Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bluetooth headset (för telefoni)

Tråden skapades och har fått 45 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Lund
  • 2009-10-19 20:39

Hmmm, har Jabra BT3030 men kan inte byta låtar?

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-10-27 19:07

Ännu ett Apple-mysterium:

Bluetooth är numera standard för tangentbord och mus (nya iMac'arna) men man har inte ens ett trådlöst alternativ till iPhone-lurar. Om det är NÅGONSTANS man vill inte vill trassla med sladdar så är det ju i KLÄDERNA.

Vänta, det är inte bara Apple som är konstiga, iPhone-ägarna är lika konstiga som står ut med det. Uppenbarligen.

  • Medlem
  • Mark
  • 2010-05-03 21:05

bluetooth headset som fungerar till iphone

Som rubriken säger. Finns det nått bra headset har provat massor men dom tycks höra mig dåligt. Några tips vore bra!

Vi håller på att testa två just nu som Plantronics säger ska funka till ALLA iPhones. Jag (Daniel) testar personligen Dicovery 975 och än så länge fungerar det utmärkt. Jag hör folk, folk hör mig OCH det är snyggt (för att vara ett BT-headset).

Vi testar även VoyagerPro och vad jag hört funkar det också ypperligt.

Produkterna kommer inom kort upp i butiken.

  • Medlem
  • Mark
  • 2010-05-03 22:05

Jag har testat Discovery 925 och den funka inte alls massa eko m.m.
Har du nån prisindikation på dessa nya?

Runt 949 kr skulle jag tippa på.

Det finns andra butiker som säljer dessa, men kolla så att de har den nordiska versionen (som bl a kommer med en väska/ett batterifodral).

Inlägg #33-36 har flyttats hit från en annan tråd. Kändes lite onödigt med en ny tråd, när denna redan fanns.

/Mod

  • Medlem
  • Mark
  • 2010-05-06 21:21

Contour Metal Bluetooth såg riktigt grym ut! Nån som har testa?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-05-07 13:00
Ursprungligen av Dijay:

Contour Metal Bluetooth såg riktigt grym ut! Nån som har testa?

Japp, men bygeln är i hårdplast och går lätt sönder. Dessutom måste man använda medföljande adapter för att ladda via USB.... de borde gjort kontakten på headsetet som en vanlig USB istället.
Låter rätt bra dock, och väldigt lätt, känns inte att den sitter där.

  • Medlem
  • Mark
  • 2010-05-06 21:27

Slut var dom också. 2-14 dagar leveranstid känns lite luddigt...

Kan rekommendera Sony Ericsson MW600.
Funkar mycket bra och dessutom bra batteritid.

  • Medlem
  • Lund
  • 2010-05-09 20:10

Jag hade satsat på jawbones nya serie, klockrent och snygga också!

  • Medlem
  • 2012-01-11 00:44

Om man har en bluetooth handsfree med A2DP, kan man då använda den när man tittar på film på sin MacBook Pro, t.ex. med programmet VLC? Eller fungerar A2DP bara till musik och telefonsamtal (Skype)? Tack på förhand.

Ursprungligen av gant:

Om man har en bluetooth handsfree med A2DP, kan man då använda den när man tittar på film på sin MacBook Pro, t.ex. med programmet VLC? Eller fungerar A2DP bara till musik och telefonsamtal (Skype)? Tack på förhand.

Det går (med A2DP). Men rekommenderas inte då du kommer få timeshift-problem (ljudet kommer komma efter bilden).

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-01-11 13:09

Vilket går att ställa in i VLC, men det räknas väl som en work-around.....

Ursprungligen av kenjon:

Vilket går att ställa in i VLC, men det räknas väl som en work-around.....

Javisst går det.

Bevaka tråden