Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Betyg & spelningar

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

i vilka filer ligger informationen om betyg och antal spelningar?

är det i dom här "iTunes Music Library", "iTunes Library Genius", "iTunes Library Extras" och "iTunes Library" dom ligger?

har nämligen skaffat macbook nu och jag samlade ihop biblioteket på min pc, kopierade itunesmappen till min externa hdd och la sedan in samtliga spår i itunes på min macbook.

allting gick jättefint förutom att spelningarna och betygen inte hängde med.. räcker det med att jag kopierar dom här filerna jag nämnde ovan till itunes-mappen på min macbook för att betygen och spelningarna ska komma över till macbooken?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-01-22 18:22

Såg att ditt inlägg inte är supernytt, men blev nyfiken på vart infon sparas. Kollade igenom filen iTunes Music Library.xml och det verkar som det är just där som info om betyg, senast överhoppad etc finns - så se till att få med den filen också så ska det nog funka bra.

Ursprungligen av Thomaz:

Såg att ditt inlägg inte är supernytt, men blev nyfiken på vart infon sparas. Kollade igenom filen iTunes Music Library.xml och det verkar som det är just där som info om betyg, senast överhoppad etc finns - så se till att få med den filen också så ska det nog funka bra.

ja, det trodde jag med.. men det funkar inte att bara dra över den tillsammans med resten av biblioteket.. spelningar & betyg följer ej med. god knows why.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-01-29 21:18
1
Bevaka tråden