Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

simkort låst helt plötsligt

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-11-06 22:36

En timme tillbaka visade min iphone helt plötsligt "Ingen nätåtkomst" i vänstra hörnet.
Startar om telefonen och kan sen inte längre komma in på den... får upp texten SIM Låst - Sätt i ett olåst och giltigt SIM-kort för att aktivera iPhone. I bakgrunden visas kabel + itunes.
På telefonen kan jag välja lås upp och knappa in pin-koden. Men inget händer efter att jag gjort det. Endast Kabel + itunes visas fortfarande.
Ansluter telefonen till datorn och får endast felmeddelandet "Kontrollera att SIM-kortet sitter i iPhone-enheten och att det inte är låst med PIN-kod" i itunes.

Provade ta ut sim-kortet och sätta in det igen utan resultat.

Någon som varit med om liknande? Eller har några tips?

Telias support har såklart stängt när man mest behöver dem..

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-12-13 23:15

Råkade tyvärr ut för samma sak - i samband med uppdatering av itunes & synkronisering. Vet ej hur lösa det.

Ngn som kan hjälpa till? POperatör tre men de har ej öppet ikväll;(

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2010-12-13 23:28

Mitt simkort (Telia) dog helt utan anledning. Jag har haft simkortet monterat i min 3Gs sedan jag köpte den för lite drygt 18 månader sedan. Aldrig tagit ut det. Ändå så beslöt den sig för att först tappa all datatäckning, sedan inget sim-kort.

Jag skulle tro att den enklaste/snabbaste lösningen är att bara att ringa/besöka sin operatörs butik och få ett nytt simkort...

1
Bevaka tråden