytterliggare 3 omstarter har det gått bra alla 3 gångerna, så låtom oss hoppas på det bästa.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-15 20:47

Testa om Combo-uppdateringen funkar bättre.

Yes!!

  • Medlem
  • Lund
  • 2008-12-15 20:53

Min vägrar att uppdatera.. säger att det har uppkommit ett oväntat fel. Och att man ska kontakta Apple har aldrig varit med om detta förut.

kör sista generationen ibook G4 vår macbook klarade uppdateringen utan problem.

"Adds a Trackpad System Preference pane for portable Macs."

Vad innebär detta? Kommer jag kunna zooma o grejer?
Jag har en MBP 3.1....

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2008-12-15 21:37
Ursprungligen av klarabara:

"Adds a Trackpad System Preference pane for portable Macs."

Vad innebär detta? Kommer jag kunna zooma o grejer?
Jag har en MBP 3.1....

Att inställningarna för pekplattan är utflyttade från tangentbord och musinställningarna.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-15 22:08
Ursprungligen av Mija:

Att inställningarna för pekplattan är utflyttade från tangentbord och musinställningarna.

Min text för kryssrutan med "Knacka med två fingrar för klickning med sekundärknappen" har buggat sig: den tar två raders plats, fast får bara en

Senast redigerat 2008-12-15 22:23
  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2008-12-16 23:57
Ursprungligen av doomas:

Min text för kryssrutan med "Knacka med två fingrar för klickning med sekundärknappen" har buggat sig: den tar två raders plats, fast får bara en

Jepp tror de gjort en liten skönhetsmiss där ... kommer nog en fix i kommande uppdateringar!

Allt rullar på fint annars måste jag säga!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-15 21:38

Det kan du väl redan???
ctrl+ tvåfinger-rörelse framåt på trackpaden?

Yes!!

Jaha... inga nyheter med vad man kan ställa in alltså?

;´(

ja jo det är klart, men inte så stylish som på den senare MBP? :PP

Har installerat och tycker att det funkar finfint... märker inte någon större skillnad förutom att mail känns lite piggare go apple!

Safari kraschar hela tiden.
Har inte haft dessa problem tidigare.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-15 23:18
Ursprungligen av heiko:

Safari kraschar hela tiden.
Har inte haft dessa problem tidigare.

Som alltid vid en Mac OS X-uppdatering. Avinstallera alla haxies och sk plugins du installerat till Safari. Tex Saft, ......... osv.

Tillägg: Varför kan jag inte skriva p i t h e l m e t?

Uppdaterat.
Funkar.
Så vitt jag kan se.
KaRo

Ursprungligen av acke:

Som alltid vid en Mac OS X-uppdatering. Avinstallera alla haxies och sk plugins du installerat till Safari. Tex Saft, ......... osv.

Tillägg: Varför kan jag inte skriva p i t h e l m e t?

Har inget extra installerat.
Ska prova att nollställa Safari så får vi se vad som händer.

Buggar i 10.5.6

Efter uppgraderingen till 10.5.6 har Mail blivit segt att öppna och Firefox hänger sig totalt och måste tvångsavslutas. Någon annan som märkt detta och annat?

Improves the performance and reliability of Chess.

Hahahahaha

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2008-12-16 10:12

Installerade på MacBook först. Gick hur bra som helst. När jag installerar på iMac så kan den inte starta om. Blå skärm och kugghjul och pekare kommer och går. Håller på så tills jag kör hårda vägen med strömbrytaren. Efter det kan den inte boota upp. Blå skärm och kugghjul igen. Det har blivit TimeMachine-återställning tre gånger nu. Nån annat som upplevt samma sak?

Till er alla som använder Mail.app och GPGmail för att kryptera mail. Senaste 10.5.6 har konflikt med GPGMail vilket gör att Mail.app kraschar när man försöker läsa mail. Ni måste uppdatera till senaste GPGmail som kom ut idag och som löser problemet.

Ladda ner senaste GPGmail på: Sen:te - GPGMail

  • Medlem
  • Vetlanda
  • 2008-12-16 10:51

Mail fungerar äntligen

Fick äntligen Mail att funka med denna uppdateringen Hade problem med smtp med versionen innan..

  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-16 11:13
Ursprungligen av BosnianX:

Till er alla som använder Mail.app och GPGmail för att kryptera mail. Senaste 10.5.6 har konflikt med GPGMail vilket gör att Mail.app kraschar när man försöker läsa mail. Ni måste uppdatera till senaste GPGmail som kom ut idag och som löser problemet.

Ladda ner senaste GPGmail på: Sen:te - GPGMail

GPGMail uppdateringen släpptes redan i mitten på november.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

GPGMail uppdateringen släpptes redan i mitten på november.

//Rob

men uppdateringen 10.5.6 kom igår och först då upptäckte jag problemet. Har innan dess inte upplevt problem med GPGmail och 10.5.5. Därför skrev jag inlägget. Alla är inte ute och scannar uppdateringar

Ursprungligen av PeeMaN:

Improves the performance and reliability of Chess.

Hos båda spelarna eller ?!

Ej tillgång till 99mac eller 99/iPhone efter uppdateringen

Enda sidorna som inte går att nå med Safari efter uppdateringen. Med Firefox inga problem - tips emottages gärna.

Löste det själv genom att göra återställning av Safari. Allt utom lösenord och bokmärken. Funkar igen !

Fläkten på iMacen brakade igång på fullt ös plötsligt. Jag hade inte rört datorn på en timme. När jag tittade på aktiviteter så var det...noll, zip, zero. Nu har den lugnat ner sig. Detta är helt klart en 10.5.6-bugg.

Ursprungligen av Zimmerman:

Fläkten på iMacen brakade igång på fullt ös plötsligt. Jag hade inte rört datorn på en timme. När jag tittade på aktiviteter så var det...noll, zip, zero. Nu har den lugnat ner sig. Detta är helt klart en 10.5.6-bugg.

Är fläkten fortfarande lugn? Vågar inte uppgradera om fläkten/arna skulle börja löpa amok.

Det har inte upprepats. Allt lugnt. Kanske var det en engångsflipp.

Ursprungligen av Einar Lindgren:

Är fläkten fortfarande lugn? Vågar inte uppgradera om fläkten/arna skulle börja löpa amok.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-17 12:42
Ursprungligen av Einar Lindgren:

Är fläkten fortfarande lugn? Vågar inte uppgradera om fläkten/arna skulle börja löpa amok.

Förmodligen så var det spotlight som indexerade disken.

Min Macbook Pro har varit tyst precis som tidigare.

//Rob

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-12-16 04:52

Det enda problemet jag hade var att jag var tvungen att starta Dock.app manuellt. Verkar vara något dumt hack som ställer till det.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2008-12-16 07:36

Uppdaterade mina maskiner igår afton med 10.5.6 mha Combo update (har tagit för vana att ladda hem den och köra med den istället för att köra dem via SU) och hitils har det fungerat bra, har dock inte hunnit testa maskinerna något direkt mer än vanligt användande, men det känns som att både MobileMe och mail är lite rappare (ibland kändes det som att MobileMe kunde synka i flera minuter på PRO'n utan att det verkade som att något hände), samt upptäckte att MobileMe nu ville att iCal skulle synka ToDo's med (yaay).

Ursprungligen av krox:

Improves the reliability of AirPort connections, including improvements when roaming in large wireless networks with an Intel-based Mac.

Hoppas även på denna för Airporten. Vore kul om airporten någonsin kunde komma upp i samma kapacitet som den gjorde i Tiger. Back in the days med Tiger, kunde jag låta DVDn spinna i PCn i garderoben och streama den till vardagsrummet, idag kan jag inte ens se ett xvidat simpsons trådlöst..

Har även haft liknande problem när man sett på film osv, att det "laggar" ur och så har jag sett att Airport-ikonen blivit tom och sedan har den kopplat upp sig mot WLANet igen, precis som om den har resettat sig av någon anledning (verkar dock mest ske under större last, att streama musik från nätet har aldrig varit något direkt problem, utan mest när man försökt titta på film osv).
Skall bli intressant och se om det är någon skillnad på detta efter uppdateringen.

Bevaka tråden